تعمیرگاه مجاز لوازم خانگی

تعمیر ماشین لباسشویی، تعمیر ساید بای ساید. کنوود، بوش، دوو، سامسونگ، ال جی، زیمنس، ایندزیت، ارج، آبسال

تعمیرگاه مجاز لوازم خانگی

تعمیر ماشین لباسشویی، تعمیر ساید بای ساید. کنوود، بوش، دوو، سامسونگ، ال جی، زیمنس، ایندزیت، ارج، آبسال

خدمات تعمیر و سرویس ماشین لباسشویی، تعمیر و سرویس ساید بای ساید، تعمیر لباسشویی کنوود، تعمیر لباسشویی بوش، تعمیر لباسشویی دوو، تعمیر لباسشویی سامسونگ، تعمیر لباسشویی ال جی، تعمیر لباسشویی زیمنس، تعمیر لباسشویی ایندزیت، تعمیر لباسشویی ارج، تعمیر لباسشویی آبسال، تعمیر ساید بای ساید بوش، تعمیر ساید بای ساید کنوود، تعمیر ساید بای ساید دوو ، تعمیر ساید بای ساید سامسونگ

۱ مطلب در ارديبهشت ۱۳۹۸ ثبت شده است

مشکلات رایج در ماشین لباسشویی کنوود، بیشتر مربوط به استفاده بیش از حد از شوینده است که باعث خیس شدن کف آشپزخانه میشود. بعضی از این تعمیرات ماشین لباسشویی خیلی ساده انجام می شوند اما در بعضی موارد باید یک فرد متخصص باشه تا مشکل را تشخیص بدهد و تعمیرات لباسشویی کنوود را انجام بدهد. به هرحال خودتان هم با آموزش های تعمیر ماشین لباسشویی کنوود میتوانید اقدام به تعمیر لباسشویی کنوود خود نمایید.

ما هرگز دوست نداریم که ماشین لباسشویی از کار افتاده باشد. اما سریع اقدام کردن نسبت به دیر دست به کار شدن، میتواند از بزرگ شدن یک مشکل کوچک جلوگیری کند. کنوود سرویس لیستی از مشکلات رایج در ماشین لباسشویی کنوود که بعضا اتفاق می افتد را جمع آوری کرده تا بتوانید با استفاده از این لیست نسبت به عیب یابی و تعمیر لباسشویی خود اقدام نمایید.

۹ مشکلات رایج در ماشین لباسشویی کنوود

مرور سریع

۱# – لباسشویی کنوود روشن نمی شود

۲#- آب داخل دیگ لباسشویی تخلیه نمی شود

۳#- مرحله اسپین(چرخش) انجام نمیدهد یا شروع به چرخش نمیکند

۴#- از لباسشویی کنوود آب نشت میکند

۵#- شوینده پخش نمی شود

۶#- لباسشویی کنوود خیلی تکان میخورد و حرکت میکند

۷#- لباسشویی با سروصدای زیادی کار می کنید

۸#- ماشین لباسشویی بوی بدی می دهد

۹#- ماشین لباسشویی چرخه شستشو را کامل انجام نمی دهد

مثل همیشه، هر وقت با وسیله برقی کار میکنید، باید خیلی مراقب باشید و احتیاط کنید. قبل از شروع هر تعمیر و عیب یابی لباسشویی کنوود را از منبع برق بکشید.

۱- ماشین لباسشویی کنوود روشن نمی شود

اولین بخش از مشکلات رایج در ماشین لباسشویی کنوود اگر ماشین لباسشویی کنوود شما وقتی روشنش میکنید هیچ واکنشی ندارد، احتمالا راه حل ساده ای دارد. تعدادی راه حل هست که میتواند سخت تا آسان باشد، اما بهترین جا برای شروع به عیب یابی چک کردن برق لباسشویی می باشد.

برق ماشین لباسشویی

اولین چیزی که باید از آن مطمئن شوید این است که لباسشویی کنوود شما برق دریافت می کنید. با استفاده از یک ولت متر ولتاژ خروجی را چک کنید. اگر هیچ جریان الکتریسیته ی در لباسشویی جریان ندارد باید پنل برق خانگی خودتان را بررسی کنید که ممکن است فیوز قطع شده باشد.

اگر فیوز نپریده و پریز هم “داغ” نشده پس احتمالا مشکل از خود پریز است. برق رو قطع کنید و با کنوود سرویستماس بگیرید تا پریز تعویض شود و علت این مشکل هم پیدا گردد.

موتور ماشین لباسشویی

اگر موتور لباسشویی کنوود خیلی دستگاه را داغ میکند خاموشش کنید تا خنک شود و دوباره روشنش نکنید. اگر این اتفاق فقط یکی دوبار افتاد مسئله مهمی نیست، اما اگر مرتبا خیلی داغ می شود، باید علت اصلی این مشکل رو پیدا کنید.

قفل درب ماشین لباسشویی

لباسشویی های کنوود طوری طراحی شده اند که وقتی درب قفل نشده باشد شروع به کار نمیکنند. قفل درب میکروسوییچ، یه قطعه پلاستیکی کوچک است که در زیر درب قرار دارد. برای اینکه قفل فعال شود، باید میکروسوییچ بسته شود. چک کنید سوئیچ بعد از تعمیر در جای درست و مناسب قرار گرفته یا خیر؟.

ولوم تایمر ماشین لباسشویی

بعضی از مدلهای ماشین لباسشویی نیاز به ولوم تایمر دارند تا دقیقا با گرافیک های پنل کنترل تنظیم شوند. اگر ولوم کمی هم تراز نباشد، لباسشویی کنوود کار نمیکند. برای چک کردن، خیلی راحت تایمر را جلو ببرید تا ماشین لباسشویی دوباره شروع به کار کند.

۲- آب داخل دیگ لباسشویی کنوود تخلیه نمی شود

بخش دوم از مشکلات رایج در ماشین لباسشویی کنوود مشکلات تخلیه میتواند به سادگی گرفتگی در شلنگ تخلیه باشد تا پیچیدگی تعویض یک پمپ تخلیه. اما یک چیز مشخص است، وقتی اگر مشکل تخلیه آب وجود دارد شما خیلی زود با خبر خواهید شد، خیس شدن کف اولین و تنها سرنخ شماست.

شلنگ تخلیه ماشین لباسشویی

در خیلی از موارد وجود یک گرفتگی در شلنگ تخلیه باعث میشود لباسشویی کنوود شما درست و کامل تخلیه نشود. شلنگ را جدا کنید و بررسی نمایید که انسدادی وجود دارد یا خیر. با استفاده از یه شلنگ باغبانی میتوانید هر گرفتگی سرسختی را از سر راه بردارید. بعضی از مواردی که باید در مشکلات رایج در ماشین لباسشویی کنوود به آن توجه کنید :

  • بررسی کنید شلنگ تخلیه پیچ خوردگی نداشته باشد.
  • فیلترهای کرک و پرز که ممکن است روی شلنگ تخلیه نصب باشند را چک کنید.
  • آیا سیستم تخلیه خانگی مشکل دارد؟
  • شلنگ تخلیه باید بالاتر از سطح آب در مخزن تخلیه باشد.
  • آیا قطر مجاورت لوله ایستاده حداقل ۱-۱ / ۴ “در قطر است؟
  • شلنگ تخلیه به داخل مخزن محکم چسبیده است؟ اگر این طور باشد ممکن است آب از سیفون برگردد. شلنگ اصلا نباید محکم و مهرو موم شده بسته شود.
  • لوله ایستاده باید کمتر از ۲.۵ متر ارتفاع داشته باشد.

پمپ تخلیه ماشین لباسشویی

اگر مشکوک هستید که پمپ تخلیه گرفته یا خیر، باید مخزن را تخلیه کنید. بعد شلنگ ها رو جدا نمایید و بررسی کنید که شئ خارجی وجود دارد یا خیر. فراموش نکنید ورودی های پمپ را چک کنید. احتمالا باید پمپ را از لباسشویی کنوود جدا کنید تا بتوانید خوب نگاه بندازید.

اگر پمپ مشکلی دارد، این احتمال وجود دارد که قفل کرده و گیر کرده باشد. موتور به کارش ادامه میدهدو میخواهد پمپ را روشن کنهد. اگر پمپ تسمه ای باشد، تسمه خواهد شکست یا میسوزد، یک احتمال دیگر هم وجود دارد، قرقره شکسته باشد. موقعیت میتواند از بد به بدتر تبدیل شود اگر موتور با این فشار روی تسمه کار کند، همین باعث میشود موتور قفل کند.

احتمال دیگر برای این مشکل میتواند گیر کردن یاتاقان ها در پمپ تخلیه لباسشویی کنوود باشد، یا ممکن است با یک خودکار، سکه یا جوراب گرفته باشد. این امکان هم هست که تیغه های پروانه ای شکسته باشند. در اغلب موارد، باید پمپ عوض بشود تا مشکل حل گردد.

شئ خارجی در ماشین لباسشویی

اگر اشیایی مثل جوراب، خودکار یا سکه بین سبد و مخزن گیر کرده اند،یا وارد پمپ شده اند، توانایی تخلیه کامل لباسشویی کنوود خیلی کم خواهد و ممکن است حتی کاملا متوقف شود. باید محفظه رو باز کنید تا دسترسی داشته باشید بعد خوب بررسی کنید که انسداد از کجاست.

استفاده بیش از اندازه از شوینده ها

اگر شوینده زیادی در هنگام شستشوی استفاده می کنید تا کف زیادی تولید شود، همین کف فراوان از تخلیه به موقع و کامل جلوگیری خواهد نمود.

۳- مرحله اسپین(چرخش) انجام نمیدهد یا شروع به چرخش نمی کند

بخش سوم از مشکلات رایج در ماشین لباسشویی کنوود مواردی هستند که باعث میشوند لباسشویی کنوود شما به درستی چرخش را انجام ندهد. متاسفانه، به احتمال زیاد باید محفظه را باز کنید تا متوجه شوید مشکل از کجاست. اجازه دهید اول از تعمیرات آسان شروع کنیم، زیرا بعضی مواقع اصلا مشکل مهمی نیست مثلا لباسشویی در مرحله خیس خوردن هست.

مقدار بیش از حد لباس در لباسشویی

وقتی بار خیلی زیادی از لباس ها را وارد لباسشویی می کنید تعادل ماشین لباسشویی در هنگام شستشو از دست خواهد رفت. وقتی لباسشویی دچار عدم تعادل شود به درستی نمی تواند چرخش انجام دهد. البته وقتی لباس ها به درستی در سبد پخش نشده باشند هم این مشکل ایجاد می شود.

اگر این مسئله برایتان پیش آمده، باید باتوجه به طول چرخه شستشو، بار را تنظیم کنید تا لباسشویی بالانس بماند. همچنین می تاونید همه لباسها رو از لباسشویی خارج کنید و دوباره به صورت یکنواخت و راحت در لباسشویی قرار دهید طوری که یکنواخت داخل سبد لباسشویی جا بگیرند.


بیشتر بخوانید »

آموزش تعمیر ماشین لباسشویی به زبان ساده


قفل ها و تنظیمات

زبانه قفل داخل محفظه و در کنار قاب درب قرار گرفته، و طوری طراحی شده که از وارد شدن دست به سبد در حال چرخش لباسشویی کنوود جلوگیری میکند. یک قفل درب معیوب میتواند علت مشکلات رایج در ماشین لباسشویی کنوود و از شروع به کار لباسشویی جلوگیری می کند. اگر قفل خراب باشد، باید تعویض گردد.

همچنین میتوانید تنظیمات را چک کنید تا مطمئن شوید کلید انتخاب سرعت در جای درست قرار گرفته باشد. یادتان باشد، نباید در بین سرعت های مختلف گذاشته شود.

پمپ تخلیه ماشین لباسشویی

امکان دارد یم شئ خارجی وارد پمپ تخلیه شده باشد. اگر وقتی لباسشویی پر از آب هست مرتبا صدا میکند حتما همین مشکل را دارد.

تسمه ها

ماشین لباسشویی کنوود تعدادی تسمه دارد و این تسمه ها به عنوان یک پوشش می توانند دچار خرابی و یا حتی پاره شدن بشود. اگر متوجه شدید که یک تسمه نشانه های فرسودگی دارد ، باید با یک تسمه جدید تعویضش نمایید.

اگر مشکل لباسشویی مربوط به تسمه خراب باشد، حتما چک نمایید که قرقره گیر نکرده باشد. ممکن است تسمه مشکل اصلی نباشد، اگر قرقره گیر کرده باشد باعث پاره شدن تسمه می شود. اگر تسمه را تعویض نمایید، اما قرقره تعمیر نشود، بازهم به زودی دچار همین مشکل خواهید شد.

موتور ماشین لباسشویی

یکی از سخت ترین قسمت های در مشکلات رایج در ماشین لباسشویی کنوود موتور درایو اصلی مسئول چرخش و بکار انداختن سبد است. موتور لباسشویی کنوود چرخش را به صورت مستقیم و غالبا با استفاده از یه کلاچ انجام میدهد. در انتقال لباسشویی یک نوعی از چرخ دنده مهره ای با میله های اتصال وجود دارد که باعث می شود سبد شروع به حرکت کند.

  • اگر هیچ تکان و شروع به حرکتی نمی بینید، اسپلین هایی که محرک را به میل لنگ متصل می کند احتمالا خرد شدخ اند و باید تعویض شود.
  • در بعضی از لباسشویی ها موتور معکوس به کار رفته. اگه متوجه شدید که سبد لباسشویی به طورکامل و در یک جهت میچرخد، اما در جهت مخالف کار نمیکنه باید موتور تعویض شود. اگر این کار برایتان انجامش راحت است، انجام دهید در غیر این صورت با کنوود سرویس تماس بگیرید.
  • یک متصل کننده برای اتصال موتور به قسمت انتقال استفاده می شود. در طول زمان، این قطعه فرسوده میشود و باید تعویض شود.
  • اگر فکر میکنید مشکل از کلاچ یا قسمت انتقال هست، کلا بهترین کار این که برای تعمیر با کنوود سرویستماس بگیرید.

۴- از لباسشویی کنوود آب نشت می کند

بخش چهارم از مشکلات رایج در ماشین لباسشویی کنوود مربوط به آب ریزی ماشین لباسشویی کنوود باشد که جدا از کثیفی و بهم ریختگی که به خاطر نشت لباسشویی ایجاد میشود، تعمیر و رفع این مشکل خیلی هزینه بردار نیست.

شلنگ تخلیه

اگر لباسشویی کنوود شما فقط در مرحله اسپین(چرخش) نشت می کند پس احتمالا اشکال از شلنگ تخلیه می باشد.

  • اتصالات شلنگ رو چک کنید که درست بسته شده باشند
  • وضعیت شلنگ رو بررسی نمایید، شلنگ نباید ترک یا خرابی داشته باشد.
  • خوب نگاه کنید شلنگ گرفتگی دارد یا خیر. شاید جورابی که گمش کرده اید آنجا پیدا کنید!
  • ببینید محل اتصال شلنگ به لباسشویی کجاست. در این قسمت نباید هیچ ترک خوردگی یا نشتی وجود داشته باشه،اگر داشت باید انتهای شلنگ را ببرید و دوباره وصلش نمایید. به هرحال می توانید یک شلنگ نو بخرید و تعویضش کنید.
مقاله پیشنهادی

شلنگ ورودی آب

شلنگ های ورودی آب هم میتوانند علت مشکلات رایج در ماشین لباسشویی کنوود باشند. 

  • بررسی کنید شلنگ های ورودی آب در جای مناسب خودشان فیکس شده باشند. اما نباید خیلی محکم بسته شوند.
  • هر وقت واشر لاستیکی جدید این شلنگ ها برداشته می شود باید زمانی استفاده بشوند که دوباره در جای خودشان گذاشته شده باشند. اگر از یک واشر لاستیکی جدید استفاده نمی کنید، احتمالا ایراد از واشرها است.

دریچه ورودی آب

دریچه ورودی آب را چک کنید که چکه میکند یا خیر. ممکن است یک گرفتگی، زنگ زدگی یا رسوبات داخل شیر ایجاد شده باشد. یا ممکن است حتی خراب شده باشند که در این صورت باید تعویضش کنید.

استفاده از شوینده زیاد

اگر آب مصرفی شما سخت است، از یک نرم کننده آب استفاده کنید، نشتی لباسشویی شما احتمالا نتیجه کف زیاد شوینده است. با آب نرم و داغ و استفاده کمتر از شوینده، شستشوی موثرتری خواهید داشت نسبت به زمانی که آب سرد و سخت باشد. کم کردن مقدار شوینده مصرفی می تواند مسئله کف کردن زیاد را حل کند.

وقتی کف فراوان تولید می شود و در لباسشویی پخش می شود نشتی آب ایجاد می شود. کف فراوان سرریزی می تواند با کم کردن مقدار شوینده مصرفی حل شود.

مهر و موم درب (درب جلو) لباسشویی

اغلب در لباسشویی های درب از جلو  نشتی در اطراف درزهای درب ایجاد می شود و به همین دلیل در این ناحیه رسوبات هم دیده می شود. در طول زمان، رسوبات به سطحی میرسند که درب نمی تواند کامل بسته و مهروموم شود در نتیجه آب نشتی پیدا میکند. میتوانید این مشکل رو با تمیز کردن دقیق این درزها برطرف کرد.

پمپ تخلیه ماشین لباسشویی  

پمپ های تخلیه یک بست روی قرقره دارند که اغلب به دلیل فرسودگی باعث نشتی آب می شوند. در بیشتر این پمپ ها سوراخی برای آب طراحی شده که آب رد شده از مهروموم بست را می تواند خارج کند. بنابراین، اگر متوجه یه مقدار کمی آب یا حجم زیاد آب اطراف پمپ تخلیه شدید، باید منبع نشتی را پیدا کنید. پمپ باید رسوب زدایی شده یا اینکه تعویض شود.

تخلیه و شلنگ ها

اگر مرتبا در زمان تخلیه آب لباسشویی نشتی دیده می شود، احتمال اشکال از پخش کننده پلاستیکی سفید کننده است. سفید کننده یکی از مواد شیمیایی بسیار خورنده است که می تواند باعث ترک خوردن و یا حتی شکستن این قطعه پلاستیکی شود. در این جور موارد باید قطعه تعویض شود.

استفاده از مقادیر زیاد مایع کلری سفیدکننده باعث ایجاد خوردگی و زنگ زدگی قطعات فلزی اجزا می شود. از سفیدکننده اکسیژنه استفاده کنید. این ماده کمتر به لباسشویی کنوود شما آسیب میزند، البته باید بدانید که قدرت سفید کنندگی و درخشانی کمتری هم دارد.

دیگ ماشین لباسشویی

اگر دیگ ماشین لباسشویی علت نشتی آب است، احتمالات کمتر می شوند. وقتی دیگ ماشین لباسشویی به علت بالانس نبودن یا دلایل دیگر دچار خوردگی می شود، بهترین کاری که می شود کرد این است که یک لباسشویی نو بخرید. بهتر است برای رفع مشکلات رایج در ماشین لباسشویی کنوود حتما از مشاورین کنوود سرویس بهرهمند شوید.

معمولا تعویض دیگ لباسشویی به صرفه نیست. با این حال میتوانید با اپوکسی محل نشتی رو مهر و موم نمایید. در این صورت مدت بیشتری از لباسشویی استفاده میکنید در واقع کمی زمان خریداری نموده اید.

مهر و موم دیگ لباسشویی

اصل این مهرو موم در بیرون از محل اتصال دیگ به انتقال است. اگر مشکوک هستید که مشکل از این محل باشه باید با کنوود سرویس تماس بگیرید تا یک فرد حرفه ای در زمینه تعمیر لباسشویی کنوود این کار را انجام دهد زیرا کار بسیار سختی است. احتمالا باید بین هزینه مهرو موم دوباره یا خریدن یک لباسشویی جدید یکی را انتخاب کنید.

۵- شوینده پخش نمی شود

اگر پخش کننده اتوماتیک شوینده دارید معمولا دو مشکل در مشکلات رایج در ماشین لباسشویی کنوود به وجود می آید که باعث این مسئله می شوند.

  • پخش کننده باید تمیز شود،هر ماه با یک فنجون آب گرم و سرکه سفید پخش کننده رو کاملا بشویید. سرکه رو داخل پخش کننده بریزید و لباسشویی را در مرحله معمولی شستشو روشن کنید. هر جور رسوب یا گرفتگی که باشد از بین می رود و پخش کننده شما مثل روز اول کار می کند.
  • محصول نادرست، استفاده از یک محصول درست می تواند تجربه خیلی خوب و متفاوتی باشد. اگر لباسشویی شما جوری طراحی شده که میشود از مایع سفید کننده استفاده کرد، استفاده کردن از پودر سفید کننده باعث ایجاد گرفتگی و رسوب در پخش کننده و لوله ها میشود. دفترچه راهنمای کار با ماشین لباسشویی کنوود را بخونید تا متوجه بشوید چه محصولی برای دستگاه شما طراحی شده.

پیشنهاد ویژه :

۶- لباسشویی کنوود خیلی تکان میخورد و حرکت میکند

بخش ششم از مشکلات رایج در ماشین لباسشویی کنوود وقتی است که لباسشویی خیلی سروصدا دارد و تکون میخورد احتمالا فکر میکنید مشکل بزرگی وجود دارد، اما معمولا راه حلش خیلی آسان است.

تراز نبودن ماشین لباسشویی

اگر لباسشویی کنوود شما در یک کف مسطح نباشد قطعا پرش پیدا میکند. بیشتر مراحل شستشو، مثل اسپین، دستگاه را دچار تکان خوردنهای شدید میکند، و اگر لباسشویی روی کف نامسطح باشد حرکت کردن هم بهش اضافه می شود.

خوشبختانه، تعمیرش آسان است. لباسشویی کنوود را روی یک قطعه تخته چند لای یک سانتی متری قرار دهید. میتوانید از شیب برای آوردن تخته چندلا به سطح کف استفاده کنید اما معمولا خود تخته چند لایه این کارو میکند.

پایه لباسشویی کنوود درست قرار نگرفته

ماشین های لباسشویی کنوود طوری طراحی شده اند که با سطح کف تنظیم می شوند طوری که روی سطح قرار میگیرند و دیگر تکان نمیخورند. دوتا پایه جلویی مکانیسم تراز کردن با یک مهره قفل برای محکم شدن دارند. هر پایه رو به ارتفاع مناسب برسانید و مهره را خوب محکم کنید تا تکان نخورد. وقتی دوپایه جلویی تنظیم میشوند نباید هیچ تکانی احساس بشه.

دوتا پایه عقب هم طراحی پایه های جلو را دارد یا ممکن است خود تنظیم باشند. اگ پایه های خود تنظیم باشند، لباسشویی را به سمت پایه های جلویی شیب دار کنید، طوری که پایه های عقبی حدودا ۲ سانتی متر روی هوا باشه. بعد دستگاه را بگذارید پایین تا پایه ها به صورت خودکار تنظیم شوند.

بار لباسشویی تراز نیست

اگر لباسشویی شما بالانس نیست باید درب دستگاه را باز کنید و بار را تنظیم نمایید. احتمالا باید چند بار تلاش نمایید تا دوباره بالانس شود. با تراز نمودن اصولی لباسشویی از مشکلات رایج در ماشین لباسشویی کنوود رهایی یابید.

شستشوی مقدار زیاد لباس در یک بار شستشو می تواند وزن بار را بیش از حد نماید و باعث شود بالانس لباسشویی از بین برود. نگاهی به دفترچه راهنمای کاربر بندازید که میزان بار پیشنهادی را متوجه شوید، اما به عنوان یک قاعده کلی، لباس ها نباید خیلی محکم و جای تنگ باشند ،لباس  ها باید فضا داشته باشند تا آزادانه حرکت کنند.

۷- لباسشویی کنوود با سروصدای زیادی کار می کنید

بخش هفتم از مشکلات رایج در ماشین لباسشویی کنوود لباسشویی پر سروصدا میتواند به سادگی مشکل گیر کردن یه جسم خارجی در جایی از لباسشویی باشد، یا می تواند سرنخی باشد که قطعه ای باید تعویض شود. اول موارد ساده ای که در ادامه میگوییم را دنبال کنید. همراه ما و مشکلات رایج در ماشین لباسشویی کنوود باشید.

صدای خردکردن

صدای خرد شدن می تواند نشانه ی این باشه که یک چیزی در راه تخلیه گیر کرده است، اما کاملا شلنگ رو مسدود نکرده. سریعتر گرفتگی را برطرف کنید تا  کل راه بسته نشده وگرنه لباسشویی حسابی نشت میکند. باید نکات زیر را در نحوه برطرف نمودن مشکلات رایج در ماشین لباسشویی کنوود رعایت نمایید تا دچار هزینه ها گزاف تعمیرات نشوید.


بیشتر بدانید »

دانستنی هایی درباره ماشین لباسشویی

 


صدای تیک تیک

اگر صدای تلنگر و تیک تیک شنیده می شود احتمالا شئ وارد قسمت تخلیه لباسشویی شده. ممکن است یادتان رفته باشد سکه یا چیزهای دیگری را از جیبتان در بیاورید. قسمت تخلیه را چک کنید و اجسام خارجی را در بیارید.

 

وزوز یا صداکردن

اگه این صداها را از لباسشویی میشنوید ممکن است یک جسم خارجی وارد پمپ لباسشویی شده باشد. اگر این شئ وارد پمپ شود حتما پمپ دچار فشردگی میگردد. باید پمپ رو تعویض کنید اگه آسیب جدی خورده باشد، اما اغلب با برداشتن آن جسم خارجی مشکل حل می شود.

۸- ماشین لباسشویی کنوود بوی بدی می دهد

بخش هشتم از مشکلات رایج در ماشین لباسشویی کنوود بوی کپک یا کثیفی لباسشویی تقریبا یک مشکل رایج به حساب می آید. میتوان در اطراف دستگاه این بو بیاید، و نشانه ای از قالب کپ و رشد باکتری باشد. دیگ ماشین لباسشویی جای خیلی مناسب تاریک و مرطوب برای رشد کپک و باکتری هستند. همه لباسشویی ها “بیوفیلم” ایجاد می کنند که ماده ای است که همیشه مرطوب است.

اما بعضی لباسشویی ها نسبت به بقیه خیلی مستعد تولید این رسوبات هستند. در طول زمان شروع به بودادن میکنند و اگر همینطور رها بشود، این بو در تمام لباسشویی پخش میگردد. در بدترین شرایط، تمام آشپزخانه و اتاقهای اطراف هم بو احساس می شود که یکی از بدترین مشکلات رایج در ماشین لباسشویی کنوود است.

یه راه خوب این است که هرماه لباسشویی را بشویید، و مورد بررسی قرار دهید! به صورت دوره ای محیط اطراف لباسشویی را خوب نگاه کنید که کپک زدگی ایجاد نشده باشد. اگر دیوارها، کابینت ها یا دیگر محیط ها نشانه ای از رشد باکتری و کپک نشان دهد پس احتمالا مشکل از وجود رطوبت است که باید برطرف شود.

شوینده

  • اگر مقدار زیادی شوینده ریخته شود کف خیلی فراوانی تولید میکند و رسوبات کثیف در سبد و دیگر قسمت های لباسشویی ایجاد می شود.
  • از مقدار مشخصی از شوینده و نرم کننده لباس استفاده کنید. احتمالا این کار بهترین راه مقابله با باکتری ها و کپک هاست چون عملا مواد غذایی را محدود می کند.

دمای آب در مشکلات رایج در ماشین لباسشویی کنوود

  • آب داغ باعث میشود لایه “بیوفیلم ” حل شود. یک مرحله شستشو و یا خیساندن با آب داغ یک اقدام پیشگیرانه هستند، مخصوصا اگر شما شستشو با آب سرد را ترجیح میدهید.
  • اگر دوباره رشد کپک اتفاق افتاد یا اینکه مرتبا از ماشین لباسشویی استفاده نمیکنید، می توانید دوبار مرحله آبکشی را فعال کنید تا از رشد کپک و باکتری در دستگاه جلوگیری کنید.

فیلتر پمپ آبکشی

فیلتر پمپ باید ماهی یکبار تمیز شود، اما خیلی از خانه دارها اینکار را انجام نمیدهند مگر این که مشکلی به وجود بیاید. مرتبا اشیاء کوچیکی مثل سکه در این فیلتر گیر می کند و جلوی شدت جریان آب را میگیرد، همین ایجاد محیطی ایده آل برای رشد کپک و باکتری میکند. این مورد یکی از ساده ترین روش های برطرف نمودن مشکلات رایج در ماشین لباسشویی کنوود می باشد.

۹- ماشین لباسشویی کنوود چرخه شستشو را کامل انجام نمی دهد

آخرین بخش از مشکلات رایج در ماشین لباسشویی کنوود مشکل مهمی نیست و راحت عیب یابی می شود! اگر ماشین لباسشویی حتی بعد از تمام شدن مراحل شستشو به کارش ادامه میدهد، به احتمال زیاد تایمر خراب شده. پنل کنترل رو بردارید و اتصالات را بررسی کنین که سوختگی یا خوردگی نداشته باشند. نصب یک تایمر جدید مشکل را حل می کند.

در پایان اگر شماهم تجربه ای در زمینه رفع مشکلات رایج در ماشین لباسشویی کنوود را دارید و یا راه حل های بهتری سراغ دارید در بخش دیدگاه ها آن را مطرح نمایید.


منبع : کنوود سرویس

  • ashna App