تعمیرگاه مجاز لوازم خانگی

تعمیر ماشین لباسشویی، تعمیر ساید بای ساید. کنوود، بوش، دوو، سامسونگ، ال جی، زیمنس، ایندزیت، ارج، آبسال

تعمیرگاه مجاز لوازم خانگی

تعمیر ماشین لباسشویی، تعمیر ساید بای ساید. کنوود، بوش، دوو، سامسونگ، ال جی، زیمنس، ایندزیت، ارج، آبسال

خدمات تعمیر و سرویس ماشین لباسشویی، تعمیر و سرویس ساید بای ساید، تعمیر لباسشویی کنوود، تعمیر لباسشویی بوش، تعمیر لباسشویی دوو، تعمیر لباسشویی سامسونگ، تعمیر لباسشویی ال جی، تعمیر لباسشویی زیمنس، تعمیر لباسشویی ایندزیت، تعمیر لباسشویی ارج، تعمیر لباسشویی آبسال، تعمیر ساید بای ساید بوش، تعمیر ساید بای ساید کنوود، تعمیر ساید بای ساید دوو ، تعمیر ساید بای ساید سامسونگ

۱ مطلب در ارديبهشت ۱۴۰۰ ثبت شده است

علت ارور le در لباسشویی ال جی

ashna App | چهارشنبه, ۱۵ ارديبهشت ۱۴۰۰، ۰۱:۰۵ ب.ظ

ارور le در لباسشویی ال جی یکی از مشکلاتی است که کاربران زیادی با آن روبه‌رو شده اند. قصد داریم در ادامه مقالات آموزش تعمیر ماشین لباسشویی به بررسی دلایل نمایش ERROR LE در ماشین لباسشویی LG بپردازیم. از همین رو پیشنهاد میکنیم تا انتها همراه پایگاه دانش بنیان سرویس بمانید.

قبل از اینکه به ادامه مقاله مراجعه کنید، پیشنهاد میکنیم در صورتی که دانش و تخصص فنی ندارید از انجام هرگونه تغییر و یا دستکاری بخشی از لباسشویی خودداری نمایید. زیرا تعمیر ماشین لباسشویی نیازمند دانش و تخصصی فنی است.

علت ارور le در لباسشویی ال جی (LG)

نمایان شدن error le در لباسشویی LG میتواند بخاطر :

  • نصب و راه اندازی اولیه
  • مواد شوینده استفاده شده
  • مشکلات بار بیش از حد مجاز
  • حفاظت حرارتی موتور
  • مشکلات مربوط به سیم پیچ موتور
  • خرابی برد لباسشویی

در ادامه تمام موارد بالا را با یک دیگر بررسی میکنیم تا به خوبی با این ارور آشنا شویم. اگر شما هم از کاربران بخش پایگاه دانش بنیان سرویس باشید، میدانید که ما همیشه به شناسایی و تشخیص عیب دستگاه تأکید ویژه ای داریم. پس قبل از هرکاری بهتر است بدانیم هر ارور یا کدخطا چه مفهومی دارد سپس اقدام به تعویض یا تعمیر قطعات نماییم.

1 – نمایش ارور LE به علت نصب و راه اندازی دستگاه

پیشنهاد می‌کنیم برای خرید لوازم خانگی حتما از نمایندگی های معتبر استفاده کنید و زمانی که دستگاه جدیدی خریداری می‌کنید حتما با همان نمایندگی جهت نصب و راه اندازی اولیه در تماس باشید. مشاهده شده است به دلیل عدم نصب صحیح ماشین لباسشویی ال جی اختلالی در هماهنگی برد (نمایشگر کنترل دستگاه) و موتور به وجود آمده است.

رفع این مشکل :

ابتدا ماشین لباسشویی را خاموش نموده و از پریز برق جدا کنید. سپس کلید START / PAUSE را به مدت 5 ثانیه نگه دارید و مجددا دستگاه را روشن کنید. بررسی کنید که آیا کد خطا از روی نمایشگر پاک شده است یا خیر؟ اگر همچنان با کد خطای LE مواجه هستید به موارد بعدی رجوع کنید.

2 – نمایش ارور LE به علت میزان مواد شوینده

نوع و مقدار مواد شوینده جهت استفاده در ماشین لباسشویی بسیار با اهمیت است. در صورتی که مواد شوینده بیش از اندازه استفاده کرده باشید یا از مواد شوینده ای که دارای مرغوبت کم (بدون HE) است استفاده کنید با ارور le روبه‌رو خواهید شد.

پیشنهاد میکنیم قبل از استفاده از ماشین لباسشویی حتماً دفترچه راهنمای آن را به خوبی مطالعه نمایید. در صورتی که به دفترچه راهنما دسترسی ندارید می‌توانید با یک جستجوی ساده بهترین برنامه برای شستشوی البسه خود پیدا کنید.

رفع این مشکل :

دستگاه را از برق جدا کرده و به مدت 30 دقیقه صبرکنید تا پودر حل شود. سپس ماشین لباسشویی را روشن نموده کلید SPIN SPEED را فشرده و NO SPIN را انتخاب کنید. دکمه‌ی START / PAUSE را فشار دهید تا مرحله تخلیه شروع شود. زمانی که این مرحله به اتمام رسید البسه را از لباسشویی خارج کنید، مجددا دستگاه را روشن کرده و گزینه RINSE & SPIN را انتخاب کنید.

مجددا کلید START / PAUSE را زده تا ماشین لباسشویی شروع به کار کند تا تمام پودر های اضافه‌ای که ریخته بودید به صورت کامل شسته شود. ممکن است به خاطر اسفتاده بیش از اندازه از مواد شوینده نیاز باشد این مرحله را چندین بار انجام دهید.

نکته مهم : در هنگام انتخاب مواد شوینده برای ماشین لباسشویی دقت کنید که از موادی استفاده کنید که کارایی بالایی (HE) داشته باشند. همچنین استفاده بیش از اندازه از پودر های شستشو باعث می‌شود پمپ تخلیه ماشین لباسشویی بیش از حد داغ کرده و عمر مفید آن کاهش پیدا کند.

3 – نمایش ارور LE به علت مشکل بار اضافی

یکی از مشکلات رایج و متداول ریختن البسه بیش از حد مجاز در ماشین لباسشویی است. معمولا کاربران با تصور بر اینکه ماشین لباسشویی 7 کیلویی است پس باید 7 کیلو لباس خشک درونش بریزیم، شروع به شستشو البسه‌ها می‌کنند.

این نکته را باید در نظر بگیرید حجم البسه در حالت خیس بسیار بیشتر می شود. در ماشین لباسشویی که میزان ظرفیت آن 7 کیلو است، شما باید نهایتاً 5 کیلو لباس خشک درونش قرار دهید تا میزان مجاز را رعایت کرده باشید.

رفع این مشکل :

این مشکل معمولا تنظیم نمودن میزان البسه برطرف می‌شود. اما در بعضی از مواقع لازم است قطعه تاخو ماشین لباسشویی ال جی را تعویض کنید. این قطعه معمولا با نام تاخو یا تاکو شناخته می شود. باید در نظر داشته باشید که تاخو ماشین لباسشویی ال جی تسمه ای با بدون تسمه تفاوت دارند.

 

مقاله پیشنهادی : علت خاموش شدن ماشین لباسشویی در حین کار

 

4 – نمایش ارور LE به علت خرابی حفاظ حرارتی موتور

در ماشین لباسشویی قطعه‌ی روی موتور موجود دارد که اگر موتور بیش از حد مجاز گرم شد، باعث خاموش شدن موتور ماشین لباسشویی شود. هنگامی که فیوز حرارتی در موتور قطع شود ارور le نمایان خواهد شد.

رفع این مشکل :

برای رفع این مشکل می‌توانید ماشین لباسشویی را به مدت 30 دقیقه خاموش کنید تا موتور خنک شود و مجدداً از لباسشویی استفاده کنید. اما اگر کماکان با مشکل نمایش ارور le روبه‌رو هستید باید با تکنسین تعمیر ماشین لباسشویی ال جی در تماس باشید.

5 – نمایش ارور LE به علت مشکلات مربوط به سیم پیچ موتور

یکی از علت های شایع در نمایش ارور le، سوختن سیم پیچ دستگاه است. این مورد تنها توسط افرادی که موتور های ماشین لباسشویی را سیم پیچی می‌کنند قابل برطرف نمودن است.

6 – نمایش ارور LE به علت خرابی برد ماشین لباسشویی

اگر بعد از بررسی تمام موارد بالا کماکان با ارور le در لباسشویی ال جی رو به رو هستید، باید اقدام به بررسی برد ماشین لباسشویی خود نمایید. این مورد تنها توسط تکنسین های فنی و متخصص قابل برطرف نمودن است.

 

مقاله پیشنهادی : تعمیر ماشین لباسشویی بوش در محل

 

جمع بندی 

ارور le در لباسشویی ال جی یکی از ارورهای شایع در این ماشین لباسشویی است. در بیشتر مواقع با تعویض تاخو (تاکو) ماشین لباسشویی میتوانید مشکل را برطرف نمایید. اما در بعضی از مواد لازم است که برد یا موتور دستگاه را چک کنید تا این مشکل را برطرف نمایید.

پیشنهاد می‌کنیم در صورتی که با ارور LE در لباسشویی خود مواجه شدید حتما مواردی که در بالا گفته شده است را یک به یک بررسی نمایید تا از هزینه های اضافی جلوگیری نمایید.

 

منبع

  • ashna App