تعمیرگاه مجاز لوازم خانگی

تعمیر ماشین لباسشویی، تعمیر ساید بای ساید. کنوود، بوش، دوو، سامسونگ، ال جی، زیمنس، ایندزیت، ارج، آبسال

تعمیرگاه مجاز لوازم خانگی

تعمیر ماشین لباسشویی، تعمیر ساید بای ساید. کنوود، بوش، دوو، سامسونگ، ال جی، زیمنس، ایندزیت، ارج، آبسال

خدمات تعمیر و سرویس ماشین لباسشویی، تعمیر و سرویس ساید بای ساید، تعمیر لباسشویی کنوود، تعمیر لباسشویی بوش، تعمیر لباسشویی دوو، تعمیر لباسشویی سامسونگ، تعمیر لباسشویی ال جی، تعمیر لباسشویی زیمنس، تعمیر لباسشویی ایندزیت، تعمیر لباسشویی ارج، تعمیر لباسشویی آبسال، تعمیر ساید بای ساید بوش، تعمیر ساید بای ساید کنوود، تعمیر ساید بای ساید دوو ، تعمیر ساید بای ساید سامسونگ

۱ مطلب در مهر ۱۳۹۹ ثبت شده است

نحوه تعمیر درب یخچال

ashna App | سه شنبه, ۸ مهر ۱۳۹۹، ۱۲:۱۵ ب.ظ

نحوه تعمیر درب یخچال

نحوه تعمیر درب یخچال یکی از پر درخواست ترین خدمات تعمیر یخچال ساید است، که در سال 99 در مجموعه بنیان سرویس با آن روبه رو بوده ایم. از همین رو قصد داریم در خصوص نحوه تعمیر درب یخچال ، تعمیر لولای درب یخچال ، ساخت اختصاصی لولای درب یخچال ، رگلاژ درب یخچال یا تنظیم درب یخچال مطالب ارزشمندی را در اختیارتان قرار دهیم.

از همین رو در ادامه مقالات آموزش تعمیر یخچال ساید به بررسی نحوه تعمیر درب یخچال بپردازیم و برای رفع مشکلات خرابی لاستیک دور یخچال، پوسیدگی درب یخچال، تعمیر لولای درب یخچال و … مطالبی را خدمتتان عرض کنیم که پیشنهاد میکنیم تا انتها همراه پایگاه دانش بنیان سرویس باشید.

نحوه تعمیر درب یخچال

یکی از اصلی ترین بخش های یخچال، درب یخچال است، زیرا اگر درب یخچال به خوبی بسته نشود هوای سرد از درون یخچال به بیرون و هوای گرم از بیرون به داخل یخچال نفود پیدا کرده و یخچال تعادل دمایی خود را از دست داده و به مرور زمان عملکرد یخچال دچار اختلال می شود. درب یخچال معمولا به علت شکستگی لولا، پوسیدگی، زنگ زدگی و رنگ رفتگی مورد باید اقدام به تعمیر آن قرار بگیرد. تعمیر درب یخچال را باید در اولویت کار خود قرار دهید.

یکی از شایع ترین مشکلاتی که کاربران با آن رو به رو هستند، خرابی لولای درب یخچال است. پیشنهاد میکنیم در صورتی که نتوانستید لولای مختص به یخچال خود را بیابید با همکاران ما جهت تعمیر درب یخچال در تماس باشید.

مشکلات رایج درب یخچال

در تمام مقالات سایت به این نکته اشاره کرده ایم که همیشه بهتر است مراقب وسایل منزلتان باشید. زیرا با توجه به افزایش قیمت های لوازم خانگی بهترین گزینه نگهداری و مراقبت از وسایلی است که داریم. در ادامه به برخی از مشکلات رایجی که ممکن است برای درب یخچال پیش بیاید می پردازیم.

افتادگی درب یخچال و نحوه تعمیر درب یخچال

یکی از مواردی که به دفعات زیادی گزارش شده است افتادگی درب یخچال است. معمولا مشاهده که به علت گذاشتن بیش از اندازه وسایل درون طبقه های درب یخچال، درب سنگین شده و افتادگی پیدا می کند. زمانی که درب یخچال افتادگی پیدا کند به سختی باز و بسته شده یا اینکه درب به صورت کامل از جای خود جدا شده و دیگر قابل استفاده نیست.

در کنار بخش پایین درب یخچال که لولای درب یخچال داخل آن قرار گرفته است، یک قاب پلاستیکی و یک واشر وجود دارد. معمولا بعد از استفاده طولانی مدت یا استفاده نا صحیح در یخچال لولا از جای خود در آمده و دچار شکستگی می شود. در بیشتر مواقع لولاهای درب قدرت کافی را نداشته و اگر مراقب آنها نباشیم سریعا دچار شکستگی می شوند یا باعث افتادگی درب یخچال شده.

نحوه تعمیر درب یخچال زمانی که نیاز به تعمیر لولای درب یخچال است

پیشنهاد میکنیم که به هیچ عنوان وسایل سنگین خود را درون قفسه های درب یخچال قرار ندهید. تا جای که امکان دارد از باز و بسته کردن درب و محکم بستن درب یخچال خودداری نمایید. زمانی که لولای درب شما دچار شکستگی می شود تنها راه حلی که وجود دارد تعویض لولای درب یخچال است.

در صورتی که نتوانسته اید لولای درب یخچال خود را پیدا کنید و یا اینکه اگر به دلیل قدیمی بودن یخچال قطعات جانبی آن موجود نمی باشد میتوانید با کارشناسان ما در تماس باشید برای ساخت لولای درب اختصاصی یخچال.

برای این کار کافی است نمونه ی لولای درب خود را برایمان ارسال نموده و یک لولای با کیفیت بسیار بالا از ما دریافت نمایید. میتوانید در تصویر زیر یک نمونه لولای درب یخچال را مشاهده نمایید که به دلیل وجود نداشتن قطعات اقدام به ساخت اختصاصی یک لولای فلزی شده است. لولای جدید فلزی بوده و با دوام بسیار بالاتری نسبت به نمونه اصلی است.

ساخت لولای اختصاصی درب یخچال

خرابی لاستیک درب یخچال و نحوه تعمیر آن

لاستیک درب یخچال بخش مهمی است که باید تقریبا همیشه آن را بررسی کنیم و اطمینان داشته باشیم که به خوبی کار خود را انجام میدهد. این لاستیک دور تا دور درب یخچال کشیده شده است و معمولا به رنگ خاکستری و از جنش پلاستیک نرم درست شده است.

لاستیک درب به وسیله پیچ یا پرچ به درب یخچال متصل شده است و اجازه نمیدهد که هیچ گونه هوایی رد و بدل شود. معمولا با خرابی لاستیک درب یخچال، فاسد شدن یا پاره شده آن، درب یخچال به خوبی بسته نخواهد شد. البته در بعضی از مواقع مشاهده شده است که کثیفی روی درب و لاستیک یخچال باعث شده است که درب یخچال به خوبی بسته نشود. که میتوانید با تمیز نمودن آن این مشکل را برطرف نمایید.

نحوه تعمیر لاستیک درب یخچال

در صورتی که لاستیک درب یخچال شما دچار پارگی نشده است پیشنهاد میکنیم مواردی که در ادامه بیان شده است را دنبال کنید :

نکته مهم : تمام موارد گفته شده را با رعایت نکات ایمنی انجام داده و یخچال خود را از برق بکشید. این احتمال وجود دارد که بعد از انجام موارد گفته شده، لاستیک درب یخچال شما درست نشده و مجبور باشید آن را تعویض نمایید.

1- در مرحله وال با یک دستمال تمام بخش های درب و لاستیک درب یخچال را به خوبی تمیز نمایید. (میتوانید از مواد شوینده هم استفاده کنید که این مورد توصیه نمی شود.)

2- با استفاده از باد گرم سشوار یا ریختن آب جوش میتوانید خاصیت مغناطیسی لاستیک درب یخچال را مجددا فعال کنید. برای این کار کافیست تمام بخش های یخچال را خالی نموده و از برق بکشید.

3- با استفاده از باد گرم سشوار یا ریختن آب جوش بر روی تمام بخش های لاستیک را پوشش دهید

4- حال درب یخچال را بسته (میتوانید از یک تکه نوار چسب استفاده نمایید تا درب به خوبی محکم شود) و اجازه دهید به مدت چند ساعت درب در حال بسته باقی بماند.

بعد از طی کردن موارد گفته شده درب یخچال را به آرامی باز کرده و مشاهده کنید که کارهای انجام شده آیا موثر بوده است یا خیر؟ اگر مشکل خرابی لاستیک درب یخچال شما حل نشده است پیشنهاد میکنیم اقدام به تعویض لاستیک درب یخچال نمایید.

تراز نبودن درب یخچال و بسته نشدن درب یخچال

یکی از دلایل دیگری که باعث می شود درب یخچال به خوبی بسته نشود تراز نبودن یخچال است. با تراز نمودن یخچال معمولا میتوانید این مشکل را برطرف نمایید و درب یخچال به صورت کامل بسته شود. تراز نبودن درب یخچال یعنی درب به خوبی در جای خود قرار نمیگیرد که درب یخچال بسته شود. اما گاهی ممکن است درب یخچال به یک سمت تمایل پیدا کرده و دچار افتادگی شده است. که باید نسبت به برطرف نمودن این مشکل اقدام نمایید.

خرابی لولای درب یخچال و نحوه تعمیر آن

همانطور که در بالا به آن اشاره کردیم خرابی لولای درب یخچال نیز یکی دیگر از عواملی است که مانع از باز و بسته شدن درب یخچال به خوبی می شود. معمولا این مشکل به خاطر استفاده طولانی مدت از یخچال و یا قرار دادن وسایل سنگین در قفسه های درب یخچال است. همین موارد باعث می شود به مرور زمان لولای درب روان بودن خود را از دست داده و در مواردی حتی با شکستگی لولای درب یخچال مواجه هستیم.

در صورتی که لولای درب یخچال شما دچار شکستگی نشده است پیشنهاد میکنیم سریعتا قفسه های درب یخچال را سبک نمایید. سپس میتوانید با کمی گریس یا حتی روغن های خوراکی، لولای درب یخچال را روغن کاری کنید تا دوباره ماننده روز های اول برایتان کار کند.

همانطور که اشاره شد گاهی ممکن است له دلیل سنگینی درب یخچال، درب یخچال که توانایی این ورزن را نداشته دچار شکستگی شود. در این مورد نمیتوانید کار خاصی انجام دهید و باید هر چه سریع تر نسبت به تعویض لولای درب یخچال خود اقدام نمایید.

در صورتی که نتوانسته اید لولای درب خود را پیدا نمایید یا به دلیل قدیمی بودن لولای درب قطعات جانبی آن موجود نمی باشد، میتوانید با کارشناسان ما در تماس باشید تا برای شما اقدام به ساخت لولای درب یخچال اختصاصی نمایند. برای این مورد باید لولای درب شکسته خود را برایمان ارسال نمایید.

برطرف کردن فرورفنگی و گودی درب یخچال

معمولا در هنگام جابه جایی غیراصولی یخچال از راه پله ها ممکن است با برخورد قسمتی از یخچال با دیوار و نرده ها فرورفتگی و گودی در یخچال ای جاد شود. پیشنهاد میکنیم اگر میزان فرورفتگی و گودی درون درب یخچال بیش از حد است، نسبت به تعویض درب اقدام نمایید. اما اگر فرورفتگی و گودی در حد کم رخ داده است میتوانید با انجام چند کار نسبت به بطرف نمودن آن اقدام نمایید.

برای برطرف کردن فرورفتگی و گودی درب یخچال مواردی که در ادامه ذکر می شود را دنبال کنید :

  • در مرحله اول برای حفظ امنیت خود و یخچال، آن را از برق بکشید و تمام مواد غذایی را از درونش خالی کنید.
  • حال درب یخچال را از بدنه جدا کنید.
  • طبقات داخل درب را خارج کنید.
  • با آچار یا دم باریک فرورفتگی و گودی را صاف کنید. در انجام این کار دقت لازم را داشته باشید تا رنگ یخچال آسیب نبیند.
  • مخلوطی از پلی ونیل کلراید و پلی پروپیلن را در جایی که لولای درب یخچال قرار دارد بریزد و اجازه دهید خشک شود. لولای دری یخچال توسط این مخلوط باید سفت شود. در صورت بروز اشتباه، مخلوط باید به وسیله دریل از درب یخچال جدا شود که این کار باعث ریخته شدن رنگ یخچال می شود.
  • درب یخچال را به دقت روی یخچال نصب کنید.

روش تعمیر و تعویض لاستیک درب یخچال

تعمیر لاستیک درب یخچال از مواردی است که کاربران زیادی به دنبال رفع آن هستند. در ادامه نحوه تعویض لاستیک درب یخچال را خدمتتان عرض میکنیم که پیشنهاد میکنیم همراه بنیان سرویس باشید.

1- طبق روال همیشه برای امنیت خود و یخچال، آن را از برق جدا نموده و مواد غذایی داخل آن را خارج کنید.

2- لاستیک درب یخچال با سه روش به درب یخچال متصل می شود. به وسیله پیچ، به وسیله چسب و به صورت پرس.

3- در نظر داشته باشید که همیشه باید لاستیک درب یخچال را بررسی کنید. در صورتی که در لاستیک یخچال پوسیدگی و پارگی مشاهده میکنید باید نسبت به تعویض آن اقدام کنید.

4- یک تست ساده میتوانید برای اینکه تشیخص دهید لاستیک درب یخچال شما خراب است یا خیر انجام دهید. یک تکه کاغذ را زمانی که میخواهد درب یخچال را ببندید بین لاستیک و درب قرار دهید. اگر کاغذ به راحتی از لای درب خارج می شود باید لاستیک درب یخچال را تعویض کنید.

5- این نکته را در نظر داشته باشید که لاستیک درب یخچال دارای عمر مفیدی است. در صورتی که این عمر تمام شده باشید باید اقدام به تعویض لاستیک درب یخچال خود نمایید.

6- حال که اطمینان پیدا نمودیم لاستیک درب یخچال خراب است باید نسبت به تعویض آن اقدام نماییم. میتوانید لاستیک دور درب را بالا کشیده و پیچ های زیر آن را شل کنید. (درصورتی که از مدل پیچ دار است)

7- بعد از اینکه تمام پیچ ها را شل نمودید حال وقت آن است که لاستیک خراب را باز کنید.

8- اگر لاستیک دچار پارگی و فرسودگی شده است باید آن را تعویض کنید.

9- تمام بخش های زیرین لاستیک را تمیز کنید. میتوانید با استفاده از آب و صابون تمام بخش ها را تمیز کنید.

10- برای جلوگیری از ترک خوردن لاستیک، قسمتی که لاستیک به بدنه یخچال می چسبد را با گریس چرب نمایید.

11- حال باید لاستیک جدید را در جال خود قرار داده و پیچ های آن را محکم کنید. البته اگر یخچال شما با چسب یا پرس به درب یخچال متصل شده است باید از یک تکنسین مجرب و دوره دیده جهت تعویض لاستیک درب یخچال کمک بگیرید.

12- در صورتی که لاستیک شما با استفاده از چسب متصل شده است میتوانید با استفاده از یک کارکرد اقدام به جدا نمودن آن نمایید. برای نصب مجدد لاستیک باید لاستیک درب را دقیقا در جای خود متصل نموده و از چسب مخصوص جهت اتصال آن به یخچال استفاده نمایید.

13- پس از تعمیر و تعویض لاستیک درب یخچال تا 6 ساعت از باز کردن درب یخچال خودداری کرده. این مدت برای این است که لاستیک به خوبی در جای خود محکم شود.

در صورتی که نیاز به تعویض لاستیک درب یخچال دارید میتوانید از تعمیرکار مجرب و دوره دیده ما استفاده نمایید تا با دقت و بدون آسیب رساندن به قسمت های دیگر درب یخچال، لاستیک معیوب را تعمیر کرده و در صورت لزوم لاستیک معیوب را با یک لاستیک اورجینال و اصل تعویض نمایند.

آموزش تعمیر پوسیدگی درب یخچال

معمولا زمانی پوسیدگی درب یخچال اتفاق می افتد که یخچال در محیطی مرطوب و یا در معرض مستقیم آب قرار می گیرد که احتمال پوسیدگی در قسمت پایین درب یخچال وجود دارد. البته ممکن است این پوسیدگی در قیمت های دیگر از جمله قسمت آبریز یخچال نیز مشاهده شود.

برای برطرف کردن این مشکل اولین راه تعویض کمل درب یخچال است. البته برای راه دوم هم میتوانید اقدام به تعمیر و برطرف کردن پوسیدگی درب یخچال نمایید. راهکارهای معرفی شده در مقاله نحوه تعمیر درب یخچال برای رفع پوسیدگی درب در زیر آورده شده است که پیشنهاد میکنیم همراه ما باشید.

برای تعمیر پوسیدگی درب یخچال مواردی که به آن اشاره شده اند را دنبال کنید :

1- طبق روال گفته شده برای حفظ امنیت خود و یخچال، آن را از برق بیرون کشیده و مواد غذایی داخل آن را خارج کنید.

2- ابتدا قسمت هایی که دچار پوسیدگی شده اند را با سنباده کاملا صاف نمایید.

3- حال با استفاده از پارچه ای نمناک درب یخچال را تمیز کنید.

4- با تهیه بتونه قسمت های سنباده زده را بتونه کاری کنید.

5- قبل از اینکه شروع به رنگ زدن درب یخچال نمایید بهتر است درب و پنجره ها را باز بگذارید.

6- بعد از اینکه کارهای بتونه کاری به اتمام رسید نبوت به رنگ آمیزی درب یخچال می رسد.

7- شما میتوانید به دو طریق درب یخچال را رنگ کنید. میتوانید از رنگ و قلمو یا از اسپری برای تعمیر درب یخچال استفاده کنید. که این مورد بسته به انتخاب شما دارد.

8- پیشنهاد ما به شما انتخاب رنگ کردن درب یخچال با استفاده از اسپری است، زیرا با اسپری رنگ کاری تمیزتری خواهید داشت و زودتر خشک می شود.

9- البته میتوانید با استفاده از قلمو و رنگ مایع درب یخچال خود را رنگ کنید که این کار نیازمند وقت بیشتری است. البته خشک شدن رنگ در این شرایط کمی زمان بر است.

10- پیشنهاد میکنیم برای اینکه به یک رنگ یکدست برسید عمل رنگ زدن درب یخچال را دو تا سه لایه رنگ انجام دهید. البته باید بین هر بار رنگ زدن چند دقیقه برای خشک شدن لایه زیرین صبر کنید.

11- بعد از اتمام رنگ زدن درب یخچال چند ساعتی اجازه دهید درب یخچال به خوبی خشک شود و سپس اقدام به متصل نمودن درب یخچال خود نمایید و از درب یخچال خود لذت ببرید.

تعمیر پوسیدگی درب یخچال یک کار با حساسیت بالا می باشد و شما فقط از یک تعمیرکار مجرب و ماهر میتوانید انتظار یک تعمیر بدون عیب و نقص را داشته باشید. درصورتی که نیازمند تعمیر یخچال هستند میتوانید با کارشناسان ما در تماس باشید تا در کوتاه ترین زمان ممکن یخچال خود را به صورت کاملا حرفه ای تعمیر نمایید.

بنیان سرویس مرکز تعمیرات و خدمات از جمله تعمیر درب یخچال

بنیان سرویس با استخدام بهترین تعمیرکاران در زمینه تعمیر درب یخچال، انواع خدمات خود را در محل و منزل شما ارائه میدهد. تعمیرکاران متعهد و خبره در این حوزه با سال ها فعالیت و کسب تجربه توانسته اند عیب یابی یخچال را به طور دقیق انجام داده و تعمیرات را با هزینه پایین به اتمام برسانند.

تکنسین های ما با استفاده از مهارت و دانش و البته با استفاده از بهترین تجهیزات در حوزه تعمیرات، درصد بالایی از مشکلات یخچال را با تعمیر قطعه برطرف نمایند. اما اگر قرار باشد قطعه از تعویض شود، مسلمان تکنسین های ما از قطعات اورجینال و اصل استفاده خواهند نمود. تعمیرکاران با تجربه به کار خود تسلط داشته و میتوانند تعمیر یخچال را در محل و در زمان کوتاه انجام دهند.

نتیجه گیری

در این مقاله علت خراب شدن درب یخچال و همچنین راهکارهای نحوه تعمیر یخچال آموزش داده شد. تمام تلاش ما در این مقاله این بود که شما را با مشکلاتی که ممکن است با آن رو به رو شوید آشنا کنیم. از این رو کاربران با مطالعه این مقاله میتوانند به تعویض و رفع عیب درب یخچال خود بپردازند.

البته پیشنهاد میکنیم در صورتی که نیاز به خدمات تخصصی دارید حتما با نمایندگی تعمیرات یخچال بنیان سرویس در محل برای تعمیر درب یخچال خود در تماس باشید. زیرا همیشه به این نکته اشاره میکنیم که اگر مشکل اصلی را به خوبی برطرف نکنید مجبور خواهید بود بخش های زیادی را دستکاری نموده و شاید متحمل هزینه ای گزافی شوید.

در پایان اگر سوالی در خصوص نحوه تعمیر درب یخچال دارید میتوانید در بخش دیدگاه ها آن را مطرح نموده تا توسط کارشناسان مجرب و دوره دیده ما پاسخ خود را به صورت کامل و دقیق دریافت نمایید. همچنین اگر نیازمند تعمیر یخچال یا تعمیر درب یخچال هستید میتوانید درخواست خود را به صورت تلفنی یا آنلاین به ثبت برسانید تا کارشناسان ما در کوتاه ترین زمان ممکن مشکل شما را بطرف نمایند.

 

منبع : تعمیر درب یخچال

  • ashna App