تعمیرگاه مجاز لوازم خانگی

تعمیر ماشین لباسشویی، تعمیر ساید بای ساید. کنوود، بوش، دوو، سامسونگ، ال جی، زیمنس، ایندزیت، ارج، آبسال

تعمیرگاه مجاز لوازم خانگی

تعمیر ماشین لباسشویی، تعمیر ساید بای ساید. کنوود، بوش، دوو، سامسونگ، ال جی، زیمنس، ایندزیت، ارج، آبسال

خدمات تعمیر و سرویس ماشین لباسشویی، تعمیر و سرویس ساید بای ساید، تعمیر لباسشویی کنوود، تعمیر لباسشویی بوش، تعمیر لباسشویی دوو، تعمیر لباسشویی سامسونگ، تعمیر لباسشویی ال جی، تعمیر لباسشویی زیمنس، تعمیر لباسشویی ایندزیت، تعمیر لباسشویی ارج، تعمیر لباسشویی آبسال، تعمیر ساید بای ساید بوش، تعمیر ساید بای ساید کنوود، تعمیر ساید بای ساید دوو ، تعمیر ساید بای ساید سامسونگ

۷ علت جمع شدن آب در ماشین لباسشویی چیست؟

ashna App | شنبه, ۱۰ شهریور ۱۳۹۷، ۰۵:۰۹ ب.ظ

۷ علت جمع شدن آب در ماشین لباسشویی چیست؟

لباسشویی یکی از مهم ترین لوازم آشپزخانه هاست. برای تعمیر ماشین لباسشویی یا باید یک فرد متخصص باشیم یا آموزش تعمیر ماشین لباسشویی را گذارنده باشیم. یکی از بزرگترین مشکلات متعدد عدم تخلیه آب ماشین لباسشویی است.

 

دلیل تخلیه نکردن ماشین لباسشویی

 

علت جمع شدن آب در ماشین لباسشویی  و عدم تخلیه آب در ماشین لباسشویی

۲ علت جمع شدن آب در ماشین لباسشویی بعد از اتمام کار

عدم تخلیه آب ماشین لباسشویی در حالی که برنامه شستشوی به اتمام رسیده یکی از مشکلات ماشین لباس شویی است. که این مشکل به دو حالت کلی تقسیم بندی می شود.

۱- آب داخل دیگ ماشین لباسشویی تمیز است :

اگر آبی که داخل دیگ ماشین لباسشویی بود، تمیز است مشکل عدم تخلیه آب در ماشین لباسشویی بخاطر انصداد فاضلاب می باشد که باید بررسی شود.

۲- آب داخل دیگ ماشین لباسشویی کثیف است :

اگر آبی که داخل دیگ ماشین لباسشویی بود، کثیف است مشکل از شیر الکترویکی ماشین لباسشویی است که باید نسبت به تعویض یا تعمیر شیر برقی لباسشویی اقدام نمایید.

 

شیر برقی چیست ؟

شیر برقی یک وسیله ی مگنتی است که وظیفه آن قطع و وصل کردن جریان آب به داخل ماشین لباسشویی است. شیربرقی که به آن شیر الکتریکی نیز گفته می شود به این صورت عمل میکند که در زمانی که مقدر آب داخل دیگ ماشین لباسشویی به حد نصاب (حد مجاز) برسد توسط هیدروستات دستور قطع جریان آب را به داخل دیگ ماشین لباسشویی را صادر می کند.

 

بیشتر بخوانید : ۸ اشتباه در استفاده از ماشین لباسشویی


۵ علت ماندن آب داخل ماشین لباسشویی در انتهای برنامه یا در اواسط برنامه شستشو

در حالتی که ماشین لباسشویی در انتهای برنامه یا در اواسط برنامه قرار دارد و آب در ماشین لباسشویی باقی می ماند به چند علت بستگی دارد که در زیر به آنها اشاره میکنیم

 

۱- فیلتر ماشین لباسشویی چک شود :

ممکن است به علت گیر کردن نخالات در فیلتر ماشین لباسشویی ، دیگر عملکرد مناسبی نداشته باشید و باعث شود آبد داخل ماشین لباسشویی بماند. برای تعویض فیلتر ماشین لباسشویی میتوانید از قسمت پایین لباس شویی اقدام به تعویض فیلتر نمایید.

 

۲- خرطومی زیر دیگ ماشین لباسشویی چک شود :

باید همیشه به این نکته دقت داشته باشید که ممکن است نخلاتی که همراه با لباسهای خود داخل ماشین لباسشویی قرار میدهد در خرطومی دیگ ماشین لباسشویی قرار گیرند که بعد از مدتی از خروج آب جلوگیری خواهد کرد.

برای اطمینان از اینکه خرطومی لباسشویی شما هیچ گونه رسوب و نخلاتی داخلش قرار نگرفته با دست باید خرطومی را فشار دهید و آن را بررسی نمایید.

 

۳- پروانه پمپ ماشین لباسشویی بررسی شود :

همانطور که اشاره کردیم وجود هرگونه شی دیگر در بین لباس ها باعث انسداد و عدم کار کردن پروانه پمپ ماشین لباسشویی خواهد شد مثل : پوست پسته، دکمه ها، کش پول و ..

 

۴- پمپ تخلیه  ماشین لباسشویی را بررسی کنید :

بعد از اینکه تمام مراحل بالا را امتحان کردید و بازهم مشکل پابرجا بود باید پمپ تخلیه ماشین لباسشویی را بررسی کنید.که میتواند پمپ تخلیه ماشین لباسشویی خراب باشد. که باید اقدام به تعویض آن نمایید.

 

۵- فضلاب داخلی منزل را چک کنید :

راه آب فاضلاب منزل مسدود شده است و اجازه تخلیه آب را نمیدهد. که باید نسبت به رفع انسداد اقدام نمایید.

 

سخن پایانی

با بررسی موارد که به شما آموزش داده ایم میتوانید مشکل عدم تخلیه آب در ماشین لباسشویی خود را برطرف نمایید . همچنین شما ۷ علت جمع شدن آب در ماشین لباسشویی چیست؟ را فراگرفت اید که علت عمده در پمپ تخلیه ماشین لباسشویی یا شیر برقی (شیر الکتریکی) ماشین لباسشویی است. در این مقاله با نحوه عملکرد شیر برقی تا حدودی آشنا شدید و متوجه شده اید که شیربرقی چیست و چه کاری انجام میدهد.


منبع : آشنا

نظرات  (۱)

عالی بود

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
تجدید کد امنیتی