تعمیرگاه مجاز لوازم خانگی

تعمیر ماشین لباسشویی، تعمیر ساید بای ساید. کنوود، بوش، دوو، سامسونگ، ال جی، زیمنس، ایندزیت، ارج، آبسال

تعمیرگاه مجاز لوازم خانگی

تعمیر ماشین لباسشویی، تعمیر ساید بای ساید. کنوود، بوش، دوو، سامسونگ، ال جی، زیمنس، ایندزیت، ارج، آبسال

خدمات تعمیر و سرویس ماشین لباسشویی، تعمیر و سرویس ساید بای ساید، تعمیر لباسشویی کنوود، تعمیر لباسشویی بوش، تعمیر لباسشویی دوو، تعمیر لباسشویی سامسونگ، تعمیر لباسشویی ال جی، تعمیر لباسشویی زیمنس، تعمیر لباسشویی ایندزیت، تعمیر لباسشویی ارج، تعمیر لباسشویی آبسال، تعمیر ساید بای ساید بوش، تعمیر ساید بای ساید کنوود، تعمیر ساید بای ساید دوو ، تعمیر ساید بای ساید سامسونگ

۱ مطلب در ارديبهشت ۱۳۹۹ ثبت شده است

علت جمع شدن آب و عدم تخلیه آب در ماشین لباسشویی

ashna App | شنبه, ۲۷ ارديبهشت ۱۳۹۹، ۱۱:۴۶ ق.ظ

هستند افرادی که توانایی مالی برای خرید یک لباسشویی خوب را ندارند و یا با یک دستگاه معیوب و مشکل دار که با هزار دردسر و زحمت لباسها را نصفه و نیمه می شوید گیر افتاده اند. این افراد قدر یک ماشین لباسشویی سالم و رفاهی که برای زندگی ما فراهم می کند را به خوبی می دانند. پس اگر قصد هزینه گزاف برای خرید یک دستگاه جدید را ندارید، یا از خرابی دستگاه و دردسرهای نبود لباسشویی هراسانید، بهتر است در مراقبت و نگهداری از لباسشویی خود تجدید نظر نمایید. مراقبت از لباسشویی در چند مورد خلاصه می شود: رعایت برخی نکات برای استفاده و نگهداری صحیح از لباسشویی، سرویس دوره ای و به موقع برای حفظ عملکرد دستگاه و واگذاری سرویس و تعمیرات لباسشویی به متخصص باتجربه برند دستگاهتان. کاراباما در تمام مراحل در کنار شماست تا از لذت داشتن و استفاده از لباسشویی خود نهایت استفاده را ببرید!

 

علت جمع شدن آب در ماشین لباسشویی

جدای از اینکه علت تخلیه نشدن آب از ماشین لباسشویی چیست، می‌توان به روش های زیر آب جمع شده در لباسشویی را تخلیه کرد، تا بتوان سر فرصت مشکل عدم تخلیه آب ماشین لباسشویی را برطرف نمود.

  1. در قسمت پایین دستگاه یک درپوش وجود دارد که درپوش یا فیلتر پمپ تخلیه لباسشویی نام دارد.
  2. بعد از باز کردن فیلتر پمپ تخلیه، یک اهرم پیچ مانند مشاهده می کنید. آن را به سمت چپ چرخانده تا باز شود (دقت کنید که با باز کردن این پیچ، تمام آب ماشین لباسشویی خارج می‌شود. بهتر است قبل از خارج شدن آب، فرش را جمع کرده یا فکری به حال آب خارج شده بکنید).
  3. بعد از تخلیه کامل آب، مراحل را از انتها تکرار کنید تا درپوش یا فیلتر پمپ تخلیه را مجددا ببندید.

علت تخلیه نشدن آب ماشین لباسشویی

دلایلی مختلفی برای جمع شدن آب در لباسشویی و تخلیه نشدن آن وجود دارد.

  1. رایج ترین دلیل تخلیه نشدن آب لباسشویی و جمع شدن آب در ماشین، خرابی پمپ تخلیه است.
  2. ممکن است در ابتدای شروع به کار لباسشویی و یا پیش از آنکه دکمه استارت و انتخاب برنامه را زده باشید، لباسشویی شروع به آبگیری نموده و این کار متوقف نشود. درواقع علت جمع شدن آب در ماشین لباسشویی خاموش و یا علت جمع شدن آب در انتهای سیکل شستشو، به خرابی شیر الکتریکی یا شیر برقی لباسشویی مربوط می شود. این شیر با دریافت فرمان از تایمر لباسشویی باز شده و آب از طریق شیلنگ ورودی آب وارد دستگاه می شود. لذا جمع شدن آب در دیگ لباسشویی، پس از فرآیند شستشو و یا در حالتی که دستگاه خاموش است، به خرابی این شیر و یا تایمر لباسشویی باز می گردد.
  3. دلیل دیگر جمع شدن آب در لباسشویی و تخلیه نشدن آن، گرفتگی و انسداد محل خروج آب است. گرفتگی و انسداد می تواند در شیلنگ تخلیه لباسشویی، لوله فاضلاب، فیلتر تخلیه دستگاه و… اتفاق بیوفتد.
  • ممکن است شیلنگ تخلیه آب ماشین لباسشویی در پشت ماشین، از لباسشویی جداشده و روی زمین افتاده باشد (دقت کنید که این شیلنگ باید حداقل تا نصف ارتفاع ماشین لباسشویی بالا باشد، تا بتواند آب را تخلیه کند).
  • طول شیلنگ تخلیه ماشین لباسشویی نباید بیشتر از ۷ یا ۸ متر باشد.
  • امکان تا خوردن یا پاره شدن شیلنگ تخلیه ماشین لباسشویی وجود دارد.
  • امکان مسدود شدن فیلتر تخلیه به وسیله لباس های کوچک (جوراب یا لباس زیر) وجود دارد.
  • امکان مسدود شدن لوله فاضلاب منزل وجود دارد.

چرا پمپ آب ماشین لباسشویی عمل تخلیه را انجام نمی‌دهد؟

پمپ تخلیه ماشین لباسشویی یکی از قطعات اصلی لباسشویی است که در صورت کار نکردن یا عدم کارکرد آن، کل سیستم ماشین لباسشویی مختل خواهد شد.

 

تخلیه نشدن اب لباسشویی

  1. پرز لباس یا یک شی‌ء می تواند باعث مسدود شدن پمپ گردد. شما با باز کردن درب پمپ مانند مراحل بالا، می‌توانید آن را تمیز کرده و مشکل را کاملاً رفع کنید.
  2. برد فرمان ماشین لباسشویی یا تایمر، فرمان تخلیه را صادر نمی‌کند. برای تعمیر آن نیاز است، حتماً با تعمیرگاه مجاز ماشین لباسشویی تماس بگیرید.
  3. خراب شدن یا شکستن پروانه های پمپ تخلیه.
  4. خراب شدن یا از کار افتادن کامل موتور پمپ تخلیه، که در این حالت باید پمپ تخلیه عوض شود. ولی به دلیل اینکه این کار، یک کار تخصصی بوده و برای تشخیص نوع پمپ و عوض کردن آن ابزار و تخصص کافی لازم است، حتماً برای انجام آن با تعمیرکار مجاز ماشین لباسشویی تماس بگیرید.

 

منبع : کاراباما

  • ashna App