تعمیرگاه مجاز لوازم خانگی

تعمیر ماشین لباسشویی، تعمیر ساید بای ساید. کنوود، بوش، دوو، سامسونگ، ال جی، زیمنس، ایندزیت، ارج، آبسال

تعمیرگاه مجاز لوازم خانگی

تعمیر ماشین لباسشویی، تعمیر ساید بای ساید. کنوود، بوش، دوو، سامسونگ، ال جی، زیمنس، ایندزیت، ارج، آبسال

خدمات تعمیر و سرویس ماشین لباسشویی، تعمیر و سرویس ساید بای ساید، تعمیر لباسشویی کنوود، تعمیر لباسشویی بوش، تعمیر لباسشویی دوو، تعمیر لباسشویی سامسونگ، تعمیر لباسشویی ال جی، تعمیر لباسشویی زیمنس، تعمیر لباسشویی ایندزیت، تعمیر لباسشویی ارج، تعمیر لباسشویی آبسال، تعمیر ساید بای ساید بوش، تعمیر ساید بای ساید کنوود، تعمیر ساید بای ساید دوو ، تعمیر ساید بای ساید سامسونگ

۲۲ مطلب در شهریور ۱۳۹۷ ثبت شده است

نحوه استفاده صحیح از برنامه های ماشین لباسشویی

ashna App | شنبه, ۳۱ شهریور ۱۳۹۷، ۰۶:۲۴ ب.ظ

برنامه ماشین لباسشویی بعضی از لباسشوییها بسیار پیچیده هستند. که باید بتوانید از بین انها بهترین برنامه را انتخاب کنیم. در این مقاله سعی شده تا شما با انواع  برنامه ماشین لباسشویی و عملکرد آنها آشنا شوید و بتوانید بهترین برنامه را برای شستشوی لباسها انتخاب کنید. همچنین شما بتوانید اطلاعات کافی و کامل در رابطه برنامه ماشین لباسشویی داشته باشید و یا اگر به دنبال خرید دستگاه جدید باشید این اطلاعات بتواند یک مزیت رقابتی برای شما ایجاد کند.

همیشه خیلی از کاربران به دنبال استفاده درست و مناسب از برنامه های ماشین لباسشویی هستند. در بعضی مواقع دفترچه های راهنمایی موجود در اکثر ماشین لباسشویی ها فاقد زبان فارسی است. در بعضی مواقع هم اصلا به زبان انگلیسی ترجمه نشده است.

نحوه استفاده صحیح از برنامه های ماشین لباسشویی را باید خیلی جدی بگیریم. زیرا با استفاده درست و صحیح میتوانیم هزینه های مصرفی خودمان را کاهش دهیم. هزینه های ماننده مصرف آب و برق که باید خیلی در این امر صرفه جویی کنیم.

برنامه هایی که برای شما گردآوری کرده ایم مناسب برای مدلهای مختلف ماشین لباسشویی نظیر : ماشین لباسشویی کنوود، ماشین لباسشویی بوش، ماشین لباسشویی ال جی، ماشین لباسشویی سامسونگ، ماشین لباسشویی AEG ، ماشین لباسشویی پاکشوما و …

 

برنامه ماشین لباسشویی

برنامه Cotton / Synthetics

بیشتر لباسشویی ها برنامه ای جداگانه برای شستشوی نخی (cotton) یا الیاف مصنوعی (Synthetics) همراه با تنظیم دماهای مختلف دارند. برنامه های شستشوی نخی معمولا با دمای بالاتر هستند، در حالیکه برنامه الیاف مصنوعی در دمای پایین ۴۰ درجه سانتی گراد یا کمتر با چرخش خشک کن کمتر انجام می شود. همچنین در بعضی از لباسهای – پلی استری – ویسکوزی – که نیاز به شستشوی آرام و حساس دارند طراحی شده است.

اگر نیاز است تعداد زیادی لباس های نخی را بشوئید لازم است اول لیبل لباس ها را چک کنید. که حاوی اطلاعات و نحوه استفاده از برنامه ماشین لباسشویی در آن توضیح داده شده و به تناسب اطلاعات داده شده برنامه مناسب را از روی دستگاه انتخاب کنید.

 

برنامه های شستشوی پشمی  دستی  ظریف ( delicate – had wash – wool)

این برنامه ها معمولا با دمای پایین و حداقل زمان کار کرد لباسش شویی در زمان شستشو انجام می شود تا از آسیب به لباس جلوگیری شود.

این برنامه مشابه برنامه الیاف مصنوعی می باشد اگر مقدار زیادی لباس ظریف مخصوصاً پشمی و ابریشمی دارد این نوع برنامه بسیار برای لباسهای شما مفید است.

 

برنامه ماشین لباسشویی

 

 بیشتر بخوانید : برنامه های شستشوی ماشین لباسشویی به صورت کامل

 

End time – Delay Start (برنامه تاخیر شروع / زمان پایان)

تاخیر شروع : این برنامه برای زمانی قابل استفاده است که شما چه زمان مشخصی می خواهید دستگاه را روشن کنید. به طور مثال : چند ساعت قبل از اینکه از محل کار به خانه برسید دستگاه بطور خودکار عملیات شستشو را انجام بدهید و چه تا چه زمانی عملیات شستشو پایان بپذیرد.

در بعضی از دستگاه های لباسشویی برنامه زمان تاخیر محدود به ۶، ۹ و یا فقط ۳ ساعت می باشد که این ویژگی خیلی مفید است.مخصوصا زمانیکه شما نمیخواهید لباس هایتان بعد از شستشو زیاد در دستگاه باقی بماند و این یک نکته قابل توجه برای شما محسوب می شود که در هنگام خرید لباس شویی به آن دقت کنید.

 

قفل کودک

۲ نوع قفل کودک در لباسشویی ها وجود دارد رایج ترین آنها عملکرد شبیه به قفل گوشی موبایل دارد و میتواند همه ی کنترل های روی پنل را غیر فعال کند. زمانیکه شما هواستان به کودکات نیست نمیتواند برنامه ها را دستکاری بکند.

قفلی که کم تر رایج است، قفل ایمنی درب که مانع از بستن درب لباسشویی می شود. یعنی کودکان نمیتوانند نسبت به بستن شدن درب ماشین لباسشویی اقدام نمایند.

 

برنامه های پیش اتو / اتوی آشنا / ضد چروک  ( pro-ironing / easy iron / anti cream)

برنامه اتو : برای جلوگیری از چروک شدن لباس ها، معمولا با سرعت کم کردن چرخش یا کوتاه کردن مرحله خشک کردن انتخاب می شود.

برنامه مراقبت از نوزاد (Baby care )

معمولا این برنامه شستشوی قوی با درجه حرارت بالاست به دنبال ان چندین مرحله آبکشی را انجام می دهد تا مطمئن شود که مقدار زیادی مواد شوینده از لباس ها پاک شود. یکی دیگر از گزینه ها تنظیمات دستی خودتان است. با استفاده از دفترچه راهنمای درباره درجه دمای ماشین لباسشویی میتوانید بهتر متوجه شوید که چه دمای مناسب تر خواهد بود.

 

بیشتر بخوانید : راهنمای خرید بهترین ماشین لباسشویی

 

برنامه شستشوی بهداشتی و چند آلرژی ( Hygiene / anti-allergy)

این برنامه برای از بین بردن مواد آلرژی زا از روی لباس طراحی شده است . مخصوصا با بالا نگه داشتن دمای آب و یا با کمک بخار آب. بررسی ها نشان می دهد شما نمیتوانید با برنامه کتان ۶۰ درجه برای از بین رفتن تمام میکروب ها و باکتری ها مطمئن باشید. پس چنانچه دارای حساسیت و آلرژی هستنید این برنامه لباسشویی برایتان بسیار مفید می باشد.

 

برنامه شستشوی اقتصادی (ECO)

همانطور که از اسم این برنامه مشخص است مصرف انرژی را کم میکند. و بسیار برای استفاده مکرر از ماشین لباسشویی مقرون به صرفه از لحاظ هزینه مصرف برق و آب می باشد. این یک برنامه پر استفاده و مشترک در اکثر ماشین لباسشویی ها است.

 

سخن پایانی 

مقاله برنامه ماشین لباسشویی به صورت کامل برنامه های که برای اکثر ماشین لباسشویی های یکسان است را شرح داده است. باید در نظر داشته باشید اکثر ماشین لباسشویی ها دارای دفترچه راهنما برای استفاده صحیح از برنامه ماشین لباسشویی و میزان حرارت آب هستند. ولی بعضی از مدل ها فاقد زبان فارسی و حتی فاقد زبان انگلیسی هستند. در صورتی که برنامه های ماشین لباسشویی خود را در فهرست ما مشاهده نکرده اید میتوانید از قسمت دیدگاه آن را مطرح کنید تا توسط کارشناسان مجموعه آشنا پاسخ گوی شما باشیم.


منبع : وب سایت آشنا

  • ashna App

آموزش تعمیر ماشین لباسشویی به زبان ساده

ashna App | دوشنبه, ۲۶ شهریور ۱۳۹۷، ۰۴:۳۷ ب.ظ

در این بخش از مقالات آموزش تعمیر ماشین لباسشویی قصد داریم تعمیر ماشین لباسشویی به زبان ساده را برای شما بیان کنیم.

نحوه کار لباسشویی کاملاً ساده و قابل درک است که با کمی مطالعه میتوانید به بهترین شکل ممکن از ماشین رختشویی خود استفاده لازم را ببرید. همیشه تعمیر ماشین لباسشویی یکی از دغدغه های خانم های خانه دار است. در مقاله آموزش تعمیر ماشین لباسشویی به زبان ساده سعی براین شده مشکلاتی که شما خودتان قادر به حال آن هستید را بیان کرده ایم که با خواندن این مقاله ارزشمند و رایگان میتوانید تا حد زیادی نسبت به سرویس ماشین لباسشویی خود اقدام نمایید.

خیلی از کاربران سوالاتی نظیر :

نحوه تعمیر ماشین لباسشویی  

آموزش تعمیر ماشین لباسشویی

راهنمای تعمیر ماشین لباسشویی

دفترچه راهنمای ماشین لباسشویی

علت کار نکردن ماشین لباسشویی

علت کار نکردن خشک کن ماشین لباسشویی

علت نچرخیدن دیگ ماشین لباسشویی

علت تخلیه نشدن آب ماشین لباسشویی

علت جمع شدن آب در ماشین لباسشویی خاموش

و سوالاتی نظیر این که ممکن است با جستجوی در سطح وب به جواب های قانع کننده ای نرسیده باشید و یا شاید هم بعضاً با جواب هایی روبه رو شده باشید که خودتان قادر به تعمیر و سرویس ماشین لباسشویی نبوده اید.

در مقاله آموزش تعمیر ماشین لباسشوی به زبان ساده سعی برآن شده جواب تمام سوالات شما به صورت کاملاً شفاف و به صورت گام به گام مطرح گردد.

آموزش تعمیر ماشین لباسشویی، نحوه تعمیرات ماشین لباسشویی، چگونه ماشین لباسشویی را تعمیر کنیم؟

آشنایی با  ماشین لباسشویی

ماشین لباسشویی چیست؟ اصولا ماشین لباسشویی یک تشت بزرگ است که مرتباً با آب پر شده، تخلیه میکند و لباسهارو می چرخاند تا خشک شوند.یا میتوانیم اینطور شرح دهیم که یک هم زننده لباس است.

چهار مرحله ای که هر ماشین لباسشویی انجام می دهد به شرح زیر است :

شامل آبگیری، شستشوی ، تخلیه و خشک کردن. اگرچه ین عملکردها خیلی اصولی هستند ، اما برخی از آنها می توانند به مشکل برخورد کنند. شما میتوانید برخی از این مشکلات را به راحتی حل کنید. با این حال بهتر است برخی از مشکلات را به دست تعمیرکاران حرفه ای بسپارید.

دو نکته بسیار مهم :

  • قبل از کار کردن روی ماشین لباسشویی، حتماً آن را از برق بکشید.
  • قبل تعمیر ماشین لباسشویی های درب از جلو باید نسبت به تخلیه کردن آب اطمینان حاصل نمایید.

ماشین لباسشویی کار نمیکند

اگر ماشین لباسشویی هیچ کاری نمیکند :

وقتی برنامه را تنظیم میکنید و هیچ کدام اجرا نمیشوند و یا صدایی ندارد ممکن است برق آن قطع شده باشد.

وقتی ماشین لباسشویی باید مرحله بعدی شستشوی را اجرا کند ولی می ایستد :

ممکن است لباسهای داخل ماشین لباسشویی بیش از حد مجاز باشد، تعدادی از لباسها را خارج کنید تا کمی از بار ماشین لباسشویی کم شود. سپس دوباره دستگاه را روشن کنید ( در برخی موارد لازم است برای روشن کردن مجدد دستگاهتان را از برق کشیده و دوباره وصل کنید.)


بیشتر بخوانید : ۷ علت جمع شدن آب در ماشین لباسشویی چیست؟


درغیراین صورت:

مطمئن شوید دستگاه به برق متصل و روشن است. در صورت لوازم با استفاده از دستگاه تستر ولتاژ ، مطمئن شوید که برق وصل باشد. توجه کنید حتما درب ماشین لباسشویی بسته باشد.

نکاتی که باید بررسی شوند: 

  • اگر مخزن بی حرکت است، مدار قطع کنند یا فیوزی که به آن می رسد را بررسی کنید.
  • سیم برق را بررسی کنید، سیتم برق دستگاه را بکشید، ممکن است سیم دچار خرابی یا ساییدگی شده باشد.
  • درب ماشین لباسشویی را باز کرده و قفل زبانه ای که روی آن فشار می آورید را چک کنید. قفل را فشار داده و رها کنید. گار صدای تیک نمی دهد ممکن است شکسته باشد. قفل را جدا کرده و تست کنید و در صورت نیاز آن را تعویض کنید.

 

برای جلو گیری از ایجاد مشکل در ماشین لباسشویی از مقدار مناسب شوینده برای شستشوی و سختی آب استفاده کنید. مطمئن شوید دستگاه تراز باشد و دستگاه را سنگین نکنید ( حد مجاز رختن لباس را رعایت کنید.)

 

ماشین لباسشویی درست آبکشی نمی کند

اگر بعد از اتمام شدن برنامه شستشو هنوز آب و شوینده روی لباستان یا در ماشین لباسشویی باقی مانده، میتواند علل زیادی داشته باشد. ابتدا مطمئن شوید که از دستگاه درست استفاده میکنید. به عبارت دیگر مقدار مناسب مایع شوینده استفاده میکنید، ماشین لباسشویی را بیش از حد پر نکرده اید و سایر موارد. برای اینکه کاملا متوجه شوید کافیست دفترچه راهنمای ماشین لباسشویی خود را بررسی کنید.

تنها یکبار بیش از حد سنگین شدن دستگاه میتواند آبکشی را دچار مشکل کند. اگر این موارد باعث ایجاد مشکل نشده، به احتمال زیاد آب مرحله آبکشی وارد ماشین لباسشویی نمی شود یا به درستی تخلیه نمی شود.

درچه های تامین آب را بررسی کنید، مطمئن شوید درچه های تامین آب که به شلنگ های ورودی متصل هستند دچار گرفتگی نشده باشند.

اطمینان حاصل کنید شلنگ های ورودی آب پیچ نخوده اند.

دریچه تخلیه را بررسی کنید تا مطمئن شوید تخلیه آب کامل انجام می شود. انسداد میتواند باعث شود آب کثیف آبکشی در داخل ماشین لباسشویی باقی بماند. وقتی دستگاه کار میکند نگاه کنید دستگاه بعد از هر مرحله شستشو و آبکشی کاملا خالی می شود.

مطمئن شوید شلنگ ورودی آب سرد/گرم بسته نباشد. دریچه شلنگ را ببندید و آن را از دستگاه جدا کنید. انتهای آن را در سطل گذاشته و شیر آب را باز کنید. باید جریان آب قوی باشد در غیر اینصورت احتمالاً قسمت هایی از شلنگ مسدود شده است.

برای اطمنان از این مورد، انتهای دریچه را قطع کنید و آن را به شلنگ بیرونی وصل کرده و دوباره امتحان کنید. اگر هنوز هم جریان آرام است، بازهم شلنگ را تمیز کنید و یا آن را تعویض نمایید.

 

 

علت نشت آب از زیر ماشین لباسشویی

نشت آب از یک ماشین لباسشویی معمولا ناشی از شلنگ ها یا اتصالات است. مطمئن شوید آب نشتی ظاهر شده از لوله های پشتی نیست.

اتصالات را بررسی کنید که شلنگ به شیر آب و به پشت ماشین لباسشویی وصل باشد. همچنین نشتی یا فرسودگی شلنگ ها را کنترل کنید. در صورت لزوم اتصالات یا بست شلنگ ها را بشویید یا شلنگ ها را به صورت کامل تعویض نمایید. مطمئن باشید که قبل از در آوردن شلنگ ها آب بسته باشد.

سپس آب های داخل شلنگ را داخل یک تشت تخلیه کنید.

بلبرینگ و بست ها را چک کنید. ممکن است واشر های سبد یا بست و لولوه کشی معیوب باشد که باید تعویض شوند. در این گونه موارد با یک تعمیرکار لباسشویی تماس بگیرید.

ممکن است آب بیش از حد در طول آبگیری از سیفون تخلیه شود، مطمئن شوید اتصالات شلنگ تخلیه به لوله حداقل ۷۰ سانتی نتر بالاتر از کف باشد(در غیر اینصورت، مشکل را با یک لوله کش مطح کنید)

علت لرزش ماشین لباسشویی

در بیشتر موارد لباسشویی وقتی روی سطح تراز نباشد یا بیش از اندازه لباس داخل ماشین لباسشویی  باشد دچار لرزش و تکان می شود. مواردی می گوییم تا ماشین لباسشویی را آرام کنید!

اول اینکه ممکن است تکان ها و لرزش های ماشین لباسشویی به علت بار بیش از اندازه باشد. لباسها را در یک طرف محفظه انباشته کنید. سپس چک کنید که دستگاه روی سطح محکم تراز باشد.

تراز کردن ماشین لباسشویی

یک سطح روی ماشین لباسشویی قرار دهید تا مطمئن شوید و از تراز بودن آن از طرفین ، جلو و عقب مطمئن شوید. همچنین اطمینان حاصل کنید کف کاملا محکم است. برای درست کردن ماشین لباسشویی، کف باید مسطح، تراز و به اندازه کافی محکم باشد تا دستگاه پر شده از آب و سنگین بدون انحراف زیر بار دچار مشکل نشود.

ابتدا دستگاه را قبل از هرکاری از برق بکشید.

پایه ها را بررسی کنید. زیر دستگاه را نگاه کنید و مطمئن شوید همه پایه ها روی سطح محکم  قرار دارند. اگر یکی یا هر دو پایه های جلویی کاملا به کف نچسبیده باشد، آنها را شل کنید( تا به عقب بیایند) تا زمانی که محکم قرار بگیرند.

نکته : پایه جلویی باید تا حد ممکن کوتاه باشد

پایه ها را کاملا باز نکنید در صورت نیاز یک سطح را روی ماشین لباسشویی قرار داده و پایه جلویی را به آرامی تنظیم کنید تا دستگاه تراز شود. مطمئن شوید پایه های جلویی کلاهک های لاستیکی و سرپیچ داشته باشند تا محکم نگه داشته شوند. اگر این موارد مشکل داشته اند میتوانید پد های ضد لرزش بخرید تا زیر پایه ها قرار دهید.

در صورت نیاز ، دستگاه را به سمت جلو کج کنید، با این کار پایه های عقب خود به خود تنظیم می شود. پایخ جلویی را تنظیم کنید. برق را وصل کنید و دستگاه را خالی راه اندازی کنید. ماشین لباسشویی را روی مرحله چرخش و خشک کردن قرار دهید و ببینید هنوز لرزش دارد یا خیر؟!

سخن آخر

در این مقاله سعی بر این شد تا با قسمت های زیادی از مشکلات متعدد ماشین لباسشویی آشنا شوید. و خودتان بتوانید با آموزش تعمیر ماشین لباسشویی نسبت به تعمیر ماشین لباسشویی اقدام نمایید. در صورتی که ابهامی در زمینه تعمیر ماشین لباسشویی دارید میتوانید در قسمت دیدگاه ها آن را با ما مطرح کنید تا توسط تنکسین های مجرب پاسخ خود را دریافت نمایید. همچنین اگر بخش هایی از ماشین لباسشویی را نتوانستید تعمیر کنید حتما اگر علم فنی آن را ندارد با تعمیرگاه مجاز ماشین لباسشویی تماس حاصل فرمایید.در پایان اگر این مقاله برای شما مفید بود آن را به دوستان خود هدیه دهید.


منبع : آشنا

  • ashna App

گوشت چرخ کرده را در فریزر نگذارید!

ashna App | دوشنبه, ۱۹ شهریور ۱۳۹۷، ۰۴:۴۸ ب.ظ

نحوه نگهداری گوشت, مدت زمان نگهداری گوشت


گوشت قرمز، یکی از مواد غذایی مغذی و مفید و جزو بهترین منابع دریافت پروتئین است که تقریبا هفته ای 2، 3 بار در سفره غذایی خانواده های ایرانی جای دارد. بد نیست بدانید که بهترین محل برای نگهداری گوشت قرمز تازه و گرم تا 72 ساعت درون یخچال با دمایی حدود 4 درجه سانتی‌گراد بالای صفر عنوان می‌شود. اما اگر بخواهید آن را بیشتر از 72 ساعت نگهداری کنید، باید درون فریزری با دمای نزدیک به 18- درجه سانتی‌گراد قرار دهید. گوشت قرمز بدون چربی، اگر در شرایط و دمای مناسب نگهداری شود، تا یک سال قابل مصرف است اما اگر گوشت مصرفی شما چربی داشته باشد، به دلیل اکسیده شدن چربی در اثر قرار گرفتن در مجاورت هوا، تغییر طعم و گاهی رنگ می‌دهد و مدت زمان ماندگاری‌اش هم کمی پایین‌تر می‌آید.

به سراغ دامپزشک و متخصص بهداشت مواد غذایی رفتیم تا ایشان ما را بیشتر با چند و چون نگهداری درست و اصولی گوشت قرمز آشنا کنند.


بهترین روش برای نگهداری گوشت قرمز چیست؟
اگر شما قصد نگهداری طولانی مدت گوشت را دارید، باید بلافاصله و با حداکثر سرما آن را منجمد کنید تا کیفیت و ارزش غذایی آن در بالاترین سطح باقی بماند.

چطور می‌توان این انجماد سریع را انجام داد؟
برای این کار تنها کافی است که پس از خریدن گوشت قرمز، آن را به قطعات کوچک تقسیم کنید و به صورت کاملا نازک، درون یک نایلون پلاستیکی پهن‌اش کنید و آن را داخل فریزر بگذارید. هرچه حجم گوشت درون بسته کمتر باشد و شما آن را پهن تر و نازک تر کرده باشید و دمای فریزرتان کمتر باشد، گوشت هم زودتر یخ می زند و کیفیت بالای آن هم از دست نمی‌رود.


چرا اینقدر روی نازک و کم‌حجم بودن بسته بندی گوشت تاکید دارید؟
به دلیل اینکه اگر بسته بندی شما ضخیم و پرحجم باشد، احتمال یخ نزدن سریع گوشت‌هایی که در مرکز بسته‌بندی قرار دارند، وجود خواهد داشت و این امر می‌تواند باعث ایجاد فساد در مرکز بسته بندی و انتشار آن به سایر قسمت ها بشود یا تغییر کیفیت گوشت را در پی داشته باشد.

آیا لکه‌های سفید یا سیاهی که پس از انجماد روی گوشت پیدا می‌شوند، نشانه فساد آنهاست؟
ببینید! اگر روی بسته‌بندی شما سوراخ یا پارگی وجود داشته باشد ممکن است آب سطحی گوشت به سرعت بخار بشود و لکه‌های سفیدی که سوختگی انجماد نام دارد، روی بافت سطحی گوشت دیده شود. اما اگر لکه‌های سیاه پیش از انجماد گوشت روی آن نباشد و پس از فریز کردن به وجود بیایند احتمال آلودگی قارچی در آن قسمت گوشت دور از انتظار نیست.

دلیل به وجود آمدن این آلودگی قارچی چه چیزی می‌‌تواند باشد؟
تغییر مداوم دما و رطوبت فریزر در اثر باز و بسته‌کردن بیش از اندازه در آن. در ضمن اگر پس از انجماد، روی گوشت لکه های سیاه به وجود بیاید، بهتر است از خیر خوردن آن بگذرید!

آقای دکتر! گوشت چرخ‌کرده را تا چه مدتی می‌توان در فریزر نگه داشت؟
تا هیچ مدتی! به علت خرد شدن بافت، وجود چربی آزاد شدن آنزیم‌ها و دخالت داشتن چند پروسه دستکاری در گوشت‌ چرخ‌کرده این گوشت را به هیچ عنوان نباید در فریزر نگهداری کرد.



بیشتر بخوانیدتعمیر یخچال در خانه، چیزی ازش می دونی؟




پس تکلیف طرفداران گوشت چرخ کرده چیست؟
کسانی که قصد استفاده از گوشت چرخی را دارند، باید گوشت را به صورت تازه به تازه چرخ کنند و حداکثر تا 3 روز آن را داخل یخچال بگذارند. اگر هم امکان چرخ کردن مداوم گوشت تازه برایشان وجود ندارد، می توانند گوشت قرمز فریز شده شان را در صورت نیاز از فریزر خارج و چرخ و استفاده اش کنند. در هر صورت، فریز کردن گوشت چرخ کرده به هیچ عنوان توصیه نمی‌شود.

 

نحوه نگهداری گوشت, مدت زمان نگهداری گوشت


از بحث انجماد که بگذریم، بهترین روش برای باز کردن یخ گوشت چه روشی است؟
بهتر است اول این نکته را یادآور بشوم که برعکس انجماد که باید خیلی سریع انجام شود، باز شدن یخ گوشت باید خیلی آهسته و تدریجی صورت بگیرد تا قطرات آب درون گوشت به صورت سوزنی از آن خارج شوند و به این ترتیب بافت این ماده غذایی پاره نشود و مواد مغذی‌اش به شکل خونابه هدر نرود.

برای این از دست دادن دمای تدریجی پیشنهادی هم دارید؟
بله. چند روش بسیار مطمئن از نظر تغذیه‌ای و بهداشتی برای باز کردن یخ گوشت وجود دارد. روش‌هایی مانند خارج کردن گوشت از فریزر و انتقال آن به یخچال، حداقل 24 ساعت قبل از پخت؛ یخ زدایی کردن گوشت در مایکروفر که از نظر تغذیه ای مشکلی را برای آن پیش نمی‌آورد؛ گرفتن گوشت زیر شیر آب روان با دمایی حدود 20 درجه سانتی‌گراد و با فشاری که اجزای ریز و اضافی گوشت از آن کنده شوند یا قرار دادن گوشت یخ زده‌ به طور مستقیم درون قابلمه البته به شرطی که از قبل تکه تکه و بسته بندی شده باشد.

یعنی قرار دادن گوشت یخ زده به صورت مستقیم درون قابلمه بهتر از یخ زدایی کردن آن درون آب راکد گرم است؟
صددرصد! علاوه بر اینکه امکان وجود آلودگی میکروبی در آب راکد وجود دارد، ممکن است در صورت قرار دادن گوشت درون آب راکد، خونابه آن خارج شود و شما آن را دور بریزید و در این صورت از هیچ کدام از ارزش‌های تغذیه‌ای مفید گوشت بهره‌مند نشوید. اما اگر شما گوشت یخ‌زده را به طور مستقیم داخل قابلمه بیندازید، آن وقت خونابه احتمالی آن وارد غذایتان می‌شود و به این ترتیب شما یک غذای مغذی را در سفره خانواده‌تان خواهید داشت.

آیا افزودن ادویه یا پیاز به گوشت، قبل از قرار دادن آن داخل فریزر مشکلی برای گوشت ایجاد نمی‌کند؟
اکثر ادویه‌ها خاصیت ضدمیکروبی دارند و به نظر نمی‌رسد که اضافه کردن آنها به گوشت مشکلی را پیش بیاورد اما افزودن پیاز به این ماده غذایی برای مدت بیشتر از 2 یا 3 روز پیشنهاد نمی‌شود چون پیاز، قوام گوشت را از بین می‌برد و آن را لیز و لزج می‌کند.

آیا توصیه خاص دیگری هم برای نگهداری سالم‌تر و بهداشتی‌تر گوشت دارید؟
مهم‌ترین توصیه این است که حتما تاریخ قرار دادن گوشت داخل فریزر را با یک ماژیک مناسب روی بسته‌بندی آن بنویسید و گوشت‌هایی که زودتر داخل فریزر گذاشتید را هم زودتر مصرف کنید تا همیشه گوشتی با بهترین کیفیت را در دسترس داشته باشید. در ضمن بهتر است که از باز و بسته کردن زیاد در فریزر خودداری کنید تا دما و رطوبت داخل آن مدام تغییر نکند و مشکلی برای گوشت قرمز شما پیش نیاید. در ضمن باید گوشت تازه را در محل‌های مناسبی که به منظور نگهداری گوشت داخل یخچال تعبیه شده قرار دهید تا خونابه گوشت روی سایر خوراکی‌ها نریزد و آلودگی‌های احتمالی گوشت خام به سایر مواد غذایی نفوذ پیدا نکند. در آخر هم باید بگویم که اگر تمام شرایط نگهداری گوشت را به درستی رعایت کنید، مشکلی از نظر تخریب پروتئین یا سایر مواد مغذی برای این ماده غذایی پیش نخواهد آمد.



منبع : بیتوته

  • ashna App

نکاتی در خصوص لباس نوزادان

ashna App | دوشنبه, ۱۹ شهریور ۱۳۹۷، ۰۴:۴۳ ب.ظ

طریقه شستن لباس نوزاد,نحوه شستن لباس نوزاد

لباسهای جدیدی که می خرید را قبل از پوشاندن به نوزاد حتما بشویید

 

برای پاک کردن لکه از روی لباس نوزاد باید ابتدا آنها را با آب سرد بشویید.بسیاری از لکه ها مخصوصا لکه شیر اگر زود شسته شوند، به راحتی با آب از بین می روند.

پزشکان  توصیه می کنند برای پاک کردن لکه های لباس نوزاد از ملایم ترین محصولات استفاده کنید، نه از نرم کننده و محصولاتی که حاوی رنگ و عطر هستند و مراقب هر نوع نشانه حساسیت باشید. در صورت مشاهده نشانه هایی مانند جوش، خشکی و پوسته پوسته شدن یا برآمدگی های قرمز روی پوست نوزاد، با پزشک تماس بگیرید. در بیشتر موارد با شستن کامل تر و آبکشی بیشتر لباس های نوزاد، مشکل برطرف می شود.قبل از شستن هر لباس برای اولین بار، اطلاعات مندرج روی بسته بندی آن را بخوانید.بهتر است لباس های نوزاد را جدا از لباس دیگر افراد خانواده بشویید اما اگر از صابون ملایم استفاده کنید این کار ضروری نیست. همیشه لباس نوزاد را در اولین فرصت بشویید چون با ماندن آلودگی روی لباس نوزاد، شستن و پاک کردن لکه ها سخت تر می شود.

 

نکاتی درباره لباس نوزادان

 

● شستن لباس نوزاد پیش از پوشیدن
لباسهای جدیدی که می‌خرید ممکن است تمیز نباشند. این لباس‌ها را پیش از اینکه شما خریداری کنید، بسیاری از مردم دست زده و زیر و رو کرده‌اند. علاوه بر این، در لباسهای نو غالباً مواد شیمیایی استفاده می‌شود تا شکلشان را حفظ کنند و خوب به نظر برسند. ریسک نکنید. لباس‌ها را پیش از پوشاندن به نوزاد بشویید. اگر نوزاد شما پوست خیلی حساسی دارد آبکشی اضافه انجام دهید (یا از دکمه آبکشی اضافه لباسشویی استفاده کنید) یا دو دور بشویید تا خیالتان راحت شود.

 

● مواد شوینده گران نخرید
ما بهترین چیزها را برای کودکمان می‌خواهیم به همین دلیل بهترین و گرانترین مواد شوینده ویژه لباس را خریداری می‌کنیم، که لازم نیست. برای بیشتر لباسهای کودکان، مایع شوینده که خانواده به طور معمول استفاده می‌کند خوب است. مایع شوینده به خوبی در آبکشی از لباس خارج می‌شود و در بیشتر نوزادان مشکلی ایجاد نمی‌کند. در کودکان با پوست خیلی حساس می‌توانید شوینده های مایع بدون رنگ و اسانس یا شوینده مخصوص کودک استفاده کنید. بسیاری از برندهای معمول، شوینده های بدون رنگ و اسانس هم دارند، اما ممکن است به اندازه شوینده های با کاربردهای ویژه مؤثر نباشند.

 

● از بین بردن لکه های روی لباس نوزاد
برای پاک کردن لکه از روی لباس نوزاد باید ابتدا آنها را با آب سرد بشویید.بسیاری از لکه ها مخصوصا لکه شیر اگر زود شسته شوند، به راحتی با آب از بین می روند.حتی لکه هایی که مدتی روی لباس مانده اند هم اگر در آب خیسانده شوند تا حد زیادی پاک می شوند. برای پاک کردن اثر لکه روی لباس نوزاد می توان از یک فرچه نرم و مقدار کمی صابون استفاده کرد. این کار باید به آرامی انجام شود چون در غیراین صورت ممکن است به پارچه آسیب برسد. قبل از خشک شدن لباس نوزاد مطمئن شوید لکه به طور کامل از بین رفته است. اگر مقداری از لکه باقی مانده بود، از شوینده قوی تری استفاده کنید. برای از بین بردن لکه لباس هایی مانند کهنه و لباس های زیر که به طور مستقیم با پوست بچه تماس دارند، از شوینده قوی استفاده نکنید. 



بیشتر بخوانید : خطاهای رایج در استفاده از ماشین لباسشویی



طریقه شستن لباس نوزاد,نحوه شستن لباس نوزاد

قبل از شستشوی لباس نوزاد، به برچسب راهنمای لباس توجه کنید

 

● لکه های چرب و روغنی
درصورت ریختن روغن بچه، کرم و پماد روی لباس نوزاد ،ابتدا مقدار اضافی آن را بردارید. سپس برای جذب روغن،روی لکه را با نشاسته ذرت یا پودر تالک بپوشانید و بعد از ۱۰ تا ۱۵ دقیقه آن را پاک کنید. در صورت باقی ماندن لکه از پاک کننده ها و محلول های چندمنظوره استفاده کنید و سپس لباس ها را بشویید.


● لکه های پروتئینی
برای پاک کردن لکه های ناشی از ریختن شیر مادر،شیرخشک،لکه های غذا و آب دهان روی لباس نوزاد ابتدا لباس نوزاد را در آب خیس و سپس مقداری پاک کننده آنزیمی به آن اضافه کنید.آنزیم های موجود در شوینده ها به لکه حمله و پروتئین ها را هضم می کنند.اگر اثری از لکه باقی ماند،محلول های لکه بر و پاک کننده های چندمنظوره را به کار برید. بعد از ازبین رفتن لکه ها، لباس ها را به روش معمول بشویید.
 
 ● لکه میوه، آبمیوه و مربا
در این موارد، لباس را با آب سرد بشویید و در مخلوط مساوی آب و الکل بخیسانید. اگر لکه از بین نرفت، از محلول های لکه بر استفاده کنید. برای پاک کردن لکه های سمج لباس را در محلولی که با نسبت مساوی آب و سرکه سفید تهیه کرده اید، خیس کنید.
 
● لکه ادرار و مدفوع روی لباس نوزاد
برای پاک کردن لک ناشی از اسهال مانند آنچه درباره لکه های پروتئینی گفته شد،عمل کنید. برای پاک کردن لکه ادرار، محلول یک قاشق غذاخوری پاک کننده آمونیاکی و یک فنجان آب مناسب است. اگر پارچه رنگ می دهد، ابتدا مقداری از محلول را روی قسمتی از پارچه امتحان کنید. در صورت باقی ماندن اثر لکه، می توانید محلول لکه بر به کار برید و سپس لباس را بشویید.

 

● لباس های کودک را بیش از حد خشک نکنید
مسلماً ما نمی‌خواهیم لباسهای نمدار کودک بماند تا کپک بزند اما لباسهای کودک غالباً برای خشک شدن به زمان کمتری نیاز دارد. بار ماشین کمتر است و خود لباس‌ها نیز کوچک‌تر هستند. مراقب باشید بیش از حد آن‌ها را خشک نکنید. چند مرتبه آن‌ها را بررسی کنید تا یاد بگیرید چه دما و چه مدت زمانی برای خشک کردن لباس کودک بهتر است.



بیشتر بخوانید۷ علت جمع شدن آب در ماشین لباسشویی چیست؟


 

● برچسب راهنمای لباس را نادیده نگیرید
سرتان شلوغ است و مقدار زیادی از لباسهای نوزاد را با هم در ماشین لباسشویی می‌اندازید. احتمالاً قرار است همه این لباس‌ها به یک صورت شسته شوند. با انجام این کار خطر خراب شدن لباسهای دوست داشتنی را افزایش می‌دهید. پیش از شستشو، برچسب لباس را بخوانید تا متوجه شوید که دقیقاً هر لباس به چه مراقبتهایی نیاز دارد. دسته بندی لباس‌ها یکی از مهمترین اقدامات در لباس شستن است. بیشتر لباس‌ها دستور العمل شستن مشابهی دارند، آن‌ها را با هم بشویید؛ و لباسهایی را که شیوه شستشوی خاص دارند کنار بگذارید و بعداً جداگانه بشویید. به دمای آب توصیه شده توجه ویژه داشته باشید.



منبع : بیتوته

  • ashna App

همه چیز را درباره ترموستات یخچال بدانید

ashna App | پنجشنبه, ۱۵ شهریور ۱۳۹۷، ۰۴:۵۳ ب.ظ

نحوه کار ترموستات (ترموستات یخچال) به صورت کاملا ساده…

اگر بخواهیم درباره ترموستات ( ترموستات یخچال ) ونحوه کارکرد آن به صورت کاملا ساده توضیح بدهیم باید بدانیدترموستات به معنی Therm(دما) و stat(ثابت) است که برای ثابت نگه داشتن دمای یک محیط یا یک محفظه مانند یخچال طراحی شده است که این سیستم کاملا مکانیکی بوده و به صورت کاملا مکانیکی و بدونن دخالت دست  دمای داخل یخچال و محیط را تنظیم کرده و به عبارتی به کمپرسور فرمان قطع و وصل شدن را صادر میکند مثلاً زمانی که شما اهرم ترموستات را چرخانده و آن را روی ۶ قرار می‌دهید تا زمانی که دمای یخچال به ۶ درجه نرسیده است ترموستات اجازه کار به کمپرسور را میدهد و زمانی که دمای یخچال به ۶ درج رسید به صورت اتوماتیک ترموستات کمپرسور را قطع می‌کند تا دما در این درجه ثابت شود این توضیح به صورت کاملا ساده بود ولی اگر تمایل دارید که بدانید دقیقاً این عمل به چه شکل صورت می‌گیرد به ادامه آموزش توجه کنید


بیشتر بخوانید : نان را در یخچال نگه داریم یا فریزر؟


ترموستات(اتوماتیک):

عمل تنظیم سرما در یخچال به صورت کاملاً مکانیکی به‌وسیله ترموستات صورت می‌گیرد .

ترسوستات از قطعات متفاوتی تشکل شده است :

  • بدنه فلزی
  • کنتاکت های اتصال
  • فانوسک محتوی گاز
  •  لوله مویی
  •  لوله بلو
  • فنر و اهرم ها
  •  پیچ تنظیم

معمولاً” لوله بلوی ترموستات را به قسمت تحتانی و یا سقف اواپرایتور متصل می سازند و با قرار دادن ترموستات در حالت وصل ،کمپرسور شروع بکار می کند.با سرد شدن اواپراتور گاز درون لوله بلو ،لوله مویی و به تبع آن ها فانوسک تقلیل حجم داده و جمع می شود و با جمع شدن آن اهرم اتصال کلید درون ترموستات بطرف پایین کشیده شده و فاز موتور قطع می گردد. با خاموش شدن موتور و توقف کار کمپرسور،سرمای محیط یخچال ،مخصوصاً اواپراتور کاهش یافته و گاز درون فانوسک ترموستات یخچالفعال شده و بر اثر گرم شدن محیط اضافه حجم یافته و فانوسک بزرگتر می شود . با افزایش حجم فانوسک کلید ترموستات به حالت وصل در آمده و کمپرسور شروع بکار می کند و …. میزان سرمای دلخواه در اواپرایتور و یخچال یا به عبارت دیگر مدت کار کمپرسور را می توان بوسیله ولوم ترموستات که در واقع اهرم کنترل حجم فانوسک است تنظیم نمود.

با وجود این آموزش شما باید به این نکته توجه داشته باشید که ترموستات یخچالی یا کلا ترموستات یک وسیله کاملاً مکانیکی است که عموماً در یخچال‌های قدیمی‌تر مورد استفاده قرار می‌گرفته ولی با به‌روز شدن فنّاوری ساخت یخچال اکثر یخچال‌ها و ساید بای ساید های تولیدی دارای مادربرد و سنسور بوده که بسیارر دقیق تر و قابل برنامه ریز‌ی بسیار بیشتری هستند.


منبع : arashservice

  • ashna App

دانستنی هایی درباره ماشین لباسشویی

ashna App | پنجشنبه, ۱۵ شهریور ۱۳۹۷، ۰۴:۴۶ ب.ظ

دانستنی هایی درباره ماشین لباسشویی
ماشین لباسشویی از جمله دستگاه هایی است که روز به روز بیشتر به خانواده های ایرانی راه پیدا می کند. در حال حاضر شاید بیش از ۷۵ درصد از خانوارهای شهری دارای این دستگاه هستند.
مصرف ماشین لباسشویی به طور متوسط حدود ۵/۱ تا ۲ کیلووات در ساعت است. اما بیشتر این مصرف برای گرم کردن آب به کار می‌رود؛ بنابراین اگر از ماشین‌های با تغذیه آب گرم استفاده شود و یا در موارد غیرضروری از درجه شستشو با آب سرد ماشین لباسشویی بیشتر استفاده کنیم تا حدود زیادی در مصرف آن صرفه‌جویی می‌شود.
عمر یک ماشین لباسشویی ۱۰٫۰۰۰ ساعت برآورد شده است که با استفاده بهتر و کمتر از آن (به طور متوسط ۲ بار و هر بار ۱ ساعت در هفته) می‌توان حداقل ۱۰ سال کار با خرابی کم را از آن انتظار داشت.


بیشتر بخوانید : ۷ علت جمع شدن آب در ماشین لباسشویی چیست؟


خرید ماشین لباسشویی
پیش از خرید به وجود علامت استاندارد ایمنی و برچسب مصرف انرژی دقت نمایید. موارد زیر نیز می‌توانند در انتخاب شما موثر باشند.
•    ماشین لباسشویی باید با میزان فضایی که برای آن در نظر گرفته‌اید متناسب باشد. ماشین لباسشویی‌هایی که درب آن‌ها از جلو باز می‌شود معمولاً عریض‌ترند و جای بیشتری می‌گیرند؛ اما امکان استفاده از فضای بالای آن‌ها وجود دارد. در حالی که دستگاه‌هایی که درب آن‌ها از بالا است، معمولاً عرض کمتری داشته و جای کمتری را اشغال می‌کنند. اما فضای بالای آن‌ها بدون استفاده باقی می‌ماند.
•    باید توجه داشت که ماشین لباسشویی چه امکاناتی برای شستشو به شما می‌دهد؛ امکان شستشو با آب سرد، امکان شستشو با درجه حرارت پایین آب و امکان تعیین تعداد دور آبکشی در دقیقه، از جمله امکانات مفیدی هستند که می‌تواند در کاهش مصرف برق ماشین لباسشویی بسیار موثر باشند.
•    میزان مصرف برق ماشین لباسشویی به کارخانه سازنده آن بستگی دارد؛ پرمصرف‌ترین ماشین‌های لباسشویی ۵/۳ کیلووات ساعت برق مصرف می‌کنند و کم‌مصرف‌ترین آن‌ها حدود ۵/۱ کیلووات ساعت.

استفاده از ماشین لباسشویی
پیش از هر کاری، دفترچه راهنمای استفاده از دستگاه را که توسط کارخانه سازنده تهیه می‌شود با دقت مطالعه نمایید و نکات پیشنهادی آن را در استفاده از دستگاه مورد توجه قرار دهید. در استفاده از ماشین لباسشویی بایستی به نکات زیر توجه کرد.
•    بسیاری از ماشین‌های لباسشویی دارای یک برنامه شستشوی اقتصادی هستند که لباس‌ها را با کمترین آب، پودر و حرارت ممکن می‌شوید و مصرف برق دستگاه را کاهش می‌دهد. تا حد امکان از این برنامه و یا از برنامه شستشو با آب سرد استفاده کنید. کم کردن درجه حرارت آب برای شستشو مثلاً از ۹۰ درجه به ۶۰ درجه نیز به میزان بسیار زیادی از مصرف برق می‌کاهد. درجه حرارت ۹۰ درجه را معمولاً فقط برای لباس‌ها و پارچه‌های سفید و بسیار کثیف به کار می‌برند. لکه‌گیری لباس‌ها در اغلب موارد به شما این امکان را می‌دهد که از برنامه‌های با آب سرد یا آب ۴۰ تا ۶۰ درجه استفاده کنید.
•    لباس‌های خیلی کثیف و با رنگ‌های روشن را از لباس‌هایی که رنگ‌های تیره‌ای دارند و کمتر کثیف شده‌اند تفکیک کنید و آن‌ها را به طور جداگانه شستشو دهید.
•    دهانه پودر را به طور منظم تمیز کنید. توجه داشته باشید که تمیز کردن ماشین لباسشویی به کاهش مصرف برق و افزایش عمر مفید آن کمک می‌کند.
•    استفاده از لوله‌کشی آب گرم برای استفاده در ماشین لباسشویی بسیار مفید خواهد بود.


منبع : arashservice

  • ashna App

خطاهای رایج در استفاده از ماشین لباسشویی

ashna App | چهارشنبه, ۱۴ شهریور ۱۳۹۷، ۰۱:۵۳ ب.ظ
" شاید تصور کنید که ماشین های لباسشویی به دلیل قدرت بالایی که در شست و شو و آبکشی لباس ها دارند قادرند هرگونه قارچ یا باکتری را به طور کامل از بین ببرند اما باید بدانید که استفاده نادرست از این وسیله، امکان تولیدو تکثیر قارچ ها و میکروب های خطرناکی را ایجاد می کند که می تواند موجب بروز بیماری های پوستی یا آلرژیک بشوند. "

هفت صبح: شاید تصور کنید که ماشین های لباسشویی به دلیل قدرت بالایی که در شست و شو و آبکشی لباس ها دارند قادرند هرگونه قارچ یا باکتری را به طور کامل از بین ببرند اما باید بدانید که استفاده نادرست از این وسیله، امکان تولیدو تکثیر قارچ ها و میکروب های خطرناکی را ایجاد می کند که می تواند موجب بروز بیماری های پوستی یا آلرژیک بشوند.

بنابراین باید با اطلاع از روش های نادرست استفاده از ماشین لباسشویی، از تولید میکروب ها و به خطر انداختن سلامت افراد خانواده جلوگیری کنید. موارد زیر خطاهایی هستند که گاه خانم ها در زمان استفاده از ماشین مرتکب می شوند.

1- بسیاری از افراد در زمان شستن لباس ها و ملحفه ها، لباس های زیر را نیز داخل ماشین لباسشویی می اندازند. این در حالی است که به عقیده دکتر چارلز جبرا، استاد میکروبیولوژی دانشگاه آریزونا، یکی از اصلی ترین منابع انتشار میکروب ها در محیط های مرطوب و بسته، لباس های زیر هستند. بنابراین بهتر است که این لباس ها را همراه با باقی شستنی ها داخل محفظه ماشین قرار ندهند. علاوه بر این احتمال دارد که آلودگی لباس های دیگر به لباس های زیر سرایت کند و موجبات تحریک پوستی یا حتی عفونت دستگاه تناسلی را فراهم بیاورد. بنابراین بهتر است لباس های زیر را با آب داغ و مواد شوینده ملایم بشویید و زیر نور مستقیم آفتاب خشک کنید.

8 خطای رایج در استفاده از ماشین لباسشویی

2- بسیاری از خانم ها برای اینکه رنگ و کیفیت ملحفه ها، روبالشی ها و روتختی را حفظ کنند، آنها را با آب ولرم و دور کند ماشین لباسشویی می شویند. در حالی که رابرت ویتز، میکروبیولوژیست معتقد است که روبالشی ها و روتختی ها، یکی از بهترین مناطق برای ایجاد آلرژی و حفظ گرد و غبار هستند. بنابراین باید تمامی کالاهای خواب را دست کم هر دو هفته یک بار با دور تند ماشین و یا آب کاملا داغ بشویید وبرای اینکه از آلرژی زا شدن آنها جلوگیری کنید باید این کالاها را به دور از گرد و غبار محیط بیرون و در داخل خانه خشک کنید.


بیشتر بخوانید : ۷ علت جمع شدن آب در ماشین لباسشویی چیست؟


3- به ندرت پیش می آید که کپک ها در محیط های خشک تولید و تکثیر شوند اما همواره فضاهای مرطوب، محل مناسبی برای تعولید و تکثیر انواع مختلفی از کپک ها هستند. برخورد این کپک ها با بدن نیز موجب بروز خارش چشم ها، خس خس سینه و احتقان در افراد می شود. این حالت به خصوص در افراد مبتلا به آلرژی گسترده تر خواهد بود. بنابراین برای پیشگیری از تکثیر و تولید کپک ها در ماشین لباسشویی، پس از پایان شست و شو، در آن را به طور کامل باز بگذارید تا بخار و هوای داخلی ماشین به طور کامل خارج شود. علاوه بر آن باید قسمت لاستیکی دور در را هم با دستمال خشک کنید.

4- اگر ماشین لباسشویی را داخل رختکن حمام قرار داده اید، باید بدانید که در معرض ابتلا به بیماری های پوستی هستید. عوامل آلرژی زا به پرده حمام، لباس های داخلی حمام و لوازمی مانند لیف منتقل می شوند و نتیجه آن چیزی جز ابتلا به بیماری های پوستی نیست.
ماشین لباسشویی را باید در محیطی باز مانند آشپزخانه قرار دهید تا بتوانید بعد از پایان کار شست و شو، پنجره را برای خروج هوا و بخار متصاعد شده از لباس ها باز بگذارید. به این ترتیب از تکثیر کپک ها و قارچ ها جلوگیری می کنید.

8 خطای رایج در استفاده از ماشین لباسشویی

5- پوست دست بعضی از خانم ها به برخی از شوینده ها حساسیت دارد. بنابراین ممکن است که تصورکنند اگر لباس ها با همان مواد در ماشین لباسشویی شسته شوند، آسیبی به آنها نمی رسد اما پژوهشگران دانشکده واشتنگتن معتقدند در صورت حساس بودن پوست دست، نبایداز آن در ماشین لباسشویی هم استفاده کرد چرا که از این طریق حساسیت پوستی به تمام بدن منتقل می شود.

همچنین استفاده از نرم کننده ها و شوینده های معطر نیز برای شستن افراد مبتلا به آسم و آلرژی و لباس های نوزادان و کودکان مناسب نیست و باید آنها را با دست و با مواد شوینده ملایم بشویند.

6- یکی از اشتباهاتی که بیشتر خانم های خانه دار به دلیل مشغله زیاد مرتکب آن می شوند، رها کردن لباس های شسته شده در ماشین بعد از پایان کار شست و شو است. البته این افراد حتما نمی دانند که بیش از 30 دقیقه ماندن لباس های خیس داخل ماشین مساوی است با تولید کپک ها و بسیاری از باکتری های آلرژی زا. بنابراین زمانی که در خانه هستید و فرصت دارید، ماشین لباسشویی را روشن کنید و بعد از پایان شست و شو بدون فاصله، لباس ها را پهن کنید.


بیشتر بخوانید : تعمیر ماشین لباسشویی، این مشکلات تعمیرکار نمیخواد!


7- رطوبت، عرق و آلودگی لباس های کثیف موجب تولید میکروب ها و نفوذ آنها داخل لباس ها می شود. بنابراین لباس های نشسته را برای آخر هفته داخل فضای بسته ماشین انباشته نکنید. پر کردن ماشین با لباس های کثیف از خطاهای شایعی است که خانم ها به خصوص آنها که شاغلند بسیار مرتکب می شوند. میکروب ها در محفظه های ریز لباس ها رخنه می کنند و در فرصتی مناسب فعالیتشان را آغاز می کنند و بی آنکه شما ببینید و متوجه شوید، زمینه ساز ایجاد بیماری در شما و خانواده تان می شوند.

8 خطای رایج در استفاده از ماشین لباسشویی

8- اگر از سفر یا کوهنوردی برگشته اید و آنقدر خسته اید که نمی توانید کفش های گلی و کثیف تان را بشویید، بهتر است که آنها را به همان صورت در گوشه حمام یا حیاط قرار دهید تا بعد از چند ساعت که خستگی درآوردید، به سراغ آنها بروید. فکر پرت کردن آنها به داخل ماشین لباسشویی را هم از سرتان بیرون کنید چرا که آلودگی ها و میکروب های پنهان در گل و لای کفش ها، ممکن است تا مدت ها بعد داخل ماشین لباسشویی جا خوش کرده و آرام آرام به داخل لباس های شما نفوذ کنند.


منبع : برترینها
  • ashna App

تعمیر یخچال در خانه، چیزی ازش می دونی؟

ashna App | سه شنبه, ۱۳ شهریور ۱۳۹۷، ۰۶:۵۹ ب.ظ

برای همه ما پیش می آید که بعضی از لوازم خانگی مان خراب شده و یا مشکلی پیدا کند. خیلی از ما بعد از فهمیدن این موضوع نمی دانیم دقیقا چه کاری باید کرد. بعضی از افراد در اولین لحظه تصمیم می گیرند که آن وسیله را به دست تعمیرکاران حرفه بسپارند تا آن را به بهترین حالت ممکن تعمیر کند. خیلی از افراد دیگر اما تصمیم می گیرند که آستین ها را بالا بزنند و خودشان دست به کار شوند. چیدانه برای این افراد راه های بسیاری دارد. در این مطلب از وب سایت چیدانه می خواهیم به سراغ یکی از همین تعمیرات در منزل برویم و بدانیم که تعمیر یخچال در خانه چگونه است.


تعمیر یخچال

شاید برایتان جالب باشد بدانید که آماری که وجود دارد نشان می دهد که از هر پنج مورد تماسی که به تعمیرکاران یخچال می شود، سه مورد آن به گونه ای است که خود فرد هم می تواند به تعمیر یخچال در خانه خود بپردازد. حالا می خواهیم تعدادی از این مسائل و راه هایی برای جلوگیری از بروز مشکلات و البته تعمیر یخچال در منزل را برایتان بازگو کنیم. معمولا مسائل و مشکلات رایجی که برای درخواست تعمیر یخچال صورت می گیرد آن است که یخچال مواد غذایی را به خوبی خنک نمی کند، لولای در یخچال باید تعمیر شود و... در چنین شرایطی که با وجودی که توصیه نمی شود تمامی اجزا را برای تعمیر یخچال از هم باز کنید ولی با کمک بعضی راه های ساده می توان این مسائل را حل کرد.

تمیز کردن یخچال

مزایای تمیز کردن کندانسور یخچال

یکی از مهمترین کارهایی که برای تعمیر یخچال در خانه باید انجام دهید آن است که گرد و غبار را که در حلقه های کندانسور وجود دارند پاک کنید. قبل از شروع هرکاری حتما اطمینان حاصل کنید که سیم یخچالتان از برق کشیده شده است. برای تمیز کردن این سیم های مشکی رنگی که پشت یخچال وجود دارد و یا موتور یخچال می توانید از وکیوم جاروبرقی و یا یک قلم موی سفت استفاده کنید. باید دقت کنید که گرد و خاک و آلودگی هایی که بر این قسمت های یخچال نشسته اند به خوبی پاک شوند تا مانع به جریان افتادن هوا نشود. شاید بتوان گفت که با تمیز کردن کندانسورها می توانید مسئله کم شدن میزان سرمای یخچال را حل کنید.


بیشتر بخوانید :  چطور بوی یخچال را از بین ببریم؟


تعمیر یخچال در منزل

شکستن لولای در و طبقات یخچال

برای جلوگیری از شکستن در یخچال و یا طبقات آن بهتر است وزن بیش از اندازه ای از مواد غذایی را در یخچال قرار ندهید؛ بنابراین اگر مواد درون یخچالتان بیش از اندازه سنگین شده حتما مقداری از آن را سبک کنید.


تعمیر صدای یخچال

سر و صدای زیاد یخچال

اگر حس می کنید که یخچالتان صدای زیادی تولید می کند احتمالا مشکل از برد کنترل الکترونیکی است و باید آن را تعویض نمایید. اگر بعد از این مسئله باز هم به نتیجه ای نرسیدید حتما از یک متخصص کمک بگیرید.


محل قرار گرفتن یخچال

توجه به تهویه هوای یخچال

در رابطه با تهویه هوای یخچال هم باید گفت که دقت کنید که یخچال خود را بیش از حد به دیوار نچسبانید تا تهویه هوا به خوبی صورت بگیرد. در کنار این مسئله معمولا توصیه می شود که علاوه بر اینها یخچال خود را مدام تمیز نگه دارید تا مانع بروز آسیبی به آن شوید. بی توجهی به این مسئله می تواند در طولانی مدت باعث بروز مشکلاتی جدی برای یخچالتان شود.


تعمیرکار یخچال

استفاده از تعمیرکار یخچال

فراموش نکنید. ضمانت و گارانتی یخچال خود را نگه دارید تا در صورتی که لازم شد از متخصصان برای تعمیر یخچال استفاده کنید. درست است که همانطور که گفتیم شما می توانید خیلی از مسائل و مشکلات را برای تعمیر یخچال در منزل پشت سر بگذارید و یا حداقل از بروز آنها جلوگیری نمایید؛ اما در بسیاری از مواقع هم حضور یک متخصص برای تعمیر یخچال لازم است. 


منبع : chidaneh

  • ashna App

تعمیر ماشین لباسشویی، این مشکلات تعمیرکار نمیخواد!

ashna App | سه شنبه, ۱۳ شهریور ۱۳۹۷، ۰۶:۳۸ ب.ظ

قطعا تعمیر ماشین لباسشویی کار هر کسی نیست! در این مطلب قصد نداریم از تعمیرات تخصصی ماشین لباسشویی صحبت کنیم! مشکلات رایجی را که اکثر خانم ها در هنگام کار با ماشین لباسشویی مواجه می شوند، بیان می کنیم و راه حل های ساده، بی خطر و قابل اجرا در خانه را به شما یادآوری می کنیم. با چیدانه، خانه داری آسان تر می شود!


روشن نشدن ماشین لباسشویی

۱-ماشین لباسشویی روشن نمی شود!

لباس ها را درون ماشین لباسشویی گذاشته اید و ماشین را آماده کرده اید تا فرآیند شست و شو را شروع کند. با فشردن دکمه پاور متوجه می شوید ماشین لباسشویی روشن نمی شود! در چنین مواقعی موارد زیر را چک کنید:

  • اتصال سیم برق به پریز را در پشت ماشین لباسشویی چک کنید. ممکن است تکان های شدید لباسشویی باعث در آمدن سیم برق بشود.
  • اگر از محافظ یا سه راهی برای اتصال برق استفاده می کنید؛ از سالم بودن آن اطمینان حاصل کنید. ممکن است اتصالی کرده باشد.
  • امکان خرابی دکمه استارت یا همان کلید خاموش و روشن وجود دارد. یک بار دیگر دکمه خاموش و روشن را فشار دهید. در این حالت ممکن است اشکال از اهرم تعبیه شده باشد که میکروسوییچ را خوب فشار نمی دهد.
  • اگر چراغ ماشین لباسشویی روشن می شود اما دستگاه شروع به کار نمی کند؛ احتمال خراب شدن چرخ دنده ها وجود دارد. این مشکل زمانی ایجاد می شود که حرکت محور موتور به حرکت محور تایمر منتقل نمی شود. برای این مشکل باید با نمایندگی مجاز شرکت سازنده تماس بگیرید.



ماشین لباسشویی تمام پودر درون مخزن را استفاده نمی کند

۲-ماشین لباسشویی تمام پودر درون مخزن را استفاده نمی کند!

  • مطمعن شوید نوع پودری که استفاده می کنید متناسب با ماشین لباسشویی شماست.
  • بهترین راهکار برای رفع این مشکل بیرون آوردن مخزن پودر و شستن رسوبات آب است. بهتر است هر شش ماه یا یک سال یک بار این کار را انجام دهید.

اگر احساس می کنید لباسشویی بوی بدی می دهد، بهتر است با کمک مطلب جرم گیری و از بین بردن بوی بد ماشین لباس شویی! به جرم گیری لباسشویی بپردازید!

شستن پتو با ماشین لباسشویی

خرابی ماشین لباسشویی در حین انجام کار



۳-مخزن شست و شوی ماشین لباسشویی نمی چرخد!

  • اگر ماشین لباسشویی روشن می شود و آب گیری هم می کند اما مخزن نمی چرخد؛ احتمالا تسمه لباسشویی پاره شده است. باید تسمه را تعویض کنید. بهتر است از یک تعمیرکار کمک بگیرید.

برای قرار دادن لباسشویی در بهترین محل منزل مطلب لباسشویی و خشک کن را در کجای خانه قرار دهیم؟ را از دست ندهید!

تعمیر ماشین لباسشویی درخانه

۴-ماشین لباسشویی در حین انجام کار شدیدا می لرزد!

  • این مشکل ممکن است به دلیل تراز نبودن ماشین لباسشویی اتفاق بیفتد. اگر ماشین لباسشویی خود را تازه خریداری و نصب کرده اید یا در اساس کشی جابه جایش کرده اید؛ بهتر است یک بار دیگر از تنظیم بودن پایه های آن اطمینان حاصل کنید.
  • اگر ماشین لباسشویی در زمان آب کشی شدیدا می لرزد، مشکل مربوط به تایمر یا همان زمانسنج است. با خراب بودن تایمر، ماشین لباسشویی دور تند و کند را قاطی می کند.
  • اگر با تراز کردن یا تعویض تایمر مشکل برطرف نشد؛ بهتر است از یک متخصص برای تعمیر ماشین لباسشویی کمک بگیرید.

خرابی ماشین لباسشویی

۵-ماشین لباسشویی چند دقیقه بعد از روشن شدن از کار می افتد!

  • در این حالت احتمالا بار ماشین لباسشویی بیش از حد تعیین شده است. دقت کنید وسایلی مانند روتختی یا پتو بعد از خیس شدن سنگین تر می شوند! اگر قصد شست و شوی آن ها را دارید بهتر است تک تک انجامش دهید.
  • ممکن است تسمه ها نیاز به رگلاژ داشته باشند یا سفت بسته شده باشند.

با نگهداری بهتر از وسایل برقی منزل مانند لباسشویی، عمر مفید آن ها را افزایش می دهید و به اقتصاد خانواده کمک می کنید.



منبع : chidaneh

  • ashna App

کد خطا یا ارور ماشین لباسشویی بوش

ashna App | سه شنبه, ۱۳ شهریور ۱۳۹۷، ۰۶:۳۲ ب.ظ

کد خطا یا ارور ماشین لباسشویی بوش

کد خطا یا ارور ماشین لباسشویی بوش

آیا شما هم با کد خطا یا ارور ماشین لباسشویی بوش مواجه شدید؟

قبل از اینکه نسبت به تعمیر و یا سرویس ماشین لباسشویی خود اقدام کنید باید شرح کوتاهی از علت به وجود آمدن و نحوه برطرف کردن کد خطا یا ارور ماشین لباسشویی بوش بدانید تا بتوانید به‌درستی منظور و مفهوم این مشکل را در سیستم درک کنید.

کد خطا چیست؟

” کد خطا اصطلاحاً زبان سیستم یا لوازم شماست. که اگر در هرجایی از سیستم شما مشکلی وجود داشته باشد با استفاده از آن حدود عیب به شما نشان داده می‌شود و نیاز به برسی کل سیستم نخواهید داشت. “

مثلاً زمانی که شما درب یخچال را به مدت‌زمان زیاد باز می‌گذارید چه عمداً و چه سهواً، بوق یا بیزر یخچال به صدا درآمده و شما را از این مشکل آگاه می‌کند.

رفع خطا یا ارور ماشین لباسشویی بوش

اگر ماشین لباسشویی بوش خطای عملیاتی را شناسایی کند، به‌سرعت گزارش می‌دهد و روی صفحه‌نمایش علامت خطا ظاهر می‌شود. عدد بیانگر نوع خطا می‌باشد. بعضی از خطاها را خودتان می‌توانید برطرف کنید (از جدول زیر استفاده کنید)، و ماشین پس از زدن دکمه شروع عملیات شستشو را مجدداً آغاز می‌کند.

ماشین لباسشویی معمولا به‌سرعت پس از شناسایی خطا، آن را گزارش می‌کند و عملیات شستشو را متوقف می‌سازد.







کد خطا یا ارور ماشین لباسشویی بوش بر اثر تداخل محیطی

تداخل محیطی (مثلاً سیم‌کشی برق) باعث ایجاد ارور و خطاهای مختلفی می‌شود.

اگر با چنین خطایی مواجه شدید:

  • ماشین را خاموش کنید و چند ثانیه صبر کنید.
  • ماشین لباسشویی بوش خود را مجدداً روشن کنید و برنامه شستشو را تکرار کنید.
توجه کنید که مشکلات مربوط به تداخل محیطی مثل سوختن موتور لباسشویی بوش براثر رعدوبرق، مشکل مدار جریان برق براثر بلایای طبیعی شامل گارانتی نمی‌شوند.

از چه راه‌هایی می‌توان کد خطا یا ارور نمایش داده‌شده در لباسشویی بوش را برطرف کرد؟

  • قبل از هر چیز شما برای برطرف کردن کد خطا یا ارور ماشین لباسشویی بوش باید دفترچه راهنما یا سرویس منوال یا دفترچه ارور ماشین لباسشویی را در اختیار داشته باشید.
  • شما باید به این نکته خیلی مهم توجه کنید که تمامی کدهای خطا یا ارور ماشین لباسشویی بوش که نمایش داده میشود به‌صورت حدودی عیب را به شما نشان می‌دهند نه به‌صورت کاملاً دقیق.

عیب یابی دقیق و برطرف کردن آن مستلزم داشتن تخصص کامل درباره نصب و تعمیر ماشین لباسشویی بوش و ابزار موردنیاز است که در بسیاری از ارورها این مشکل ساده بوده و شما با دانستن آن قادر به برطرف کردن آن خطا هستید؛ ولی برطرف کردن بسیاری از کد خطا یا ارورها احتیاج به مهارت و تخصص لازم دارد؛ پس اگر درزمینهٔ تعمیر و سرویس دستگاهی که کد خطا داده است تخصصی ندارید به‌هیچ‌عنوان اقدام به این کار نکنید زیرا علاوه بر برطرف نکردن مشکل امکان آسیب رساندن به خود یا لباسشویی بسیار زیاد است.








جدول کد خطا یا ارور ماشین لباسشویی بوش

خطا علت خطا علت
APDATE ERROR
  • برنامه برد مشکل دارد.
  • برد دستگاه باید باز شود و به نمایندگی یا تعمیرگاه مجاز ارسال شود.
E36
  •  میکروسوئیچ
  • سیم کشی و سوکت میکرو سوئیچ
E16
  • درب دستگاه باز است.
  • میکرو سوئیچ عمل نمی کند.
E37
  • شکستگی سنسورNTC
  • خرابی سنسور NTC
E17
  •  زمان آبگیری بیش از حد معمول
  • بسته بودن شیر آب
  • خرابی اکوا
E38
  • شکستگی سنسورNTC
  • خرابی سنسور NTC
E18  پمپ تخلیه مسدود است. E4
  •  خرابی سنسور NTC
  • خرابی  کابل
  • خرابی برد اصلی
E19
  •  زمان گرم کردن آب بیش از اندازه
  • ضعف ولتاژ
  • خرابی المنت
E47
  •  خرابی سنسور دما
  • چک کردن موتور
E20
  • NTC سنسور
  •  المنت
E48
  •  کم بودن ولتاژ
  • چک کردن موتور
  • خرابی موتور
E23
  •  خرابی اکوا استاپ
  • بسته بودن شیر آب
E49
  •  زیاد بودن ولتاژ
E25
  •   سنسور کف دیگ
  • AQUA SENSOR
E50
  •  موتورچک شود
  • رله برد چک شود
  • زمان چرخش موتور۳۰ ثانیه
E26
  •  هیدروستات
  • ولتاژ باید بین ۰٫۵ _ ۳٫۵ باشد.
E51  سوئیچ های قدرت_ درموتور_نقص IGBT
E27
  •  هیدروستات
  • گرفتگی شیلنگ هیدروستات
E57
  •  اگر ولتاژ برق کمتر از ۲۰۰باشد
  • درغیر اینصورت راه انداز برد
E28
  • خرابی سنسور کف دیگ
  • شکستگی سنسور
  • FLOW SENSOR
E58
  •  خطای سنسور D3
  • سرعت چرخاندن پایین
E29
  •  بسته بودن آب
  • سنسور کف
  • اکوا استاپ
E59
  • بررسی سیم کشی
  • بررسی موقعیت از مگنت
  • برد D3
E31
  •  پمپ تخلیه
  • شبلنگ خروجی
  • هیدروستات
  • شیلنگ هیدروستات
E60
  •  سنسور کف
  • سنسور جریان
  • مقادیربیش از حد کم یا مقادیر بیش ازحد بالا
E32
  •  ایراد اضافه یا کم بودن البسه
  •  درموقع خشک کردن
E61
  • حالت عادی
  • بررسی مدار سیم
  • قفل درب
  • دستگاه را خاموش روشن کنید.
E34
  •  میکرو سوئیچ درب
  • گرفتگی میکرو سوئیچ
  • خرابی میکرو سوئیچ
E35
  •  میکروسوئیچ
  • قفل درب نمیتواند بازشود
  • خرابی قفل درب



منبع : digitamirgah
  • ashna App