تعمیرگاه مجاز لوازم خانگی

تعمیر ماشین لباسشویی، تعمیر ساید بای ساید. کنوود، بوش، دوو، سامسونگ، ال جی، زیمنس، ایندزیت، ارج، آبسال

تعمیرگاه مجاز لوازم خانگی

تعمیر ماشین لباسشویی، تعمیر ساید بای ساید. کنوود، بوش، دوو، سامسونگ، ال جی، زیمنس، ایندزیت، ارج، آبسال

خدمات تعمیر و سرویس ماشین لباسشویی، تعمیر و سرویس ساید بای ساید، تعمیر لباسشویی کنوود، تعمیر لباسشویی بوش، تعمیر لباسشویی دوو، تعمیر لباسشویی سامسونگ، تعمیر لباسشویی ال جی، تعمیر لباسشویی زیمنس، تعمیر لباسشویی ایندزیت، تعمیر لباسشویی ارج، تعمیر لباسشویی آبسال، تعمیر ساید بای ساید بوش، تعمیر ساید بای ساید کنوود، تعمیر ساید بای ساید دوو ، تعمیر ساید بای ساید سامسونگ

۱ مطلب در فروردين ۱۴۰۰ ثبت شده است

علت خاموش شدن ماشین لباسشویی در حین کار

ashna App | يكشنبه, ۸ فروردين ۱۴۰۰، ۱۲:۵۸ ب.ظ

کاربران زیادی هستند که به دنبال علت خاموش شدن ماشین لباسشویی در حین کار میگردند. و معمولاً میخواهند بدانند علت توقف ماشین لباسشویی در حین کار در چیست. بیشتر کاربران از ما میپرسند که ” ماشین لباسشویی روشن میشه ولی کار نمیکنه بخاطر چیست؟ ” یا ” علت روشن نشدن ماشین لباسشویی چه میتواند باشد؟ ” قصد داریم در ادامه مقالات آموزش تعمیر ماشین لباسشویی به بررسی تمام این سوالات بپردازیم از همین رو پیشنهاد میکنیم تا انتها همراه پایگاه دانش بنیان سرویس باشید.

علت خاموش شدن ماشین لباسشویی در حین کار

یکی از سخت ترین مشکلاتی که میتوان برای لباسشویی به وجود بیاید، خاموش شدن ماشین لباسشویی در حین شستشو است. در بعضی از مواقع حتی چراغ های لباسشویی روشن نمی‌شوند و حتی کلید های برنامه هم عمل نمی‌کنند.

توقف ماشین لباسشویی در حین کار میتواند دلایل بسیار زیادی داشته باشد که میخواهیم هر یک از آن ها را بررسی نموده و راه حل هایی به شما عزیزان پیشنهاد کنیم. همانطور که میدانید، تشخیص عیب و شناسایی مشکل اصلی مهم ترین بخش در تعمیر ماشین لباسشویی است.

پیشنهاد میکنیم این بخش را به خوبی مطالعه نمایید زیرا خاموش شدن ماشین لباسشویی در حین کار یکی از خطرناک ترین مشکلاتی است که میتواند برای ماشین لباسشویی شما پیش آید. اگر بعد از مطالعه این مقاله نتوانستید خودتان مشکل را بطرف نمایید میتوانید با تعمیرگاه تعمیرات ماشین لباسشویی در تماس باشید.

خاموش شدن ماشین لباسشویی آن هم در حین انجام شستشو میتواند به دو شکل کلی تقسیم شود.

  • حالت اول : ماشین لباسشویی در حین کار متوقف شده و خاموش می‌شود. (در بعضی از مواقع کلید ها اصلا عمل نمی‌کنند)
  • حالت دوم : ماشین لباسشویی در حین کار متوقف شده اما بدون هیچ گونه عملکردی روشن است.

اما خاموش شدن لباسشویی در حین کار میتواند به علت سه مشکل کلی در ماشین لباسشویی باشد. البته دلایل دیگری نیز میتواند وجود داشته باشد، اما در اینجا ما به بررسی علت های اصلی و شایع توقف ماشین لباسشویی در حین کار میپردازیم.

1 – خازن نویز گیر یا همان پارازیت گیر ماشین لباسشویی دچار اختلال یا سوختگی شده است.

2 – دوشاخه برق ماشین لباسشویی خراب است.

3 – تایمر با برد ماشین لباسشویی دچار آسیب دیدگی یا سوختگی شده است.

همانطور که در بالا اشاره شد مهم ترین بخش در تعمیر ماشین لباسشویی، تشخیص صحیح عیب دستگاه است. سه مورد بالا اصلی ترین دلایل خاموش شدن ماشین لباسشویی در حین کار است. که در ادامه هر یک را به صورت کامل توضیح خواهیم داد که پیشنهاد میکنیم تا انتها همراه ما باشید.

خرابی نویز گیر یا خازن پارازیت گیر یکی از علت های خاموش شدن ماشین لباسشویی در حین کار است

معمولا اغلب خازن پارازیت گیر در انتهای دوشاخه ماشین لباسشویی نصب می شود. این خازن مسئول جلوگیری از ورود حجم زیاد بار الکتریکی به برد یا تایمر ماشین لباسشویی است. اگر میزان بار الکتریکی بیش از حد مجاز باشد این خازن سوخته و جریان برق را به داخل ماشین لباسشویی قطع میکند تا از سوختن برد ماشین لباسشویی جلوگیری نماید.

وظیه بعدی این خازن جهت جلوگیری از برق‌گرفتگی‌ها نصب می شود. در درصورت سوختن این خازن باید آن را تعویض کنید، زیرا قابل تعمیر نیست. پیشنهاد میکنیم این مورد با رعایت نکات ایمنی تست و بررسی نمایید.

خرابی دو شاخه برق یکی از علت های خاموش شدن لباسشویی در حین کار

با توجه به نواسانات برقی که در کشور وجود دارد همیشه توصیه میکنیم از یک محافظ برق باکیفیت استفاده کنید. زیرا نواسانات برقی میتواند در وهله اول باعث سوختگی یا خرابی دوشاخه برق شده و باعث آب شدن پریز برق و اتصالی برق در منزل باشیم.

پریز برق و دوشاخه آن را بررسی کنید و در صورت خرابی حتما آن را تعویض نمایید. و همینطور از یک محافظ برق مناسب و استاندارد استفاده کنید. بعد از تعویض دو شاخه برق دستگاه را با نکات ایمنی تست و بررسی نمایید.

 

بیشتر بخوانید : تعمیر ماشین لباسشویی بوش در محل

 

خرابی تایمر و برد ماشین لباسشویی یکی از دلیل های خاموش شدن لباسشویی در حین کار است

یکی دیگر از عوامل علت خاموش شدن ماشین لباسشویی در حین کار، میتواند بخاطر خراب شدن تایمر (درلباسشویی های قدیمی) و برد الکترونیکی ماشین لباسشویی باشد. تفاوتی ندارد ماشین لباسشویی قدیمی یا جدید باشد، تمام فرمان های اجرای برنامه را توسط برد ماشین لباسشویی انجام می شود.

آسیب دیدن یکی از بخش ها یا قطعات ماشین لباسشویی مانند، سیم کشی، میکروسوئیچ درب، المنت، شیربرقی و حتی اتصاالات برقی و … باعث خراب شدن بردهای الکترونیکی و سوختن آنها خواهد شد. میتوان گفت یکی از مهم ترین مشکلات در خاموش شدن ناگهانی ماشین لباسشویی در حین کار، خراب شدن برد لباسشویی است.

در صورتی که ماشین لباسشویی شما اصلا روشن نمی‌شود (چراغ های روی برد روشن نمی‌شوند) به احتمال خیلی زیاد برد دستگاه سوخته است. که در بعضی از مواقع امکان تعمیر آن وجود نداشته و باشید آن را تعویض کنید.

در صورتی که با مشکل برد لباسشویی مواجه هستید با کارشناسان ما در تماس باشید تا در سریع ترین زمان ممکن ماشین لباسشویی خود را تعمیر شده تحویل بگیرید. این نکته را هم در نظر بگیرید که اگر این مورد را جدی نگیرید احتمال دارد اصلا برد دستگاه تعمیر نشده و مجبور به تعویض آن باشید.

همچنین برای تعویض و نصب برد پیشنهاد میکنیم به یک متخصص و کارشناس خبره ماشین لباسشویی که به تمامی اصول فنی و کار با لباسشویی آشنایی دارد، مراجعه کنید. زیرا تعویض و نصب برد الکترونیکی از حساسیت های ویژه‌ای برخوردار است که انجام آن و دست زدن به آن میتواند خطرناک باشد و همچنین تبعاتی را با خود به همراه داشته باشد.

علت توقف ماشین لباسشویی در حین کار

همانطور که در بالا به آن اشاره کردیم کاربران زیادی از ما میپرسند ” چرا ماشین لباسشویی روشن میشه ولی کار نمیکنه ؟ ” در بالا به مواردی که باعث میشد ماشین لباسشویی در حین کار خاموش شود اشاره شد. در ادامه میخواهیم مواردی که عامل علت توقف ماشین لباسشویی در حین کار هستند را با یکدیگر بررسی کنیم پیشنهاد میکنیم تا انتها همراه ما باشید.

مواردی که باعث توقف ماشین لباسشویی در حین کار میشوند به شرح زیر هستند :

1 – خراب شدن تایمر یا برد لباسشویی

2 – خرابی موتور ماشین لباسشویی

3 – خرابی در بخش سیم کشی ماشین لباسشویی

4 – خرابی میکروسوئیچ درب ماشین لباسشویی

5 – خرابی قفل درب یا زبانه درب ماشین لباسشویی

6 – خرابی شیر برقی ماشین لباسشویی

لیست بالا میتواند بیشتر از موارد گفته شده باشد. اما مهم ترین خدمت شما عزیزان معرفی شده است البته باید این نکته را در نظر بگیرید که علت توقف ماشین لباسشویی فقط به همین موارد منتهی نمی‌شود.خراب شدن سایر قطعات هم میتواند باعث اختلال در عملکرد ماشین لباسشویی شود که باید به صورت کامل بررسی شود. همین نکات کوچک در هنگام بررسی میتواند ما را از هزینه های اضافه‌س حفظ نگه دارد.

اما اجازه دهید برخی از مواردی که بسیار مهم هستند را خدمتتان به صورت کامل معرفی کنیم. پیشنهاد میکنیم اگر نیاز به تعمیرات تخصصی ماشین لباسشویی داشتید حتما با کارشناسان ما در تماس باشید.

متوقف شدن لباسشویی به دلیل میکروسوئیچ درب

تمام اجزای ماشین لباسشویی بسیار مهم هستند. اما میکروسوئیچ شاید دومین بخش مهم در لباسشویی است. کوچکترین مشکلی که در میکروسوئیچ لباسشویی باشد، باعث عدم کارکرد صحیح لباسشویی خواهد شد. در بعضی از مدل ها مخصوصا سری های قدیمی لباسشویی آبسال در صورت وجود نواسانات برقی یا باز و بسته کردن بیش از حد درب، برد لباسشویی دچار سوختگی میشد.

میکروسوئیچ مسئول باز و بسته کردن درب لباسشویی است. اگر به هر دلیلی عملکرد صحیحی نداشته باشد درب باز و بسته نشده یا در بعضی از مواقع درب به صورت کامل قفل می شود. که همین مورد باعث توقف ماشین لباسشویی خواهد شد.

برای تست کردن میکروسوئیچ میتوانید با کمک یک مولتی متر میکروسوئیچ را مورد تست و بررسی قرار داده و در صورت وجود آسی و مشکل آن را تعویض کنید. این نکته را در نظر بگیرید که میکروسوئیچ درب قابل تعمیر نبوده و باید تعویض شوند.

خراب بودن زبانه درب ماشین لباسشویی

موتور قفل درب یا همان زبانه درب ماشین لباسشویی بر روی نمایشگر لباسشویی به شکل علامت کوچک مشخص است و شما در صورت روشن کردن لباسشویی به راحتی مشاهده خواهید کرد که درب قفل شده است یا خیر.

همانطور که در بالا اشاره کردیم میکروسوئیچ و زبانه قفل درب تا زمانی که به درستی قفل نشوند به هیچ عنوان لباسشویی شروع به کار نخواهد کرد. زبانه درب یا خراب است، یا معیوب شده و باید تعویض شود و یا کار می‌کند.

 

بیشتر بدانید : تعمیر ماشین لباسشویی آاگ

 

خرابی شیربرقی ماشین لباسشویی

همیشه زمانی که کاربران از مجموعه ما اقدام به تهیه برد ماشین لباسشویی مینمایند این نکته را به آنها گوش زد میکنیم که باید شیر برقی لباسشویی را به خوبی بررسی کنید. زیرا اگر اشکالی در این قطعه وجود داشته باشید اجازه شروع کار به لباسشویی نخواهد داد. در بعضی از مواقع هم باعث آسیب رساندن به برد لباسشویی خواهد شد.

شیر برقی لباسشویی مسئول رساندن آب به داخل دیگ ماشین لباسشویی تا البسه به خوبی خیس شوند و عملیات شستشو آغاز شود. به هر دلیلی که عملیات آبگیری توسط ماشین لباسشویی شروع نشود، لباسشویی متوقف شده و تا زمانی که این مشکل را برطرف ننمایید شروع به کار نخواهد کرد.

برای تست و بررسی شیر برقی ماشین لباسشویی میتوانید از یک مولتی متر کمک بگیرید یا اینکه جریان آب را از پشت شیربرقی تست کنید که به خوبی قدرت داشته باشد. پیشنهاد میکنیم در صورتی که شیربرقی لباسشویی خراب است حتما آن را تعویض کنید.

خرابی تایمر یا برد ماشین لباسشویی

آخرین موردی که باید بررسی کنید برد ماشین لباسشویی است. در مدل های قدیمی هم باید تایمر آن را بررسی کنید. در صورتی که برد یا تایمر شما خراب شده باشد تنها راه حل آن تعمیر توسط تکنسین فنی است. این مورد را نمیتوانید خودتان انجام دهید.

معمولا لباسشویی به صورت کامل متوقف شده و دیگر هیچ عملکردی را به خوبی انجام نمیدهد. حتی زمانی که دکمه ها را فشار میدهید هم اتفاق خاصی رخ نداده و اصطلاحا برد دچار هنگی شده است. در بیشتر مواقع امکان تعمیر برد و تایمر ماشین لباسشویی وجود دارد اما اگر این قطعه مهم را نتوان تعمیر کرد تنها راه حلش تعویض آن است.

البته این مورد حتما باید توسط یک کارشناسان متخصص تعمیرات ماشین لباسشویی تشخیص داده شود زیرا اگر مشکل اصلی دستگاه را تشخیص ندهیم متحمل هزینه های اضافی خواهیم شد. اگر نیاز به تعمیرات ماشین لباسشویی دارید میتوانید هم اکنون با کارشناسان ما در تماس باشید.

نتیجه گیری

اگر تا به اینجای مقاله نتوانسته ای مشکل خود را حل کنید پیشنهاد میکنیم حتما با کارشناسان تعمیر ماشین لباسشویی بنیان سرویس در تماس باشید زیرا توقف یا خاموش شدن ماشین لباسشویی در حین کار یک مشکل بسیار جدی است که باید آن را در کوتاه ترین زمان ممکن برطرف نمایید.

در نظر داشته باشید که موارد گفته شده با این دیدگاه بیان شده اند که شما دانش نسبتا متوسطی از تعمیرات ماشین لباسشویی داشته‌اید. اگر هیچ گونه زمینه ای در خصوص تعمیر ماشین لباسشویی یا اطلاعات فنی مناسبی در این خصوص ندارید حتما و حتما با تعمیرگاه تعمیر ماشین لباسشویی در تماس باشید. زیرا اگر به اشتباه بخشی را دستکاری نماییم، ممکن است خسارات جبران ناپذیری به ماشین لباسشویی وارد نماییم.

باید این نکته را هم اضافه کنیم که مجموعه ما تمام خدمات تعمیرات ماشین لباسشویی را در منزل شما انجام خواهد داد و شما میتوانید با خیال راحت لباسشویی خود را تعمیر شده از کارشناسان ما دریافت نمایید.

سوالات متداول

علت خاموش شدن ماشین لباسشویی در حین کار چیست؟

1 – خازن نویز گیر یا همان پارازیت گیر ماشین لباسشویی دچار اختلال یا سوختگی شده است.

2 – دوشاخه برق ماشین لباسشویی خراب است.

3 – تایمر با برد ماشین لباسشویی دچار آسیب دیدگی یا سوختگی شده است.

لباسشویی در حین کار بعد از 2 الی 3 دقیقه علامت END روشن شده و لباسشویی متوقف می‌شود. علت چیست؟

احتمال دارد میکروسوئیچ درب یا برد الکترونیکی ماشین لباسشویی خراب شده باشد. که میتوانید با تعویض یا تعمیر آن را برطرف نمایید.

من در شهرستان زندگی میکنم چطور می‌توانم از خدمت شما استفاده کنم؟

در نظر داشته باشید که بنیان سرویس در حال حاضر فقط خدمات خود را در شهر تهران ارائه میکند. اما اگر در شهری به غیر از تهران سکونت دارید میتوانید با کارشناسان ما در تماس باشید و در صورتی که نیاز به قطعه ای داشته باشید آن را برایتان ارسال کنیم.

 

منبع

  • ashna App