تعمیرگاه مجاز لوازم خانگی

تعمیر ماشین لباسشویی، تعمیر ساید بای ساید. کنوود، بوش، دوو، سامسونگ، ال جی، زیمنس، ایندزیت، ارج، آبسال

تعمیرگاه مجاز لوازم خانگی

تعمیر ماشین لباسشویی، تعمیر ساید بای ساید. کنوود، بوش، دوو، سامسونگ، ال جی، زیمنس، ایندزیت، ارج، آبسال

خدمات تعمیر و سرویس ماشین لباسشویی، تعمیر و سرویس ساید بای ساید، تعمیر لباسشویی کنوود، تعمیر لباسشویی بوش، تعمیر لباسشویی دوو، تعمیر لباسشویی سامسونگ، تعمیر لباسشویی ال جی، تعمیر لباسشویی زیمنس، تعمیر لباسشویی ایندزیت، تعمیر لباسشویی ارج، تعمیر لباسشویی آبسال، تعمیر ساید بای ساید بوش، تعمیر ساید بای ساید کنوود، تعمیر ساید بای ساید دوو ، تعمیر ساید بای ساید سامسونگ

۴ مطلب در تیر ۱۳۹۹ ثبت شده است

علت جمع شدن آب در ماشین لباسشویی

ashna App | پنجشنبه, ۲۶ تیر ۱۳۹۹، ۱۲:۵۳ ب.ظ

دلیل جمع شدن آب در ماشین لباسشویی چه میتواند باشد؟ اینکه در حین کار با ماشین لباسشویی متوجه برگشت آب به داخل لباسشویی باشیم چه علتی دارد! جمع شدن آب داخل ماشین لباسشویی یکی از مشکلاتی است که اکثر خانم های خانه دار با آن حداقل یک بار مواجه شده اند. در ادامه مقالات تعمیر ماشین لباسشویی قصد داریم باهم به بررسی دلایل جمع شدن آب داخل ماشین لباسشویی بپرازیم.

شاید شما هم به دنبال این هستید که « چرا ماشین لباسشویی آب میدهد ». سوالی که شاید خیلی از افراد از خود بپرسند.واقعا علت چیست؟ بعضی از مواقع نمیدانیم علت جمع شدن آب در ماشین لباسشویی خاموش چیست. در این مقاله قصد داریم تمام سوالاتی که شما در مورد علت های برگشت آب به داخل ماشین لباسشویی دارید را با یک دیگر بررسی کنیم پس همراه بنیان سرویس باشید.

دلیل جمع شدن آب در ماشین لباسشویی

همیشه عدم تخلیه آب در داخل ماشین لباسشویی یا اینکه آب داخل ماشین لباسشویی بماند دو مشکل جدی و اساسی است که همیشه با آن مواجه خواهیم شد. اینکه ماشین لباسشویی به خوبی در زمانی که به آن نیاز داریم عمل نکند خیلی مشکل ناخوشایندی است. جمع شدن آب در ماشین لباسشویی در حالتی که خاموش است یکی از سوالاتی است که همیشه ذهن ما را درگیر خود می کند.

همیشه باید مراقب برگشت آب به ماشین لباسشویی باشیم زیرا اگر این مشکل را در زمان مناسب تشخیص ندهیم حتما نیاز به یک تعمیرگاه مجاز تعمیر لباسشویی خواهیم داشت. پس قبل از اینکه نیاز به تعمیرات لباسشویی داشته باشید بهتر است مراقب این وسیله مهم و ضروری در منزلتان باشید.

دو علت کلی برای جمع شدن آب در داخل ماشین لباسشویی وجود دارد. که به صورت زیر تقسیم می شود :

۱- آب داخل ماشین لباسشویی تمیز است »

منظورمان از داخل ماشین لباسشویی همان دیگ لباسشویی است. اگر آبی که داخل ماشین لباسشویی است تمیز است، مشکل از شیربرقی است. که اگر از خرابی آن مطمئن هستید باید نسبت به تعویض شیر الکترونیکی اقدام نمایید.

2- آب داخل ماشین لباسشویی کثیف است »

اگر آب داخل ماشین لباسشویی کثیف است، مشکل از انسداد فاضلاب است که این مشکل را باید بررسی کنید. که این مشکل باعث عدم تخلیه آب ماشین لباسشویی خواهد شد. باید این دو مشکل را بررسی کنید تا بتوانید از ماشین لباسشویی خود به بهترین شکل ممکن استفاده نمایید.

شیر برقی چیست؟

شیر برقی یک وسیله مگنتی است که وظیفه آن قطع و وصل کردن جریان آب به داخل ماشین لباسشویی است. شیر برقی که به آن شیرالکترونیکی نیز گفته می شود. عملکرد شیربرقی به این صورت است که هنگامی که مقدار آب داخل ماشین لباسشویی به حد نصاب برسد توسط هیدروستات دستور قطع جریان آب را صادر می کند.

هیدروستات چیست؟

هیدروستات وظیفه گزارش سطح آب در ماشین لباسشویی را دارد. این قطعه در ماشین لباسشویی بسته به نوع لباسشویی و مارک آن متفاوت است. با توجه به مدل ماشین لباسشویی شما ممکن است چند وظیفه را همزمان انجام دهد.

هیدروستات به کمک یک شلنگ به کف ماشین لباسشویی یا ماشین ظرفشویی متصل شده است. خود هیدروستات در بالاترین قسمت قرار دارد. نحوه کار کردن هیدروستات به این شکل است که با ورود آب به داخل دستگاه هوای داخل شلنگ رابط به دیافراگم داخل هیدروستات فشار می آورد.

با تغییر دریچه دیافراگم کنتاکتور فعال می شود. کنتاکتور میتواند مانند میکروسویچ حالت باز و بسته را فعال کند. در مدل های الکترونیکی به کمک هسته مغناطیسی میزان تغییر دریچه قابل اندازه گیری است. در نتیجه می توان مقدار آب ورودی را محاسبه کرد.

علت جمع شدن آب در ماشین لباسشویی خاموش

اینکه ماشین لباسشویی شما با اینکه خاموش است ولی آب در داخلش جمع می شود یک مشکل جدی است. یا اینکه بعد از باز کردن شیر ورودی آب مشاهده می کنید که آب در دیگ ماشین لباسشویی جمع شده است. این ایرادها میتواند از شیرالکترونیکی ماشین لباسشویی شما باشد. که در صورت خراب شدن باید آن را تعویض نمایید. البته باید در نظر بگیرید حتما با یک متخصص در زمینه تعمیر و سرویس ماشین لباسشویی مشورط های لازم را انجام دهید.

علت ماندن آب داخل ماشین لباسشویی در اواسط برنامه یا انتهای برنامه

اینکه زمانی که ماشین لباشویی در اواسط برنامه یا انتهای برنامه شستشوی قرار دارد ولی آب در ماشین لباسشویی باقی می ماند می تواند به چند علت تقسیم شود که در ادامه به آنها اشاره خواهیم کرد. در نظر داشته باشید برای اینکه ماشین لباسشویی شما به بهترین حالت ممکن کار کند باید همیشه نکات اصولی در نگهداری از ماشین لباسشویی را رعایت کنید.

۱- فیلتر ماشین لباسشویی را بررسی کنید »

ممکن است به علت گیرافتادن زباله در فیلتر ماشین لباسشویی، دیگر عملکرد مناسبی نداشته و باعث شود که آب در داخل ماشین لباسشویی باقی بماند. برای تعویض فیلتر ماشین لباسشویی میتوانید از قسمت پایین لباسشویی اقدام به تعویض آن نمایید.

۲- خرطومی زیر دیگ ماشین لباسشویی را بررسی کنید »

همیشه خرطومی زیر دیگ را دسته کم میگیریم و توجه خاصی به آن نداریم. ممکن است زباله یا نخالاتی که همراه با لباس های خود داخل ماشین لباسشویی قرار میدهیم در خرطومی زیر دیگ ماشین لباسشویی قرار گرفته باشد. همین مشکل میتواند بعد از مدتی مانع از خروج آب شود برای اطمینان از اینکه خرطومی لباس شویی شما هیچ گونه رسوب و جرمی نگرفته است باید با دست خرطومی را فشار دهید و آن را بررسی نمایید.

۳- پروانه پمپ ماشین لباسشویی را بررسی کنید »

همانطور که خدمت شما عرض کردیم وجود هرگونه شیء دیگر در بین لباس ها باعث انسداد و عدم کار کردن پروانه پمپ ماشین لباسشویی خواهد شد. مثل پوست پسته، دکمه ها، کش پول و …

۴- پمپ تخلیه ماشین لباسشویی را بررسی کنید »

بعد از اینکه تمام مراحل بالا را بررسی کردید و کماکان مشکل پابرجا بود باید پمپ تخلیه ماشین لباسشویی را بررسی کنید. در صورتی که این وسیله مهم در لباسشویی شما خراب است باید نسبت به تعویض آن اقدام نمایید. در صورتی که پمپ تخلیه ماشین لباسشویی خراب شده باشد میتواند مانع از تخلیه آب لباسشویی گردد.

۵- لوله فاضلاب داخل منزل را بررسی کنید »

در صورتی که راه آب فاضلاب منزل مسدود شده باشد باعث می شود آب در داخل ماشین لباسشویی باقی بماند که باید نسبت به رفع عیب این انسداد اقدام نمایید.

جمع بندی

خب به انتهای مقاله بررسی دلیل جمع شدن آب در ماشین لباسشویی رسیدیم که تمام مشکلات و ایراد های احتمالی را با یک دیگر بررسی کردیم. در نظر بگیرید که ایراد های که ما به آن اشاره کردیم چند ایراد کلی در ماشین لباسشویی بود. باید این را هم بدانید ممکن است مشکل لباسشویی شما چیزی فراتر از ایراد هایی که در اینجا بیان کرده ایم باشد. در صورتی که نیاز به مشاوره داشتید میتوانید در بخش دیدگاه یا از طریق پشتیبانی آنلاین آن را با ما در میان بگذارید.

در انتها اگر شما هم با این مشکل روبه رو شده اید آن را با ما درمیان بگذارید یا اینکه اگر راه حل دیگری سراغ دارید آن را در بخش دیدگاه ها مطرح کنید.

 

telegra.ph

  • ashna App

علت قفل شدن درب ماشین لباسشویی سامسونگ

ashna App | پنجشنبه, ۱۹ تیر ۱۳۹۹، ۰۲:۱۳ ب.ظ

علت قفل شدن درب ماشین لباسشویی سامسونگ یکی از مشکلاتی است که خیلی از کاربران به دنبال رفع آن هستند. معمولا این مشکل با نمایان شدن علامت کلید روی ماشین لباسشویی سامسونگ یا علامت قفل روی ماشین لباسشویی سامسونگ است. بعضی از کاربران قصد دارند علت قفل نشدن درب لباسشویی را جویا شوند.

قصد داریم در ادامه مقالات آموزش تعمیر ماشین لباسشویی به بررسی دقیق علت قفل شدن درب ماشین لباسشویی سامسونگ بپردازیم. از همین رو اگر شما هم به دنبال این هستید تا علامت قفل روی ماشین لباسشویی سامسونگ خود را برطرف نمایید، پیشنهاد میکنیم در ادامه همراه بنیان سرویس باشید.

علت قفل شدن درب ماشین لباسشویی سامسونگ

یکی از مشکلاتی که شاید بارها و بارها با آن روبه رو هستیم قفل شدن درب ماشین لباسشویی است. معمولا این مشکل با نمایان شدن ارور DE بازگو میکند، البته باید در نظر داشته باشید ممکن است علامت قفل روی ماشین لباسشویی سامسونگ یا علامت کلید روی ماشین لباسشویی سامسونگ روی لباسشویی شما نمایان شود که همگی این موارد بخاطر خرابی در میکروسوئیچ درب ماشین لباسشویی سامسونگ است.

یکی از لوازمی که در ماشین لباسشویی توجه خاصی به آن نداریم میکروسوئیچ درب ماشین لباسشویی است که معمولا با نام قفل درب لباسشویی شناخته می شود. درصورتی که میکروسوئیچ درب لباسشویی دچار کوچک ترین نقصی شود باعث می شود برد ماشین لباسشویی سامسونگ شما بسوزد.

البته در صورتی که سیم کشی های دستگاه شما دچار نقص فنی باشند باعث می شوند به مرور زمان هم میکروسوئیچ و هم برد لباسشویی شما خراب شده و مجبور شوید که این لوازم را تعویض نمایید. پیشنهاد میکنیم در فواصل زمانی کوتاه حتما میکروسوئیچ درب لباسشویی خود را بررسی نمایید تا مشکلی برای لباسشویی شما، این وسیله با ارزش به وجود نیاید.

 

نحوه ریست کردن ماشین لباسشویی سامسونگ

روش ریست لباسشویی سامسونگ یکی از نیاز های اصلی کاربران شده است، البته در بعضی از مواقع کاربران خودشان نمیتوانند اقدام به ریست برد لباسشویی سامسونگ نمایند و مجبور هستند کار را به کارشناسان آن واگذار نمایند.

به طور کلی مشکلات ایجاد شده در لباسشویی سامسونگ به دلیل عدم برقراری ارتباط بین موتور و پنل کنترل لباسشویی به وجود می آیند که با ریست برد لباسشویی سامسونگ میتواند در برقراری مجدد این ارتباط کمک شایانی نمود.

برای انجام فرآیند ریست برد لباسشویی Samsung دوحالت مختلف وجود دارد، که این دو حالت بستگی به نوع دستگاه شما دارد که با دکمه ی مخصوص ریست طراحی شده باشد یا بدون کلید ریست برد لباسشویی سامسونگ.

ریست ماشین لباسشویی با دکمه ی ریست

برای انجام ریست برد لباسشویی سامسونگ با استفاده از دکمه ی مخصوص ریست، ابتدا باید دستگاه را خاموش کنید. سپس لباسشویی را در حالت Contton روشن سازید، بلافاصله پس از روشن کردن سیستم باید کمه ی Temp و یا Speed Spin را یک بار زده و رها کنید. سپس دکمه ی Level Water یا Function را فشار دهید و رها کنید. این مراحل را تا زمانی که عبارت T01 روی نمایشگر ظاهر شود، تکرار کنید و پس از آنکه T01 به T02 تغییر یافت، کلید Start را فشار دهید.

در این بخش عبارت ELT بر روی نمایشگر لباسشویی نمایش داده می شود، اکنون از دکمه ی ریست لباسشویی استفاده کنید. پس از فشار دادن این دکمه ممکن است خطاهایی برروی نمایشگر دیده شود که برای رفع آن ها کلید Temp را به مدت ۵ ثانیه نگه دارید تا عبارت EOD را مشاهده کنید. تبریک میگوییم شما توانستید اقدام به ریست برد لباسشویی سامسونگ خود نمایید.

ریست ماشین لباسشویی بدون دکمه ریست

درصورتی که لباسشویی سامسونگ شما فاقد کلید ریست است، باید ابتدا برق ماشین لباسشوی را قطع نمایید. سپس به مدت ۵ ثانیه دکمه ی START/PAUSE را فشار دهید و مجددا لباسشویی را به برق بزنید.

انجام این مراحل باعث ریست شدن دستگاه شما میشود، اما اگر بعد از اقدامات توضیح داده شده نتوانستید اقدام به ریست برد لباسشویی سامسونگ نمایید باید با تکنسین های مجرب و دوره دیده بنیان سرویس در تماس باشید تا مشکل شما را در کوتاه ترین زمان ممکن برطرف نمایند.

 

پیشنهاد میکنیم مقاله نحوه ریست کردن ماشین لباسشویی سامسونگ را از دست ندهید.

 

بررسی دلایل قفل شدن درب ماشین لباسشویی سامسونگ

ماشین لباسشویی هایی امروزی به گونه ای طراحی شده اند که مانع از باز شدن درب و سرریز شدن آب از ماشین لباسشویی در هنگام کار کردن دستگاه شوند. ماشین لباسشویی های اتوماتیک و غیر اتوماتیک قطعه ای به نام میکروسوئیچ دارند که باعث شروع به کار کردن ماشین لباسشویی می شود. مکانیز این قطعه به این صورت است، زمانی که برنامه را استارت میکنیم ماشین لباسشویی درب را قفل کرده و تا زمانی که برنامه ی شستشو تمام نشود اجازه باز شدن درب را به لباسشویی شما نمی دهد.

اما اگر این وسیله ی مهم و گرانبها در ماشین لباسشویی شما دچار نقص شود و یا از کار بیفتد، درب لباسشویی شما قفل شدن و باز نمی شود و تا زمانی که اقدام به تعویض میکروسوئیچ درب ننمایید نمیتوانید از ماشین لباسشویی خود استفاده نماید. از همین رو پیشنهاد میکنیم حتما توجه خاصی به میکروسوئیچ درب ماشین لباسشویی خود داشته باشید.

دلایل قفل شدن درب ماشین لباسشویی

۱- خراب شدن میکروسوئیچ درب ماشین لباسشویی.

۲- خرابی در بخش سیم کشی دستگاه که اجازه اتصال صحیح را بین برد و میکروسوئیچ را صادر نمیکند.

۳- فشار بیش از اندازه به درب ماشین لباسشویی جهت بسته شدن درب.

۴- ریخته شدن آب به روی میکروسوئیچ درب ماشین لباسشویی.

۳- خرابی در سیستم الکترونیکی دستگاه و ایجاد مشکل در برد اصلی ماشین لباسشویی.

 

مقاله پیشنهاد » بررسی مشکلات احتمالی پمپ تخلیه ماشین لباسشویی

 

رفع مشکل قفل شدن درب ماشین لباسشویی سامسونگ

برای رفع مشکل قفل شدن درب لباسشویی Samsung باید به دنبال دلیل اصلی قفل شدن درب ماشین لباسشویی باشیم. در تمام مقالات آموزش تعمیر ماشین لباسشویی به این نکته اشاره کرده ایم که عیب یابی مهم ترین بخش در تعمیرات است. درصورتی که مشکل قفل شدن درب ماشین لباسشویی دارید پیشنهاد میکنیم حتما اقدام به تعویض میکروسوئیچ درب ماشین لباسشویی خود نمایید، شاید بتوانید با تعویض میکروسوئیچ مشکل خود را برطرف نمایید اما باید این نکته را در نظر داشته باشید که ممکن است با کوچک ترین مشکلی در میکروسوئیچ، باعث سوختن برد ماشین لباسشویی خود شوید.

تعویض میکروسوئیچ درب نیاز به دانش فنی دارد، پیشنهاد میکنیم این مورد را به تکنسین های ماهر در زمینه تعمیر ماشین لباسشویی سامسونگ بسپارید. البته اگر خودتان تا حدودی میتوانید کارهای تعمیرات را انجام دهید میتوانید با رعایت نکات ایمنی اقدام به تعویض میکروسوئیچ درب ماشین لباسشویی سامسونگ خود نمایید.

 

منبع

 

  • ashna App

نحوه ریست کردن ماشین لباسشویی سامسونگ

ashna App | چهارشنبه, ۱۱ تیر ۱۳۹۹، ۱۱:۴۱ ق.ظ

در بعضی از مواقع درهنگامی که قصد داریم از لباسشویی سامسونگ خود استفاده نماییم به یک باره با مشکلاتی روبه رو به میشویم که جای تعجب دارد. از همین رو شاید به دنبال نحوه ریست کردن ماشین لباسشویی سامسونگ باشیم تا شاید بتوانیم مجدداً از این وسیله گرانبها در منزل بهرهمند شویم. ریست کردن ماشین لباسشویی سامسونگ کار چندان سختی نیست فقط کافی است بدانید که چه کاری باید انجام دهید.

عیب یابی ماشین لباسشویی سامسونگ نیازمند دانش و تخصصی دارد و نمیتوان به صورت کلی به مشکلات این دستگاه پرداخت. اگر بخش آموزش تعمیر ماشین لباسشویی را در بنیان سرویس دنبال کرده باشید متوجه شده اید که در تمام آموزش ها به شما این نکته را یادآوری میکنیم که عیب یابی ماشین لباسشویی سامسونگ مهم تر از تعمیرات آن است.

در نظر بگیرید اگر به تشخیص اشتباه اقدام به تعویض قطعات نمایید فقط در حال افزایش هزینه های جانبی خود هستید و در عین حال لباسشویی شما هم درست نشده است و این واقعا دلسرد کننده است. درصورتی که میخواهید نحوه ریست کردن ماشین لباسشویی سامسونگ را به صورت رایگان فرا گرفته و اقدام به ریست کردن ماشین لباسشویی سامسونگ نمایید تا خودتان نسبت به تعمیر ماشین لباسشویی سامسونگ اقدام نمایید پیشنهاد میکنیم در ادامه همراه ما باشید.

نحوه ریست کردن ماشین لباسشویی سامسونگ

روش ریست لباسشویی سامسونگ یکی از نیاز های اصلی کاربران شده است، البته در بعضی از مواقع کاربران خودشان نمیتوانند اقدام به ریست برد لباسشویی سامسونگ نمایند و مجبور هستند کار را به کارشناسان آن واگذار نمایند.

به طور کلی مشکلات ایجاد شده در لباسشویی سامسونگ به دلیل عدم برقراری ارتباط بین موتور و پنل کنترل لباسشویی به وجود می آیند که با ریست برد لباسشویی سامسونگ میتواند در برقراری مجدد این ارتباط کمک شایانی نمود.

برای انجام فرآیند ریست برد لباسشویی Samsung دوحالت مختلف وجود دارد، که این دو حالت بستگی به نوع دستگاه شما دارد که با دکمه ی مخصوص ریست طراحی شده باشد یا بدون کلید ریست برد لباسشویی سامسونگ.

ریست ماشین لباسشویی با دکمه ی ریست

برای انجام ریست برد لباسشویی سامسونگ با استفاده از دکمه ی مخصوص ریست، ابتدا باید دستگاه را خاموش کنید. سپس لباسشویی را در حالت Contton روشن سازید، بلافاصله پس از روشن کردن سیستم باید کمه ی Temp و یا Speed Spin را یک بار زده و رها کنید. سپس دکمه ی Level Water یا Function را فشار دهید و رها کنید. این مراحل را تا زمانی که عبارت T01 روی نمایشگر ظاهر شود، تکرار کنید و پس از آنکه T01 به T02 تغییر یافت، کلید Start را فشار دهید.

در این بخش عبارت ELT بر روی نمایشگر لباسشویی نمایش داده می شود، اکنون از دکمه ی ریست لباسشویی استفاده کنید. پس از فشار دادن این دکمه ممکن است خطاهایی برروی نمایشگر دیده شود که برای رفع آن ها کلید Temp را به مدت ۵ ثانیه نگه دارید تا عبارت EOD را مشاهده کنید. تبریک میگوییم شما توانستید اقدام به ریست برد لباسشویی سامسونگ خود نمایید.

ریست ماشین لباسشویی بدون دکمه ریست

درصورتی که لباسشویی سامسونگ شما فاقد کلید ریست است، باید ابتدا برق ماشین لباسشوی را قطع نمایید. سپس به مدت ۵ ثانیه دکمه ی START/PAUSE را فشار دهید و مجددا لباسشویی را به برق بزنید.

انجام این مراحل باعث ریست شدن دستگاه شما میشود، اما اگر بعد از اقدامات توضیح داده شده نتوانستید اقدام به ریست برد لباسشویی سامسونگ نمایید باید با تکنسین های مجرب و دوره دیده بنیان سرویس در تماس باشید تا مشکل شما را در کوتاه ترین زمان ممکن برطرف نمایند.

اگر ریست ماشین لباسشویی سامسونگ جواب نداد چه کاری باید انجام دهیم؟

ارورهای ماشین لباسشویی سامسونگ هرکدام نشان دهند ای مشکلی در ماشین لباسشویی سامسونگ شما هستند. اگر به ارورهای ماشین لباسشویی سامسونگ توجه نمایید میتوانید خیلی سریع اقدام به ریست کردن ماشین لباسشویی سامسونگ نموده و مشکل اصلی را پیدا کرده و اقدام به برطرف نمودن آن نمایید.

 

تعمیر برد ماشین لباسشویی سامسونگ

درصورتی که با ریست و مطالعه ارورهای ماشین لباسشویی سامسونگ نتوانستید مشکل لباسشویی خود را برطرف نمایید به احتمال زیاد شما نیاز به تعمیر برد ماشین لباسشویی سامسونگ دارید. از همین رو برای ارسال برد لباسشویی سامسونگ خود جهت تعمیرات باید این نکات را در نظر داشته باشید.

  • جهت تعمیر برد ماشین لباسشویی سامسونگ باید برد لباسشویی سامسونگ خود را همراه با سیم کشی کامل ارسال نمایید.
  • اگر برد لباسشویی سامسونگ شما خاموش است، احتمال تعمیر شدن آن خیلی کم است.
  • درصورتی که آی سی مرکزی برد لباسشویی Samsung خراب شده باشد، قابل تعمیر نمی باشد.
  • مدت زمان تعمیر برد ماشین لباسشویی Samsung بین ۳ تا ۴ روز کاری می باشد (به غیر از پنجشنبه ها ، جمعه ها و روزهای تعطیل)
  • بعد از تعمیر برد لباسشویی Samsung پیشنهاد میکنیم حتما میکروسویچ درب را تعویض نموده و هیدروستات را بررسی نمایید.

 

منبع : telegra.ph

  • ashna App

بررسی مشکلات احتمالی پمپ تخلیه ماشین لباسشویی

ashna App | سه شنبه, ۱۰ تیر ۱۳۹۹، ۱۱:۴۳ ق.ظ

بررسی مشکلات احتمالی پمپ تخلیه ماشین لباسشویی

 

قصد داریم در ادامه مقالات آموزش تعمیر ماشین لباسشویی به بررسی پمپ تخلیه ماشین لباسشویی بپردازیم. یکی از مهم ترین قطعات در ماشین لباسشویی، پمپ تخلیه ماشین لباسشویی است که باید نسبت به سایر قطعات بیشتر مراقب آن باشیم.

کاربران زیادی هستند که به دنبال قیمت پمپ تخلیه ماشین لباسشویی ، نحوه تعویض پمپ تخلیه ماشین لباسشویی ، علت صدا دادن پمپ تخلیه لباسشویی و انواع پمپ تخلیه لباسشویی هستند. قصد داریم در این مقاله آموزشی به تمام سوالاتی که در ضمن شما عزیزان است پاسخ های جامع و کاملی دهیم. از همین رو پیشنهاد میکنیم در ادامه همراه سایت بنیان سرویس باشید.

بررسی پمپ تخلیه ماشین لباسشویی

قبل از اینکه مقاله را شروع کنیم بهتر است کمی در خصوص پمپ تخلیه ماشین لباسشویی اطلاعات بیشتری کسب نماییم. پمپ تخلیه ماشین لباسشویی یک وسیله مگنتی است که فرمان تخلیه آب و شروع عملیات خشک نمودن البسه را صادر می نماید. تازمانی که آب داخل ماشین لباسشویی به صورت کامل تخلیه نشده باشد نمیتوانید برنامه خشک کن را اجرا نمایید.

یکی از مشکلاتی که خیلی از کاربران آن را گزارش میکنند عدم تخلیه آب ماشین لباسشویی است و میخواهند علت جمع شدن آب در ماشین لباسشویی را جویا شوند. تمام این مشکلات بخاطر خراب شدن پمپ تخلیه ماشین لباسشویی است که نمیتواند به درستی عمل تخلیه آب را انجام داده و باعث جمع شدن آب در ماشین لباسشویی می شود.

 

نحوه تعویض پمپ تخلیه ماشین لباسشویی

قبل از اینکه اقدام به تعویض پمپ تخلیه ماشین لباسشویی نمایید پیشنهاد میکنیم حتما مطمئن شوید که ایراد اصلی از پمپ تخلیه ماشین لباسشویی شماست. پمپ تخلیه در بخش پایین ماشین لباسشویی قرار گرفته است تا از این طریق به لوله های فاضلاب متصل شود و عمل تخلیه را انجام دهد. قصد داریم در ادامه به شما نحوه تعویض پمپ تخلیه ماشین لباسشویی در کمتر از ۵ دقیقه را آموزش دهیم، پیشنهاد میکنیم این بخش را به خوبی مطالعه نمایید.

دلایل خرابی پمپ تخلیه ماشین لباسشویی

قبل از هر اقدامی بهتر است به بررسی نشانه های خراب شدن پمپ تخلیه ماشین لباسشویی بپردازید و زمانیکه اطمینان پیدا نمودیم که مشکل اصلی از پمپ تخلیه است اقدام به تعویض آن نماییم. که یکی از علت صدا دادن پمپ تخلیه لباسشویی، خراب شدن پمپ تخلیه است. موارد ذیل را بررسی نمایید :

۱- در هنگام تخلیه آب صدای پمپ تخلیه شنیده نمی شود.

۲- صدای حرکت پمپ شنیده می شود ولی عمل تخلیه آب صورت نمیگیرد.

۳- ماشین لباسشویی پر از آب شده است.

۴- آب داخل ماشین لباسشویی تخلیه شده است و عمل خشک کن صورت نمیگیرد و همچنان برنامه شستشو انجام می شود.

نحوه تعویض پمپ تخلیه ماشین لباسشویی

جهت تعویض پمپ تخلیه ماشین لباسشویی به موارد ذیل نیازمند هستیم :

۱- تهیه پمپ تخلیه نو

۲- پیچ گوشتی (بهتر است هم دو سو و هم چهار سو داشته باشید)

۳- انبردست (پیشنهاد میکنیم از دم باریک استفاده نمایید)

۴- تشتی برای تخلیه آب (بهتر است درصورتی که آب در داخل ماشین لباسشویی شما وجود دارد، فرش کف آشپزخانه را جمع کرده و اجازه دهید آب به صورت کامل از زیر لباسشویی خارج شود)

مرحله اول : قطع نمودن برد ماشین لباسشویی

قبل از هرکاری باید برق ماشین لباسشویی را قطع نمایید. زیرا قرار است با سیم های برق سروکار داشته باشیم پس بهتر است نکات ایمنی را رعایت نمایید. پیشنهاد میکنیم حتما از یک دمپایی پلاستیکی هم استفاده نمایید.

مرحله دوم : تخلیه آب داخل ماشین لباسشویی

همانطور که اشاره کردیم باید تمام آب های داخل ماشین لباسشویی را خارج نمایید. میتوانید شیلنگ تخلیه ماشین لباسشویی را در داخل یک تشت قرار دهید تا آب های داخل آن خارج شود. برای این امر کافی است که فیلتر پایین لباسشویی را به آرامی باز نمایید. طبق توصیه گذشته بهتر است فرش داخل آشپزخانه را جمع کرده باشد تا از خیس شدن آن جلوگیری نمایید.

مرحله سوم : پنل بالایی و پشتی را جدا نمایید

منظورم از پنل سقف محافظی است که روی لباسشویی قرار گرفته است. بهتر اسن ابتدا پنل بالایی و پشتی را باز نمایید تا موقعیت پمپ تخلیه را مشاهده کنید. معمولا پمپ تخلیه آب در قسمت پایین سمت راست ماشین لباسشویی قرار دارد. برای انجام مراحل تعویض باید لباسشویی را به کناره ها بخوابانید البته بهتر است که از یک زیر انداز نرم استفاده نمایید و در کنار هایی ماشین لباسشویی خود قرار دهید تا هنگامی که لباسشویی را به بغل میخوابانید از آسیب به کنار های آن جلوگیری نمایید.

در نظر داشته باشید که دیگ در داخل ماشین لباسشویی به صورت معلق قرار گرفته است بنابراین باید هنگام پایین اوردن مواظب باشید و سعی کنید این کار را به آرامی انجام دهید. با توجه به سنگین بودن ماشین لباسشویی بهتر است این کار را با کمک دیگران انجام دهید تا از خطرات احتمالی جلوگیری نمایید.

مرحله چهارم : پمپ تخلیه قدیمی را خارج کنید

حالا باید پمپ تخلیه ماشین لباسشویی را از جایش جدا کنیم. (پیشنهاد میکنیم قبل از جداسازی تمام موارد از حالت کلی پمپ تخلیه ماشین لباسشویی عکس بگیرید.) اول از هم باید اتصالات سیم و سوکت ها را جدا کنیم، پیشنهاد میکنیم برای جداسازی سوکت ها و سیم ها از یک دم باریک استفاده کنید تا از آسیب دیدی به سیم ها جلوگیری نمایید. سپس باید لوله ها و بست ها را از پمپ تخلیه جدا نمایید. برای جداسازی بست ها میتوانید از انبردست و یا دم باریک استفاده نمایید.

با استفاده از پیچ گوشتی، پیچ های پمپ تخلیه ماشین لباسشویی را بازکنید، در مدل های معمولی با باز کردن پیچ ها پمپ به راحتی جدا خواهد شد. اما در مدل های پمپ تخلیه ماشین لباسشویی سه خار یا هشت خار بعد از باز کردن پیچ ها باید پمپ تخلیه را در جهت عکس عقربه های ساعت بچرخانید و سپس بیرون بکشید.

بهتر است یک دستمال خشک آماده داشته باشید که در صورت خارج شدن آب های باقیمانده باعث خیس شدگی سیم های و سوکت ها نشود. لازم به ذکر است در ادامه در خصوص انواع پمپ تخلیه لباسشویی صحبت خواهیم کرد که پیشنهاد میکنیم حتما در ادامه همراه ما باشید.

مرحله پنجم : نصب پمپ تخلیه جدید

حال باید اقدام به تصب پمپ تخلیه جدید نمایید، جهت نصب پمپ تخلیه جدید ماشین لباسشویی همه کارهایی که برای درآوردن پمپ تخلیه انجان داده ایم را باید انجام شود اما برعکس. دقت نمایید باید پمپ جدید ماشین لباسشویی به داخل فشار دهیم و درصورتی که مدل پمپ تخلیه شما ۳ خار و یا ۸ خار است باید در جهت عقربه های ساعت پمپ را بچرخانید تا پمپ تخلیه لباسشویی به درستی در جای خود قرار بگیرد.

بعد از اتصال پمپ تخلیه نبوت به اتصال لوله ها، سوکت ها و بست های پمپ تخلیه است. از پیچ گوشتی استفاده نموده و پیچ های پمپ تخلیه را به آرامی بسته و اطمینان حاصل نمایید که به درستی در جای خود قرارگرفته است. سپس نبوت به بست و سیم ها میرسد دقیقا به همان شکلی که در پمپ قدیمی قرار گرفته بودند باید روی پمپ جدید متصل شوند. در نظر داشته باشید نباید سوکت های را اشتباه جا بزنید با توجه به عکسی که در مرحله قبلی گرفته اید اقدام به نصب سوکت ها و سیم ها نمایید.

مرحله آخر : اتصال لباسشویی به برق

بعد از اینکه تمام سیم ها، سوکت ها و لوله های به صورت کامل در جای خود قرار دادید نبوت این است که پنل های بالایی و پایینی را مجددا ببندید و لباسشویی را به حالت اولیه در آوردید. بعد از اینکه لباسشویی به حالت ایستاده در آمد بهتر است یک بار لباسشویی را روشن نموده و بررسی نمایید که آبا از زیر لباسشویی آبی خارج می شود یا خیر؟ و در مرحله آخر بررسی نمایید که عملیات تخلیه صورت گرفته باشد.

تبریک میگوییم شما توانستید خودتان اقدام به تعویض پمپ تخلیه ماشین لباسشویی نمایید حال میتوانید با خیال راحت از لباسشویی خود این وسیله گرانبها استفاده نمایید. در ادامه چند مشکل اساسی که میتوانید با پمپ تخلیه داشته باشید و مدل های آن را خدمتتان معرفی میکنیم که پیشنهاد میکنیم در ادامه همراه بنیان سرویس باشید.

علت صدا دادن پمپ تخلیه لباسشویی

همانطور که در بالا به آن اشاره نمودیم، علت صدا دادن پمپ تخلیه لباسشویی میتواند به خاطر خراب شدن پمپ تخلیه ماشین لباسشویی باشد. البته قبل از هرکاری بهتر است علت اصلی را جویا شویم سپس اقدام به تعویض پمپ تخلیه ماشین لباسشویی نماییم.

انواع پمپ تخلیه لباسشویی

پمپ تخلیه ماشین لباسشویی مدل های بسیار زیادی دارد و معمولا هر شرکتی مدل های متفاوتی را تولید نموده است. دلیل این تفاوت ها هم بخاطر ایجاد وجه تمایز و رقابتی نمودن بازار لوازم خانگی است. از همین رو نمیتوان انواع پمپ تخلیه لباسشویی را به صورت یک لیست در آورد اما میتوانیم به شما دو مدل از پر مصرف ترین مدل های پمپ تخلیه ماشین لباسشویی را معرفی نماییم.

اولین مدل، پمپ تخلیه ماشین لباسشویی ۳ خار است. که معمولا با نام پمپ تخلیه ماشین لباسشویی ۳ پیچ هم شناخته می شود دلیل این نام گذاری بخاطر وجود سه عدد زبانه در دور پمپ تخلیه است که در هنگام بسته شدن باعث می شود پمپ تخلیه در جای خود ثابت بماند و از جابه جایی های احتمالی جلوگیری نماید.

دومین مدل، پمپ تخلیه ماشین لباسشویی ۸ خار است که این مدل هم با نام پمپ تخلیه ماشین لباسشویی ۸ پیچ شناخته می شود. دقیقا مانند پمپ تخلیه ماشین لباسشویی ۳ پیچ است اما با این تفاوت که دور پمپ تخلیه ۸ عدد زبانه وجود دارد.

در نحوه کارکرد هیچ تفاوتی میان پمپ تخلیه لباسشویی وجود ندارد و این مدل و شکل ظاهری پمپ است که اهمیت زیادی دارد. پیشنهاد میکنیم در صورتی که قصد خرید پمپ تخلیه ماشین لباسشویی را دارید حتما نمونه آن را با محصولات موجود تطبیق دهید تا از مشکلات احتمالی جلوگیری نمایید.

 

منبع

  • ashna App