تعمیرگاه مجاز لوازم خانگی

تعمیر ماشین لباسشویی، تعمیر ساید بای ساید. کنوود، بوش، دوو، سامسونگ، ال جی، زیمنس، ایندزیت، ارج، آبسال

تعمیرگاه مجاز لوازم خانگی

تعمیر ماشین لباسشویی، تعمیر ساید بای ساید. کنوود، بوش، دوو، سامسونگ، ال جی، زیمنس، ایندزیت، ارج، آبسال

خدمات تعمیر و سرویس ماشین لباسشویی، تعمیر و سرویس ساید بای ساید، تعمیر لباسشویی کنوود، تعمیر لباسشویی بوش، تعمیر لباسشویی دوو، تعمیر لباسشویی سامسونگ، تعمیر لباسشویی ال جی، تعمیر لباسشویی زیمنس، تعمیر لباسشویی ایندزیت، تعمیر لباسشویی ارج، تعمیر لباسشویی آبسال، تعمیر ساید بای ساید بوش، تعمیر ساید بای ساید کنوود، تعمیر ساید بای ساید دوو ، تعمیر ساید بای ساید سامسونگ

۱ مطلب در آبان ۱۳۹۹ ثبت شده است

8 علت بازن نشدن درب ماشین لباسشویی سامسونگ

ashna App | سه شنبه, ۶ آبان ۱۳۹۹، ۰۵:۵۱ ب.ظ

قصد داریم در مقاله 8 علت بازن نشدن درب ماشین لباسشویی سامسونگ تمام مواردی که باعث قفل شدن درب ماشین لباسشویی سامسونگ می شوند را بررسی کنیم.

کاربران زیادی هستند که این سوال دارند چرا درب ماشین لباسشویی سامسونگ باز نمیشود ؟ یا به دنبال علت باز نشدن درب ماشین لباسشویی خود هستند.

البته بعضی از کاربران از ما میپرسند که ” در ماشین لباسشویی باز نمیشه و چه کاری باید بکنیم؟ ” اگر شما هم این سوالات را دارید و میخواهید از نحوه تعویض قفل درب ماشین لباسشویی و 8 علت باز نشدن درب ماشین لباسشویی سامسونگ مطلع شوید، پیشنهاد می‌کنیم در ادامه همراه ما باشید.

8 علت بازن نشدن درب ماشین لباسشویی سامسونگ

معمولا ماشین لباسشویی سامسونگ به طوری طراحی شده اند که بعد از اتمام برنامه حدود 1 الی 2 دقیقه بعد درب ماشین لباسشویی باز شود.

اما اگر این اتفاق انجام نشود با مشکل خیلی جدی رو به رو شده ایم. کاربران زیادی هستند که عنوان نموده اند درب ماشین لباسشویی سامسونگ باز نمی‌شود. پیشنهاد می‌کنیم برای انجام تعمیرات ماشین لباسشویی سامسونگ حتما با نمایندگی آن در تماس باشید.

اما در صورتی که می‌خواهید خودتان اقدام به عیب یابی ماشین لباسشویی نمایید پیشنهاد می‌کنیم در ادامه همراه مقالات آموزش تعمیر ماشین لباسشویی در پایگاه دانش بنیان سرویس باشید.

علت اول – تخلیه نشدن آب ماشین لباسشویی

اگر بعد از اتمام برنامه شستشو در ماشین لباسشویی آب وجود داشته باشید با توجه به ساختار ماشین لباسشویی سامسونگ اجازه باز شدن درب صادر نمی‌شود.

باید اجازه دهید برنامه شستشو به صورت کامل تمام شده و منتظر باشید که درب لباسشویی باز شود. اما اگر درب لباسشویی شما باز نشود از راه کار زیر استفاده کنید.

راه حل تخلیه نشدن آب ماشین لباسشویی

پیشنهاد میکنیم برای شستشوی مجدد ماشین لباسشویی را برنامه ریزی کنید. اگر مشکلی در مسیر تخلیه ماشین لباسشویی وجود نداشته باشید این بار آب تخلیه شده و شما می‌توانید درب لباسشویی سامسونگ خود را باز کنید.

اما در صورتی که در دومین شستشو نتوانستید درب لباسشویی را باز کنید باید بررسی کنید که آب داخل ماشین لباسشویی شما تمیز است یا کثیف. اگر آب داخل ماشین لباسشویی شما کثیف است، مشکل از شیر برقی ماشین لباسشویی ساموسنگ است ولی اگر آب داخل آن تمیز است، مشکل از پمپ تخلیه ماشین لباسشویی و شیلنگ تخلیه آن است.

اگر با تعویض شیربرقی یا پمپ تخلیه مشکل برطرف نشد پیشنهاد می‌کنیم با نمایندگی مجاز تعمیر ماشین لباسشویی سامسونگ در تماس باشید.

علت دوم – خرابی قفل درب ماشین لباسشویی سامسونگ

مورد دومی که جهت امنیت در ماشین لباسشویی سامسونگ تعبیه شده است، میکروسودیچ درب ماشین لباسشویی است که با نام قفل درب شناخته می شود.

پیشنهاد میکنیم در صورتی که اطمینان داشتید مشکل از میکروسوئیچ یا همان قفل درب ماشین لباسشویی است نسبت به تعویض آن اقدام نمایید.

راه حل خرابی میکروسوئیچ درب لباسشویی

یکی از بخش های مهم در ماشین لباسشویی همین قفل درب لباسشویی است. پیشنهاد میکنیم در صورتی که این قطعه مهم در لباسشوی شما خراب شده است نسبت به تعویض آن اقدام نمایید. برای این مورد می‌توانید با کارشناسان ما در تماس باشید.

نحوه تعویض قفل درب ماشین لباسشویی

یکی از مهم ترین بخش هایی که باید به آن توجه ویژه ای داشته باشیم، میکروسوئیچ درب لباسشویی است. قصد داریم به صورت کاملا اختصاصی طریقه مشخص نمودن سه سیم میکروسوئیچ را خدمتتان عرض کنیم که پیشنهاد میکنیم در ادامه همراه ما باشید.

قبل از اینکه میکروسوئیچ را نصب کنید باید مواردی که در زیر عنوان می شود را طی کنید. در نظر داشته باشید زدن سیم اشتباهی به میکروسوئیچ باعث سوختن میکروسوئیچ و در بعضی از مواقع باعث سوختن برد ماشین لباسشویی شما خواهد شد.

  • ابتدا دستگاه را روشن نمایید. در نظر بگیرید باید میکروسوئیچ از سیم های مربوطه جدا شده باشد تا امکان تست وجود داشته باشد.
  • حال سیم ها را دو به دو به یک لامپ متصل کنید. معمولا میتوانید با یک جستجوی ساده اقدام به درست نمودن لامپ تست نمایید.
  • دو عدد از سیم ها باید لامپ تست شما را روشن نماید.
  • سیم هایی که لامپ را روشن میکنند را علامت بزنید. سیم هایی که لامپ را روشن نموده اند میشوند پایه های 1 و 3.
  • سیمی که نتوانسته است لامپ را روشن کند به عنوان پایه 2 شناخته خواهد شد.
  • در نظر داشته باشید پایه های 1 و 3 را اگر اشتباهی متصل نمایید مشکلی پیش نخواهد آمد و فقط درب قفل نخواهد شد که بعد از جابه جایی سوکت ها این مشکل برطرف خواهد شد.

علت سوم – پوسیدگی و خرابی لولای درب ماشین لباسشویی

در تمام ماشین لباسشویی ها، قسمت درب، از زبانه و لولا تشکبل شده است که در واقع برای قفل شدن و چفت شدن درب لباسشویی به کار می‌رود.

معمولا این لولاها از جنس پلاستیکی بوده که در اثر اتمام عمر مفید یا فشار آمدن به درب شکسته می شوند. الب ته باید در نظر داشته باشید که لباسشویی هایی درب از بالا در بیشتر مواقع دچار این مشکل می شوند.

راه حل پوسیدگی لولا

برای رفع این مشکل باید دستگاه را به صورت کامل بررسی کنید و قطعات معیوب را تعویض کنید. در صورتی که نیاز به انجام این کار دارید میتوانید از تکنسین های مجرب و دوره دیده مجموعه بنیان سرویس برای رفع این مشکل در تماس باشید.

علت چهارم – خرابی یا شکستگی دستگیره ماشین لباسشویی

اگر دستگیره درب (فلاپی) ماشین لباسشویی‌ تان شل شده است، احتمال شکستگی آن وجود دارد. برای رفع این مشکل باید دستگیره درب را تعویض کنید.

البته در نظر داشته باشید که تلاش های افراد غیر متخصص جهت باز کردن درب ماشین لباسشویی باعث می شود دستگاه شما آسیب بیشتری ببیند. پیشنهاد میکنیم حتما برای انجام تعمیرات لباسشویی با نمایندگی مجاز آن در تماس باشید.

علت پنجم – مشکل سوئیچ فشار ماشین لباسشویی

اگر سوئیچ فشار معیوب شده باشد و یا سیستم فشار انسدادی وجود داشته باشد، حتی اگر آب به درستی از پمپ خارج شده باشد، درب لباسشویی می تواند گیر کند؛ زیرا می تواند هوایی که قفل درب را کنترل می کند را به دام بیندازد. در برخی از ماشین های لباسشویی اگر سوئیچ فشار ریست نشود، قفل درب را بسته نگه می دارد.

راه حل مشکل سوئیچ فشار

ماشین لباسشویی را خاموش کنید و اجازه دهید که میکروسئیچ درب خنک شود. بعد از چند دقیقه درب باز می شود. پیشنهاد میکنیم برای انجام خدمات تعمیرات تخصصی ماشین لباسشویی سامسونگ حتما با نمایندگی مجاز آن در تماس باشید.

علت ششم – مشکل قفل حراراتی ماشین لباسشویی

قفل حرارتی باید حدود دو دقیقه پس از پاایان چرخه، درب ماشین لباسشویی را رها کند. این قطعه وظیفه کنترل و عدم گسترش گرما را در ماشین لباسشویی دارد. بنابراین حتی وقتی ماشین لباسشویی خاموش است، بلافاصله قفل درب باز نمی شود.

راه حل مشکل قفل حرارتی

ماشین لباسشویی را به مدت حدود پنج دقیقه خاموش کنید تا قفل خنک و آزاد شود؛ سپس می توانید درب را باز کنید. گاهی اوقات قفل حرارتی گیر می کند. در چنین مواردی ضربه محکم به ناحیه زبانه ممکن است باعث آزاد شدن قفل شود.

علت هفتم – مسائل مربوط به گرم شدن خیلی زیاد

ممکن است گاهی اوقات گرمای بیش از حد باعث شود مدارهای موجود در ماشین لباسشویی شما از کار بیفتد. ممکن است دستگاه شما به صورت عادی کار کند اما فقط درب آن باز نشود.

اگر از لباسشویی خود استفاده زیادی کرده اید، احتمالاً این اتفاق می افتد. یک نشانه رایج که باید مراقب آن باشید دمای درب ماشین لباسشویی شما است. اگر با لمس درب متوجه شدید که درب خیلی گرم است، بهتر است قبل از استفاده مجدد از دستگاه مدتی صبر کنید.

راه حل رفع مشکل

خوشبختانه، گرمای بیش از حد معمولاً مشکلی است که اگر برای خنک شدن، مدتی به دستگاه زمان دهید، خود را اصلاح خواهد کرد. همچنین باید سعی کنید به طور از گرم شدن مداوم لباسشویی خودداری کنید؛ زیرا این امر می تواند باعث آسیب شدید و حتی سوختن مدارهای موجود در دستگاه شود.

علت هشتم – فعال شدن قفل کودک ماشین لباسشویی

یکی از مشکلاتی که کاربران زایدی گزارش داده اند، فعال شدن قفل کودک در ماشین لباسشویی است. معمولا با عنوان ” چگونه قفل کودک ماشین لباسشویی سامسونگ را باز کنیم ” به دنبال رفع این مشکل هستند.

راه حل رفع مشکل فعال شدن قفل کودک

باید در نظر داشته باشید که غیرفعال کردن قفل کودک در هر برند متفاوت است. برای اینکه بتوانید به صورت اصولی اقدام به غیر فعال نمودن قفل کودک نمایید باید دفترچه راهنمای مشاین لباسشویی خود را مطالعه کنید.

معمولا در ماشین لباسشویی های سامسونگ با نمایش ارور CL یا قرمز رنگ شدن علامتی شبیه به کودک را در نمایشگر لباسشویی خود مشاهده خواهید نمود.

برای غیرفعال کردن قفل کودک باید دکمه مربوط به آن را فشار دهید. البته در صورتی که تمام دکمه ها را باهم زده باشید و اصطلاحا برد شما هنگ کرده باشید، تنها راه حل این است که با نمایندگی مجاز تعمیر ماشین لباسشویی سامسونگ در تماس باشید.

جمع بندی

در مقاله 8 علت بازن نشدن درب ماشین لباسشویی سامسونگ سعی بر این شده که شما را با مشکل قفل شدن درب ماشین لباسشویی آشنا نماییم.

این نکته را در نظر داشته باشید که فارغ از اینکه لباسشویی شما ال جی ، سامسونگ، دوو، بوش، اسنوا و یا هر برند دیگری باشد، مواردی که ذکر کردیم از رایج ترین علت های باز نشدن درب ماشین لباسشویی است.

در صورتی که هنوز هم با انجام این کارها، درب لباسشویی شما همچنان قفل است و باز نمی شود باید با یک تکسین مجرب برای تعمیر ماشین لباسشویی خود در تماس باشید.

توصیه میکنیم در مواردی که اطمینان ندارید تشخیص درستی در خصوص ایراد دستگاه داده اید، حتما جهت رفع مشکل را با نمایندگی مجاز تعمیرات لباششویی در تماس باشید.

زیرا همانطور که در تمام مقالات بنیان سرویس به این نکته اشاره میکنیم تشخیص عیب مهم ترین بخش در زمینه تعمیرات است.

در اخر اگر سوالی داشته باشید میتوانید در بخش دیدگاه ها آن را مطرح نموده تا توسط کارشناسان  مجرب و دوره دیده ما پاسخ خود را دریافت نمایید.

 

منبع : نمایندگی مجاز تعمیر لباسشویی سامسونگ

  • ashna App