تعمیرگاه مجاز لوازم خانگی

تعمیر ماشین لباسشویی، تعمیر ساید بای ساید. کنوود، بوش، دوو، سامسونگ، ال جی، زیمنس، ایندزیت، ارج، آبسال

تعمیرگاه مجاز لوازم خانگی

تعمیر ماشین لباسشویی، تعمیر ساید بای ساید. کنوود، بوش، دوو، سامسونگ، ال جی، زیمنس، ایندزیت، ارج، آبسال

خدمات تعمیر و سرویس ماشین لباسشویی، تعمیر و سرویس ساید بای ساید، تعمیر لباسشویی کنوود، تعمیر لباسشویی بوش، تعمیر لباسشویی دوو، تعمیر لباسشویی سامسونگ، تعمیر لباسشویی ال جی، تعمیر لباسشویی زیمنس، تعمیر لباسشویی ایندزیت، تعمیر لباسشویی ارج، تعمیر لباسشویی آبسال، تعمیر ساید بای ساید بوش، تعمیر ساید بای ساید کنوود، تعمیر ساید بای ساید دوو ، تعمیر ساید بای ساید سامسونگ

۳ مطلب در آبان ۱۳۹۷ ثبت شده است

آموزش چیدن ظروف به بهترین شکل در ماشین ظرفشویی

ashna App | پنجشنبه, ۲۴ آبان ۱۳۹۷، ۰۲:۱۹ ب.ظ

اگ دارید این مقاله رو مطالعه میکنید پس حتما همیشه میخواستید بدانید بهترین روش قرادادن ظروف در ظرفشویی چگونه است؟ ممکن است روش های خودتان رو داشته باشید، تا در هر بار در شستشو ظروفتان برق بزنند، اما شاید چیزهایی باشد که از آن اطلاع ندارید، یا ایده هایی که کیفیت ماشین ظرفشویی کنوود شما رو بالا میبرد. از قرار دادن کارد وچنگال،تا قرار گیری  نسبت به دندانه های بالا و پایین دستگاه، درا ین مقاله خوب یاد میگیرید بهترین و کارآمد ترین روش چین ظروف در ماشین ظرفشویی چگونه است.


چیدن ظروف از عقب ماشین ظرفشویی

برای راحتی قرار دادن ظروف را از پشت شروع کنید. اگر در مسیر قرار دادن ظروف مانع ایجاد نکنید کمتر به مشکل برخواهید خورد، اگر از جلو شروع به چیدن ظروف بکنید برای گذاشتن بشقاب ها (و حتی کوچک تر از آنها) به داخل ماشین ظرفشویی به دردسر خواهید افتاد. پیشنهاد میکنیم بزرگترین بشقاب ها رو عقب و کوچک ها رو جلو تر قرار دهید. این کمک میکنه آب به خوبی پخش بشه،اما بیشتر به این دلیل که بشقاب ها را راحت تر و سریع تر در بیاورید. اگر یه سری بشقاب دارید، در دندانه های مختلف آنها قرار دهید(مثلا قسمت عقب سمت چپ برای بشقاب های بزرگتر، و راست و جلو برای کاسه ها) به صورت دیگر مجبور نیستید همه بشقابها را یه جا انباشته نمایید.


پرکردن مخزن ماشین ظرفشویی

حرکت اول ما مهمترین اقدام است. طوری ماشین ظرفشویی را پر کنید که تقریبا هیچ فضایی باقی نماند، این بهترین حالت برای شروع شستشو است. وقتی کل ماشین ظرفشویی پر باشد با کارایی کامل کار خواهد کد، یعنی در یک شستشو انرژی و هزینه کمتری مصرف خواهد شد، نسبت به وقتی که ماشین ظرفشویی دو بار و ب هصورت نیمه پر کار کند.

 

بهترین ردیف برای قرار دادن ظروف در ماشین ظرفشویی 

با توجه به آنچه در ماشین ظرفشویی قرار میدهیم، معمولا دستورالعمل هایی وجود دارد که به ما می گوید ظروف و لیوان ها را در کدام ردیف، یا موقعیت قرار بدهیم. به عنوان یک قانون کلی، لیوان ها و بقیه ظروف نوشیدنی باید در ردیف بالا قرار داده بشوند. و قابلمه ها و ماهیتابه را باید در ردیف پایین قرار دهیم. همین کار ها باعث میشود  آب به صورت یکنواخت پاشیده شود، همچنین از آسیب دیدن و حتی کج شدن ماشین ظرفشویی جلوگیری میکنید.


بهترین شستشوی ظروف با ماشین ظرفشویی

اگر به دنبال کارایی بالا هستید، به علت لکه های باقی مانده و تمیز نشده، تنها چیزی که می خواهید این که ماشین ظرفشویی خود را برای بار دوم راه اندازی کنید. نکته نهایی ما برای قرار گیری بهتر ظروف در ماشین ظرفشویی، استفاده از مایع جلا دهنده فینیش Finish هست که رسوبات را از بین خواهد برد و از باقی ماندن لکه های آب جلوگیری میکند، و باعث درخشندگی بیشتر ظروف می شود. نیازی نیست برای خشک شدن ظروف وقت بگذارید، با کمی از مایع جلا دهنده بدون این که وقتتان خدر برود ظروف خشک می شوند و میتوانید آنها را همان زمان از ماشین ظرفشویی بردارید.

حتی حرفه ترین افراد هم می خواهند بهترین نتیجه شستشو رو در هر بار روشن کردن ماشین ظرفشویی داشته باشند. امیدواریم مقاله بهترین روش برای چیدن ظروف در ماشین ظرفشویی بتواند به بهتر قرار گرفتن ظروف و نتیجه گیری بهتر به شما کمک کند.

میتوانید ماشین ظرفشویی خودتان را به بهترین ماشین ظرفشویی تبدیل کنید.

اینکه بدانید ماشین ظرفشویی شما چطور عمل میکند میتوانید حداکثر استفاده را از ماشین ظرفشویی خود ببرید .وقتی شما بدانید چطور ظروف را در ماشین ظرفشویی قرار دهید میتواند به شما در داشتن ظروف تمیز و درخشان کمک بسزایی داشته باشد. برای اینکه به حداکثر استفاده از ماشین ظرفشویی دستیابی داشته باشید مربوط به چیزهایی است که شما خودتان باید رعایت کنید همراه با کمی دقت و کمی مواد شوینده. ما کنوود سرویس هستیم یک مرکز تعمیرات تخصصی ماشین ظرفشویی که به شما کمک میکند از ماشین ظرفشویی خود بهترین استفاده را ببرید.


بیشتر بخوانید : ماشین ظرفشویی چگونه کار میکند ؟


آماده سازی ماشین ظرفشویی برای شستشو

برای آماده سازی ماشین ظرفشویی برای شستشو، نمی خواهیم پیش شستشو داشته باشیم! خیلی راحت، تکه های درشت باقی مانده غذا را داخل سطل یا کیسه بریزید، ظروف را داخل قفسه پایین ماشین ظرفشویی قرار دهید. بهترین کار این است که با چیدن ظروف بزرگتر از عقب دستگاه شروع کنیم، بعد ظروف کوچکتر را به ترتیب جلوی قفسه بچینیم. خیلی ساده است، حالا برنامه شستشوی مناسب را انتخاب کنید که فکر میکنین بهت است - شستشوی قوی تر برای سینی های آشپزی و ظروف خیلی چرب، و شستشوی آرام تر برای ظروف حساس که پیشنهاد مطمئن تری هستند، اما کارخانه سازده ماشین ظرفشویی عموما راهنمای بیشتری برای دستگاهیش ارائه میدهد. یکی از موارد را انتخاب کنید، قرص ماشین ظرفشویی را قرار دهید و درب ماشین ظرفشویی را ببندید.


مراقبت پس از شستشو

خب زمانی که ماشین ظرفشویی را خالی میکنید و همه ظروف رو برمیدارید، فکر میکنید کارت به اتمام رسیده. در بیشتر موارد، حق با شماست، اما پیشنهاد  میکنیم هر ماه ماشین ظرفشویی خودتان را با شوینده ماشین ظرفشویی Finish  تمیز کنید. شوینده Finish قسمت های پنهان اما مهم ماشین ظرفشویی شما را تمیز میکند، همچنین رسوبات آهکی و چربی ها را ازبین خواهد برد.

 

آرامش خیال با ماشین ظرفشویی

انبوهی از ظروف را داخل ماشین ظرفشویی قرارمی دهیم و میدانیم که ظرفهایتان را تمیز و براق تحویل خواهید گرفت، بعد از مرحله شستشو ظروف شما حفاظت شده هستند، همچنین می دانید از زمان بهترین استفاده رو برده اید - نه این که برای آبکشی در سینک وقت بگذارید، یا کارد و چنگال بشویید. یک ماشین ظرفشویی به سادگی انداختن یک قرص شستشوی Finish است، فشار دادن یک دکمه، و بستن درب. حالا زمان اینکه بروید بیرون و کارهایی که دوست دارید انجام دهید.


چطور بهترین سایز ماشین ظرفشویی رو انتخاب کنیم؟

قصد داریم یک ماشین ظرفشویی را در نظر بگیریم! اما کدام ماشین ظرفشویی مناسب آشپزخانه و خانواده ما است؟برای پاسخ به این سوال باید بدانید آسپزخانه شما چقدر فضای در دسترس دارد، و اینکه چقدر ظرف برای شستن دارید. راهنمای دوقسمتی وجود داره تا فضا را برای ماشین ظرفشویی ایجاد کرده و سایزی که مناسبه شماست را انتخاب کنید.


فضایی برای ماشین ظرفشویی ایجاد کنید

آشپزخانه ها معمولا کم جا هستند که با وسایل غیر ضروری پر شده اند که به ندرت مورد استفاده قرار میگیرند.لیستی از وسایل غیر ضروری تهیه کنید این مراحل را دنبال کنید تا بتوانید فاضی مناسب را برای ماشین ظرفشویی جدید پیدا کنید.

هر آن چه که فکر میکنید در آشپزخانه غیر ضروری هستند را بسته بندی کنید و از آسپزخانه خارج کنید. تمام وسایلی که نیاز ندارید را شناسایی کنید و قفسه های کابیت را بررسی کنید، وسایل غیر ضروری را کنار گذاشته و وسایل ضروری را جایگزین آنها کنید.


سایزهای ماشین ظرفشویی

حالا زمان اندازه گیری و تخمین زدن برای بهترین سایز ماشین ظرفشویی که با اندازه آشپزخانه شما مناسب است را انتخاب کنید. به طور کلی، دو نوع سایز وجود داره: استاندارد و کم جا که میتوانید باکنوود سرویس همراه باشید تا این دو مدل را بررسی کنیم.


سایز استاندارد

یک ماشین ظرفشویی استاندارد تقریبا 24 اینچ (تقریبا 61 سانتیمتر) عرض دارد ، 24 اینچ عمق، و 35 اینچ طول دارد. اما شما با دقت فضا را اندازه گیری کنید، برخی از مدل ها و برندها کمی از نظر ابعاد متفاوت هستند،  که می تواند از نظر نصب مهم باشد.

این سایز ماشین ظرفشویی برای یک خانم خانه دار پرمشغله که خانواده پرجمعیتی دارد کاملا مناسب است، یا برای کسی که سرگرمی های زیادی دارد. 

از نظر زیبایی و راحتی، این سایز به صورت گزینه ها ی کامل یا نیمه یکپارچه و یا ساده وجود دارد.

اگر یک شکلی و ست بودن را دوست دارید، این ماشین ظرفشویی می تواند برای شما بهترین گزینه باشد، در زیر کانتر شما قرار میگیرد و با کابینت های آشپزخانه ست می شود. تفاوت بین ماشین ظرفشویی نیمه و کاملا یکپارچه این است که ماشین ظرفشویی کاملا یکپارچه.

ماشین ظرفشویی های ساده به اندازه کافی قابل تطبیق اند و زیر کانتر قرار میگرند، وقتی دسترسی درست به لوله کشی و خروجی های مناسب دارند. این نوع سفارشی نیست و با کابینت های آشپزخانه ست نمی شوند، اما اگر این مورد برایتان مهم نباشد، خیلی کارایی بالایی دارد.


فشرده و کوچک

اگر در یه آپارتمان کوچک زندگی میکنید یا آشپزخانه کم جاییدارید، نگران نباشید، ماشین ظرفشویی های قدرتمندی هستند که همان کار را برایتان انجام میدهند.


ماشین ظرفشویی جمع و جور

اگر نمی خواهید هیچ فضایی از کابینت را از دست بدهید، پس ماشین ظرفشویی جمع و جور و رومیزی بهترین انتخاب برای شماست. این سایزها از 20 اینچ در 20 اینچ شروع شده (بزرگتر از یک مایکروویو نیستند)، مدل رو میزی فضایی تا 6 جا دارد، برای مجردها، زوج های پرمشغله، خانواده های کوچک حتی برای کاروان و خانه های متحرک گزینه مناسبی هستند.

اگرچه مدل های رومیزی لوله گذاری داخلی نشده اند باید به شیر آب آشپزخونه متصل شوند و به راحتی از طریق سینک تخلیه انجام می شود. دقیقا همان قدرت پاک کنندگی ماشین ظرفشویی معمولی را دارند و میتوان از تمامی محصولات شستشوی معمولی استفاده کرد. به این دلیل که لوله گذاری داخلی ندارند، یک ماشین ظرفشویی قابل حمل عالی هستند. یک انتخاب ایده آل برای اجاره نشین ها.

سایز کوچک این دستگاه شمارا به اشتباه نیندازد، قدرت کامل یک شستشوی بی نقص را دارد. وقتی یک شوینده قوی مثل ژل شستشوی فینیش را اضافه میکنید، باوران نمیشود همچین شستشوی بی نظیر کار یک ماشین ظرفشویی به اندازه یک مایکروویو باشد.

چه در یک آپارتمان کوچک با همسرتون زندگی میکنید یا اینکه در یک خانواده پرجمعیت، این سایز ماشین ظرفشویی برای آشپزخانه و زندگی شما کاملا مناسب است. و البته این ماشین ظرفشویی به خوبی شوینده آن هستند. وقتی این ماشین ظرفشویی زیبا رو پیدا کردید،ظروف خودتان رو با شوینده هایFinish بشوئید.


منبع : نمایندگی مجاز تعمیر کنوود

  • ashna App

چگونه بهترین شوینده را برای ماشین ظرفشویی انتخاب کنیم؟

ashna App | پنجشنبه, ۲۴ آبان ۱۳۹۷، ۰۱:۵۷ ب.ظ

اگر دارید این مقاله رو مطالعه می کنید پس حتماً همیشه میخواستید بدانید تفاوت میان شوینده های ماشین ظرفشویی چیست؟ ممکنه خودتان نظرات متفاوتی داشته باشید، یا قبلاً مطالبی با این موضوع مطالعه کرده اید. اما شاید چیزهایی باشد که شما در مورد تفاوت میان شوینده های ماشین ظرفشویی نمیدانید و یا ایده هایی که میتواند کیفیت استفاده از ماشین ظرفشویی شما را بالا ببرد. حتی اگر بخواهید خودتان نسبت به تعمیر ماشین ظرفشویی اقدام کنید ممکن است این مقاله برایتان مفید باشد. 

شوینده های ماشین ظرفشویی اشاره به محصولات شوینده محلول در آب دارند. معمولا سه نوع شوینده ماشین ظرفشویی در قفسه فروشگاه ها می بینیم، قرص های جرمگیر، پودر های جرمگیر و ژل ها. تفاوت خیلی زیادی در نحوه استفاده از آنها و اینکه کجا بکار گرفته بشوند وجود دارد.

تفاوت میان شوینده های ماشین ظرفشویی

تفاوت میان شوینده های ماشین ظرفشویی

قرص های ماشین ظرفشویی

عموما قرص های شستشو به شکل تکه های کوچکی از پودر ماشین ظرفشویی غلیظ شده هستند، اما بعضی از قرص ها از نصف ژل یا به طور کامل از ژل ساخته شده اند، برخلاف پودر. این قرص ها ممکن است در محفظه شوینده یا خیلی راحت در جای اصلی(قسمت ریختن مایع) ماشین ظرفشویی انداخته شوند.

مزایای قرص شستشوی ماشین ظرفشویی

در مقایسه با پودرها و ژل ها استفاده از قرص شستشو خیلی آسان تر خواهد بود. این قرص ها میزان شوینده کافی از خود رها میکنند و خیلی کم خواهد آمد تا تکه تکه شوند. در مواقعی که مقدار زیادی شوینده استفاده می شود، کف و حباب زیادی داخل دستگاه تولید میگردد. این موضوع باعث چکه کردن آب و کف که باعث کم شدن عمر دستگاه خواهد شد. استفاده از قرص باعت کمتر ترن شدن هزینه تعمیرات ماشین ظرفشویی در آینده خواهد شد.

مزیت دیگر این قرص ها این است که فقط شوینده داخل آنها نیست، بلکه مواد افزودنی و کمک کننده شستشو هم دارند که کیفیت شستشوی ماشین ظرفشویی رو بالا می برد. قرص شستشوی برنده معروف "Finish" یکی از این کمک کننده های شستشو هستند. این قرص ها همچنین کارهای دیگری هم مثل پیش شستشو و چربی زدایی را میتوانند انجام دهند طوری که زمان کمتری برای خیساندن و شستن ظروف نیاز خواهد بود. حتی قرص هایی هم هستند که خود ماشین ظرفشویی رو تمیز میکنند.

قیمت قرص های ماشین ظرفشویی

قرص های شستشو از انواع شوینده های ماشین ظرفشویی گران تر هستند. اگر هر بار مقدار متفاوتی از ظروف رو داخل ماشین ظرفشویی میگذارید، متوجه خواهید شد که قرص ها نسبت به پودر و ژل انعطاف پذیری کمتری دارند چون در یک اندازه هستند و کم و زیاد نمی شوند. بعضی از قرص های شستشو مراحل آبکشی بیشتری نیاز دارند تا رسوبات معدنی را از بین ببرند.

 

پودر جرم گیر ماشین ظرفشویی

همانطور که از اسمش بر می آید، این نوع شوینده پودری هستند که در محفظه ماشین ظرفشویی شما ریخته می شود. پودرها برای مصارف خانگی و ظروف کمتر که نیاز به یک قرص شستشوی کامل ندارند، ترجیح داده می شوند. پودر های شستشو هنوز هم گزینه مورد اعتماد برای لکه بری و آبکشی آسان هستند. اگرچه ممکن است به ظروف ظریف مثل لیوان ها آسیب بزنند و ساینده باشند، اما بهتر است برای از بین بردن لکه های سوختگی ماهیتابه ها و قابلمه ها استفاده گردد.

مزایای پودر جرم گیر ماشین ظرفشویی

پودر شستشو معمولا ارزان ترین نوع شوینده های ماشین ظرفشویی هستند و هنوز هم ماندگار مانده اند و جایگزین ندارند. همچنین می توانید با توجه به مقدار ظروفی که در دستگاه دارید مقدار کمتر یا بیشتری از پودر جرم گیر استفاده کنید، همین انعطاف پذیر بودن پودر جرمگیر ماشین ظرفشویی را نشان میدهد.

 

پیشنهاد میکنم مقاله »

آموزش استفاده پودر جرم گیر ماشین ظرفشویی و لباسشویی 

را مطاله کنید

 

قیمت پودر ماشین ظرفشویی

این پودرها می توانند خراب شوند و بهم بچسبند و اگر زیاد پودر بریزید، اشتباهی که اکثراً انجام میدهیم، روی ظروف باقی خواهد و این اصلا خوب نیست. از طرف دیگر، اگر یک اشتباه خیلی ساده رو مرتکب شوید، ظروف درست تمیز نمی شوند. این پودرها تمام مخزن ماشین ظرفشویی پخش می شوند و پاک کردن آنها خیلی سخت است. اگر نگران فرزندان یا حیوانات خانگی خود هستید، باید مراقب بسته های باز پودر جرمگیر ماشین ظرفشویی باشید که میتواند برایشان خطرناک باشد.

 

ژل ماشین ظرفشویی

ژل ماشین ظرفشویی مشابه مایع ظرفشویی هستند که برای شستن ظروف با دست استفاده می شوند. مثل پودر، در محفظه شستشوی ماشین ظرفشویی ریخته می شوند. از نظر قیمت بین پودر و قرص قرار میگیرد.

مزایای استفاده از ژل ماشین ظرفشویی

این ژل ها برای مصارف خانگی برای شستشوی خاص ترجیح داده می شوند. در مقایسه با پودر، آهسته رها شدن ژل های شستشو میتواند مقدار کافی شوینده را نسبت به مقدار ظورف و مرحله شستشو کنترل کند.  همچنین ریختن و شسته شدن این ژل ها هم آسان تر است.

ترکیبات مبتنی بر آب باعث می شود به ظروف حساس آسیب نرسد. همون طور که قبلا اشاره شد، ژل شستشو در قالب قرص های شستشو ساخته شده اند . ژل ماشین ظرفشویی گران تر هستند، اما کمک میکنند دوز ثابتی از شوینده برای شستشو ساطع گردد.


بیشتر بخوانید : ماشین ظرفشویی چگونه کار میکند؟


قیمت ژل های ماشین ظرفشویی

تنوع زیادی در ژل های ظرفشویی موجود وجود ندارد. ممکن است به دلیل اشتباهی که بین ژل ظرفشویی و مایع ظرفشویی است واقع شده باشد. مایع ظرفشویی اصلا نباید در ماشین ظرفشویی استفاده گردد. اگرچه ژل نسبت به مایع ظرفشویی راحت تر حل می شود، ولی ممکن است ژل شستشو هم کاملا حل نگردد. اگر این اتفاق بیافتد، لکه های آب یا لایه نازکی روی ظرف باقی می ماند.

ژل های شستشو ممکن است خیلی گران تر از قرص های ماشین ظرفشویی باشند، شاید به دلیل ناسازگاری تغییر میزان استفاده از قرص ها نسبت به ژل ها. مطمئن شوید ماشین ظرفشویی شما برای استفاده از ژل مناسب است، همه ماشین های ظرفشویی این قابلیت رو ندارند.

 

چه نوع شوینده ای باید انتخاب کنیم؟

در زمان انتخاب نوع شوینده مناسب برای ماشین ظرفشویی، قیمت آنها اهمیت زیادی دارد، همچنین اینکه کدامیک از شوینده ها برای دستگاه شما بهتر است. میتوانید این اطلاعات رو آنلاین، یا در راهنمای کاربر و یا راهنمای ماشین ظرفشویی خود به دست آورید.(در صورتی که دسترسی به هیچ کدام از این موارد را ندارید میتوانید با پشتیبانی آنلاین وب سایت آشنا آن را مطرح نمایید.)

با وجود تعداد بسیار زیاد قرص های ظرفشویی در فروشگاه ها، به دلیل راحتی و کارایی آن محبوبیت روزافزونی به این محصول به وجود آمده است. اگرچه ممکن است برای بعضی ها قیمت مهمتر از گزینه های دیگر باشد.قطعا پودر جرم گیر ماشین ظرفشویی از همه اینها ارزان تر است.

ممکن است بخواهید بیش از یک شوینده برای انواع ظروف و مقدار ظروف متفاوتی که در دستگاه قرار میدهید خریداری کنید. برای هر موقعیت گزینه ای برای خودتان در نظر بگیرید! و میتوانید بهترین گزینه را از بین انتخاب های خود برگزنید.



منبع : تعمیر ماشین ظرفشویی

  • ashna App

چگونه یک ماشین ظرفشویی کار میکند؟

ashna App | يكشنبه, ۶ آبان ۱۳۹۷، ۱۲:۴۸ ب.ظ

ماشین ظرفشویی چگونه کار می کند ؟ خیلی از کاربران این سوال را از خود می پرسند که چگونه یک ماشین ظرفشویی کار میکند؟ تا زمانی که مطلع نشویم که طرز کار ماشین ظرفشویی چگونه است نمیتوانیم از ماشین ظرفشویی خود به خوبی استفاده کنیم. حتی موقعی که قصد خرید ماشین ظرفشویی را داریم اگر بدانیم ماشین ظرفشویی چگونه کار می کند میتواند یک امتیاز رقابتی نسبت به سایرین داشته باشیم.

خیلی از کاربران طرز استفاده از ماشین ظرفشویی را نمیدانند و اکثر کاربران حتی یک سوم از توان ماشین ظرفشویی خود را استفاده نمیکنند. در مقاله ماشین ظرفشویی چگونه کار می کند سعی بر آن شده به صورت گام به گام و به زبان ساده نحوه عملکرد ماشین ظرفشویی را برایتان شرح خواهیم داد.

ماشین ظرفشویی چگونه کار میکند ؟

ماشین ظرفشویی به یک وسیله مهم و اساسی در هر آشپزخونه ای تبدیل شده. به طوری که در هرخانه ای حتماً باید ماشین ظرفشویی وجود داشته باشد.

در واقع ماشین ظرفشویی یک ربات است، که ظروف کثیف رت شستشو وآبکشی میکند. باید ظرفها در آن گذاشته شوند، شوینده ریخته شده و برنامه مناسب شستشو را انتخاب کنید و بعد ماشین ظرفشویی را روشن کنید.ماشین ظرفشویی این مجموعه ی کامل از عملکردها را انجام برایتان با سرعت انجام میدهد تا در وقت خود صرفه جویی نمایید.

ماشین ظرفشویی چگونه کار می کند :

  • آبگیری میکند
  • آب را گرم می کند و به دمای مناسب می رساند
  • در زمان مشخص شوینده رو پخش می کند
  • از طریق جت های آب فشان آب رو با فشار پرتاب میکند تا ظرف ها تمیز شوند
  • آب کثیف رو خارج می کند
  • مجدداً آب گیری می کند تا ظروف را آبکشی کند
  • سپس یک بار دیگر آب داخل مخزن را خارج می کند
  • هوا را گرم کرده تا ظروف خشک شوند، البته اگر مرحله خشک کن انتخاب شده باشد

علاوه بر این، ماشین های ظرفشویی خود کنترلی دارند تا همه چیز درست و منظم انجام شود. یک تایمر (یا یه کامپیوتر کوچک) مدت زمان هر چرخه (برنامه) را نشان میدهد. یک سنسور دمای هوا و آب برای جلوگیری از بالا رفتن زیاد دما و صدمه دیدن ظروف، و سنسور دیگر  که اگر میزان آب خیلی زیاد شود اخطاری خواهد داد و تخلیه را فعال میکند تا ظرفشویی بیش از اندازه پر نشود. بعضی از ماشین های ظرفشویی هم سنسوری دارند که میزان کثیفی آب خارج شده از ظروف را نشان می دهند. اگر آب به اندازه کافی تمیز باشد، خود ماشین ظرفشویی متوجه می شود که ظروف تمیز شده اند.

در این مقاله می خواهیم ببینیم دقیقاً ماشین ظرفشویی چگونه کار می کند، و همچنین چطور یک ماشین ظرفشویی خوب و با ویژگی های مناسب بخریم.

ماشین ظرفشویی چگونه کار می کند

داخل یه ماشین ظرفشویی چه می گذرد!

اگر چه ظرفشویی ها ضد آب هستند، اما در واقعه پر از آب نخواهند شد. فقط یه مخزن پایین دستگاه پر از آب می شود. در اینجا المنت هایی برای گرم کردن آب تا ۱۳۰ و ۱۴۰ درجه فارنهایت (۵۴٫۴۴ و ۶۰ درجه سانتیگراد) وجود دارد. پمپی وجود دارد که آب را به سمت جت ها می برد، از سمت جت ها آب با فشار به سمت ظروف کثیف پاشیده می شوند. مثل وقتی که شست خودتان را سر یک شلنگ میگذارید، فضا را برای بیرون آمادن آب کم میکنید، و آب با فشار بیشتری بیرون خواهد زد. جت های ماشین ظرفشویی هم دقیقا با همین قاعده کار میکنند. فشار آب همچنین باعث چرخش دسته های نگهدارنده اسپری جت ها می شود، درست مثل آب پاش چمن.

وقتی شستشو و آبکشی تمام شد،آب در مخزن پایین تخلیه می شود، از آنجا پمپ، آبها رو به بیرون از دستگاه هدایت میکند. با توجه به نوع ماشین ظرفشویی، تخلیه آب ممکن است داخل لوله های زیر سینک بروند، یا با یک شلنگ تخلیه به سمت سینک  هدایت شود.

آخرین مرحله در چرخه شستشو، چرخه انتخابی خشک کردن است. المنتهای گرم کننده زیر دستگاه هوای داخل را برای خشک شدن ظرفها گرم میکنند. بعضی از مدل ها اجازه میدهند ظروف خودشان خشک شوند تا انرژی کمتری مصرف گردد.

ماشین ظرفشویی پیچیدگی زیادی ندارد. در بخش بعدی، نگاهی به بخشای اصلی یک ماشین ظرفشویی میندازیم.

ساز و کار کنترل در داخل درب و در پشت پنل کنترل انجام می شود. بسیاری از قطعات از سیستم الکترومکانیکی ساده ای استفاده میکنند : یک تایمر که نشان میدهد هر مرحله چقدر زمان میبرد و هر عملکرد را در زمان مناسب فعال میکند (مثل عملکردهای پخش کردن شوینده، اسپری شستشو و تخلیه). بعضی از مدل های ماشین ظرفشویی که قیمت بالتری دارند ممکن است سیستم کنترلی هوشمندی (کامپیوتری) داشته باشند. مدل های دیگری هم وجود دارند که یک میکروسوئیج (یک جفت ضامن) دارند که تا هنگامی که درب به صورت کامل بسته نشود شروع به کار نخواهد کرد. برخی دیگر نیز شامل قفل ایمنی کودک هستند که این امکانات می تواند یک مزیت رقابتی نسبت به سایر مدل ها باشد. البته باید توجه کنید هرچه ماشین ظرفشویی امکانات بیشتری داشته باشد قیمت آن نیز بالاتر خواهد بود.

دریچه آبگیری در ماشین ظرفشویی چگونه کار می کند ؟

در اینجا آب از ورودی تامین آب خانه وارد ماشین ظرفشویی می شود. دستگاه آب را به داخل مخزن ماشین ظرفشویی پمپاژ میکنند – وقتی دریچه آبگیری باز باشد، فشار آب،آب رو به داخل دستگاه هدایت میکند.

پمپ در ماشین ظرفشویی چگونه کار می کند ؟

پمپ یک موتور برقی است. در طول مدت مرحله پمپاژ، پمپ آب را با فشار به سمت دسته ها اسپری میبرد. پمپ در مرحله تخلیه،آب رو به سمت شلنگ تخلیه هدایت میکند. موتور پمپ زیر مخزن و در وسط ماشین ظرفشویی نصب شده.است .

انواع پمپ های ماشین ظرفشویی :

برگشت پذیر: این پمپ ها بین پمپاژ آب به دسته های اسپری و پمپاژ آب تخلیه با جابه جایی مسیر موتور تغییر حالت می دهند. پمپ های برگشت پذیر معمولاً به صورت عمودی هستند.

موتور بدون تسمه، موتور در یک جهت حرکت می کند، پس جهت جریان از دست های اسپری به سمت تخلیه با یک سلونوئید عوض می شود طوری که سلونوئید شیرها یا بست های اتصال شلنگ را به موقع باز یا بسته می کند. پمپ های بدون برگشت معمولا به صورت افقی قرار میگیرند.

پمپ مستقیم: ماشین های ظرفشویی می تاونند به شکل دائمی یا قابل حمل نصب شوند. دستگاه های قابل حمل، از طرفین و از بالا بسته هستند و می توانید آنها را روی کانتر قرار دهید. اگر استفاده نشوند، می شوداون رو کنار دیوار قرارگیرند. وقتی می خواهید شستشو شروع شود،می توانیم دستگاه رو با چرخ های زیر آن به سمت سینک بکشیم، جای که به سینک متصل می شود و شلنگ خروجی داشته باشد. در نصب دائمی، ماشین ظرفشویی زیر میز آشپزخونه قرار میگیرد و در جای خودش پرچ می شود. شلنگ های زیر سینک مستقیماً به آب  گرم و شلنگ تخلیه متصل می شوند، و معمولا دستگاه زیر سینک به برق وصل می شوند. هر دونوع نصب نیاز به یک سیم پایه ۲۲۰ ولتی دارند.

اگر ماشین ظرفشویی شما ظروف را تمیز نمی کند، ممکنه ظروف را درست در ماشین ظرفشویی قرار نداده باشید.

حتی اگر دستگاه بیشترین کار را هم انجام دهد، بالاخره انسان بخشی از آن کار رو باید انجام دهد. اینجا برخی راهنمایی ها برای کمک به بهبود عملکرد دستگاه شما گفته خواهد شد، تا دستگاه مطمئن تر، سریع تر و کارآمد تر باشد.

ماشین ظرفشویی چگونه کار می کند

چگونه بهترین استفاده را از ماشین ظرفشویی ببریم ؟

  • از مایع معمولی ظرفشویی استفاده نکنید. کف ها از دستگاه سرریزخواهند شد.
  • دستگاه را بیش از اندازه از ظروف پر نکنید. باید جایی بگذارید تا جت های آبپاش داخل ظروف رو اسپری کنند.
  • کثیف ترین ظروف را جلوی اسپری جت قرار دهید، که معمولا در وسط قرار گرفته اند.
  • ظروف استیل و نقره رو باهم داخل دستگاه نگذارید. قرار دادن دو نوع فلز در محیط مرطوب باعث زنگ زدن آنها خواهد شد.
  • سعی کنید کاسه ها، قاشق ها و بقیه ظروف را با ظرف های به شکل یکسان قرار دهید. در غیر این صورت بهم خواهند چسبید و آب به تمام قسمت های ظروف نمیرسد.
  • ظروف چوبی، چدنی، چینی، کریستال یا نقاشی شده با دست را با ماشین ظرفشویی نشویید. این ظروف را با دست بشویید.
  • زمانی ماشین ظرفشویی رو روشن کنید که فشار آب بالا باشد، مثلا شب ها.
  • اگر آب خانه شما سخت است(املاح آب زیاد است)، از کمی شوینده بیشتری استفاده نمایید.
  • برای از بین رفتن لکه ها و سریع تر خشک شدن ظروف از آبکشی استفاده کنید.
  • روی چنگک پایینی ظرف پلاستیکی نگذارید، مخصوصا اگر مرحله خشک کن گرم رو انتخاب کرده باشید. المنت های گرم کن میتوانند بعضی از پلاستیک ها رو آب کنند.
  • ظروف را پیش شستشو نکنید. میزان PH ماشین ظرفشویی باتوجه به مقدار ذره های کثیف بهم چسبیده به ظروف مشخص می شوند. البته تکه های بزرگ باید دور ریخته شوند.

شوینده در ماشین ظرفشویی چگونه کار می کند ؟

شوینده یکی از موارد مهم در زمان  آغاز به کار ماشین ظرفشویی محسوب می شود. شوینده یا جرم گیر ماشین ظرفشویی مواد معدنی یا سختی آب رو کم میکنند. شویند ها حلال هایی دارند که باعث حل شدن و کنده شدن ذرات چسبیده غذا می شوند و کمک میکنند این ذرات سریع تر از ظروف جدا شده و از بین بروند. شما نمیتوانید از هر نوع پک جرم گیری ماشین ظرفشویی استفاده کنید، فقط شوینده هایی که فرمول مخصوص برای ماشین های ظرفشویی را دارند باید استفاده شوند. شوینده های دیگه به ظروف آسیب میرسانند یا کف زیادی تولید میکنند که از دستگاه سرریز می شوند. این که چه نوع از شوینده رو انتخاب نمایید (قرص، پودر یا ژل ) کاملا به انتخاب شما بستگی دارد. هیچکدام از جرمگیر های ماشین ظرفشویی نسبت به دیگری برتری نداشته و تفاوتی از نظر کارآیی نخواهند داشت.

مشکلی که بیشتر افراد با ماشین های ظرفشویی دارند، تمیز نشدن ظروف هستند. مشکلاتی مثل باقی ماندن ذرات غذا یا ته نشین شدن شوینده. ممکن است مشکل از فشار آب باشد، احتمالاً باید دریچه ورودی آب رو تعویض نمایید. مشکل رایج دیگرسختی آب است. اگر آب سختی دارید، ممکن است رسوبات باعث گرفتگی مسیر آب جت ها شده باشد. هر جت پخش کننده آب را با استفاده از سیم یا سوزن پاک کنید، و تقریباً ماهی یکبار به جای شوینده مقداری سرکه ریخته و ماشین ظرفشویی را خالی روشن  کنید.

بعضی اوقات دستگاه به خوبی آب رو تخلیه نمی کند، احتمالا گرفتگی و رسوب در شلنگ تخلیه وجود دارد، یا پمپ مشکل پیدا نموده. این امکان هم وجود داره که ظرفشویی از کف پر شده باشد، و سنسور ها کف شوینده رو نمی توانند از آب تشخیص دهند. این دلایل باعث می شوند که مرحله تخلیه زودتر متوقف شود. فقط ازشوینده کمتر استفاده کنید.

ماشین ظرفشویی چگونه کار می کند

راهنمای خرید ماشین ظرفشویی

خیلی از کاربران دوست دارند بدانند ماشین ظرفشویی چه مارکی خوبه؟ یا بهترین مدل ماشین ظرفشویی ! همراه ما باشید تا  ویژگی های یک ماشین ظرفشویی خوب را برایتان بازگو نماییم.

ماشین ظرفشویی های مدرن هم با همان اصول اساسی کار می کنند. حتی مدل های ارزان تر هم به خوبی ظرفا رو شستشو میکنند. فقط توجه داشته باشید ماشین ظرفشویی را خریداری کنید که ویژگی هایی داشته باشند که به آنها احتیاج دارید نه آنهایی که نیازی برایتان ندارد و هرگز از آنها استفاده نمی کنید. طول عمر دستگاه، اندازه و راحتی فاکتورهای اولیه ای هستند که مدلی را از سایر مدلها متمایز میکند.

اندازه ماشین ظرفشویی

ماشین های ظرفشویی در سایزهای متنوعی ساخته می شوند. کوچکترین آنها ماشین ظرفشویی های درون سینک هستند. این دستگاه ها به اندازه نصف سینک دوقلوی آشپزخانه هستند. و می توانند یک شستشوی کامل در عرض ۲۰ دقیقه داشته باشند. زمانی که استفاده نمی شوند، روی انها روکشی قرار میگیرد که به عنوان کانتر مورد استفاده قرار میگیرند.

سایز استاندارد ماشین ظرفشویی عرض ۲۴ اینچ (تقریبا ۵۰ سانتی متر) است. اگرچه، دستگاه های ۱۸ اینچی موجود معمولاً به عنوان ماشین ظرفشویی ” سایز آپارتمانی” شناخته می شوند. واضح است که ماشین ظرفشویی های بزرگ تر ظرف های بیشتری هم در خودشان جا می دهند. اگر خانواده پرجمعیتی دارید، یک مدل ۳۰ اینچ (تقریبا ۷۶ سانتی متر) میتواند سایز مطلوب شما باشد. هر مدلی از این سایز بزرگتر، برای اهداف تجاری کاربرد دارد.

ماشین ظرفشویی کشویی، یک ظرفشویی کوچک که انرژی کمتری نسبت به ماشین ظرفشویی کامل مصرف میکند، و برای آشپزخونه های کوچک که جا برای دستگاه کامل ندارند مناسب خواهد بود. همچنین مدل های دوکشویی هم وجود دارند که عملکرد جداگانه ای دارند.

مخزن ها و چنگک ها

مدل های با قیمت پایین تر مخزن های پلاستیکی دارند، مدل های متوسط و خیلی گران مخزن های استیل ضد زنگ دارند. در مدل های ارزان تر ذرات باقی مانده غذا داخل فیلتر میرود که باید به صورت دستی و به طور منظم تمیز شوند. اما مدل هایی که گران تر هستند فیلترهای خود پاک کننده دارند، بعضی از آنها خرد کن های کوچیکی دارند که تکه های بزرگ را ریز میکند تا با آب کثیف از دستگاه تخلیه شوند. چنگک ها، وقفسه های ظروف در شکل های گوناگونی هستند. هرچه قیمت ماشین ظرفشویی بالاتر باشد، دستگاه انعطاف پذیرتر و قابل تنظیم تر خواهد بود، می توانید قفسه قابل انعطاف، دندانه های تاشو  ،ردیف های بیشتر و جداشونده برای بیرون آوردن آن داشته باشید. اگر ظروف بزرگ  دارید که مرتباً آنها را میشویید، حتما آنها را به فروشگاه های لوازم خانگی ببرید تا مطمئن شوید قفسه ی مناسب را خریداری خواهید نمود.

ماشین ظرفشویی چگونه کار می کند

ویژگی های اضافی

انواع مرحله شستشو و کنترل ویژگی های اضافی هستند که میتوانند ماشین ظرفشویی را گران تر نمایند. دستگاه های ارزان تر کنترل های مکانیکی دارند، که از یک شاخص و یک تایمر برای تنظیم مراحل مختلف استفاده میکنند. کلید کنترل فشاری و با صفحه نمایش دیجیتال و تایمرهای کامپیوتری گرانتر هستند. اما در شستشو با مدل های ارزان تر تفاوت ندارند. برخی دستگاه ها برنامه ها و آپشن های بسیار زیادی دارند، مثل شستشو با فشار بالا و با قدرت، حالت های ضدعفونی کنند و شستشوی چینی/کریستال. اما سه مرحله اساسی نیاز عمده ماشین ظرفشویی شماست :

مرحله آبگیری و نگهداری ظرف هایی که چند روز پیش اقدام به شستشوی آنها نموده ایم و مجدد داخل دستگاه قرار میدهیم را تمیزتر کند. مرحله خشک کن گرم برای خشک کردن ظروف را سریع تر انجام دهد، اما  این قابلیت انرژی زیادی مصرف میکند. 

کنترل های ماشین ظرفشویی های گرانتر در قسمت درونی لبه بالایی درب دستگاه قرار دارد.

دستگاه های گران قیمت بسیار زیبا و جذاب هستند، با طراحی جلوی درب که شبیه کابینت آشپزخانه هستند. اگر آشپزخانه به اتاق نشیمن چسبیده بی صدا بودن دستگاه میتواند ارزش هزینه کردن بیشتر رو داشته باشد. دستگاه های گران تر نسبت به صدا عایق هستند. یادتون باشد ماشین ظرفشویی هایی که برای ریز کردن تکه های باقی مانده غذا خرد کن دارند سروصدای بیشتری تولید میکنند.

هزینه و مصرف انرژی

آخرین موردی که باید توجه نمایید مصرف آب و انرژی است. دستورالعمل انرژی استار (Energy Star guidelines) دولت آمریکا جدولی دارد که میتوانید مصرف انرژی سالیانه مدل های مختلف ماشین ظرفشویی را با هم مقایسه نمایید. اگر به میزان قبض آب و برق اهمیت میدهید و محیط زیست برایتان اهمیت دارد، این جدول کمک میکند که مدل درستی رو انتخاب کنید. چقدر میتوانید برای یک ماشین ظرفشویی مدرن هزینه کنید؟ یک مدل قوی با عملکرد خوب بدون هیچ ویژگی و آپشن اضافی نزدیک به ۲۰۰ دلار قیمت دارد. مدل های با قیمت ۳۳۰ تا ۷۰۰ دلار، مدل هایی اند که مراحل اضافه تری دارند، قفسه های قابل تنظیم، مخزن بزرگتر و مواد تشکیل دهنده ی بهتری دارند. ماشین ظرفشویی های اروپایی ۲۰۰۰ دلار قیمت دارند و تمام امکانات و ویژگی ها را دارند،مثل نرم کننده آب و سنسور تمیزی آب.

مقررات دولتی تا حد زیادی عملکرد ماشین های ظرفشویی را بالا برده است، مگر این که مدل دستگاه شما برای قبل از ۱۹۹۰ باشد. با استفاده از ماشین ظرفشویی در مصرف آب و انرژی، و البته وقت هم صرفه جویی می شود. این بستگی به ویژگی های ماشین ظرفشویی شما دارد، برخی افراد آب و زمان بیشتری برای شستشو مصرف میکنند. اتحادیه تولید کنندگان لوازم خانگی تخمین زده اند تقریبا ۶ ساعت در هفته زمان صرفه جویی می شود، و برای هر بار استفاده از ماشین ظرفشویی ۸ گالن آب مصرف خواهد شد در حالی که تقریبا ۱۶ گالن آب  برای شستن ظروف با دست لازم است.

 ماشین ظرفشویی های تجاری

ماشین ظرفشویی هایی که در رستوران ها استفاده می شوند در اندازه ها و شکل های گوناگونی هستند. آن ها مثل ماشین ظرفشویی های دیگر کار میکنند، یعنی با آب افشان های آب داغ. اما این ماشین ظرفشویی ها ثابت و ایستاده هستند، مرتبا استفاده می شوند، پس خیلی کار میکنند و وظیفه سنگینی دارند. از پمپ گرفته تا قفسه ها، حتی پیچ و مهره درب، و همه چیز در ماشین ظرفشویی تجاری خیلی محکم هستند. ماشین های تجاری همچنین قادر هستند ظروف را خیلی سریع تر هم بشویند، میتوانید یک قفسه کامل از لیوان و بشقاب رو در عرض چند دقیقه تمیز کنند. بیشتر مدل ها آب خیلی زیادی استفاده میکنند ، اما آب در یک چرخه شستشوی معین مجددا مورد استفاده قرار میگیرد، البته قبل از این که در داخل دسته های آب افشان پمپاژ شوند، از فیلترها عبور داده خواهند شد تا آب تمیز وارد دستگاه شود.

ماشین ظرفشویی های تجاری،قفسه های استاندارد این کار را دارند. ضدعفونی کردن در یک رستوران بیشتر از مصرف خانگی اهمیت دارد. درواقع دمای معمولی ظرفشویی برای ضدعفونی کردن کامل ظروف کافی نیست. بعضی از دستگاه های تجاری مرحله مخصوصی دارند که آب با دمای بیش از ۱۸۰ درجه فارنهایت (تقریبا ۸۳ درجه سانتی گراد) ظروف را شستشو میدهد. مدل های دیگر از محلول کلر به جای دماهای بالا استفاده میکنند.

سخن پایانی

در مقاله ماشین ظرفشویی چگونه کار می کند ما به شما نشان دادیم که چگونه یه ظرفشویی مراحل شستشو را انجام می دهد. مراحل شستشو را یک به یک باهم بررسی کردیم و  بهترین مدل ها را به شما معرفی نمودیم. همچنین معیارهای مهم جهت خرید بهترین ماشین ظرفشویی را بیان نمودیم. در پایان اگر سوالی دارید میتوانید در بخش دیدگاه ها آن را با ما در میان بگذارید.


منبع: وب سایت آشنا

  • ashna App