تعمیرگاه مجاز لوازم خانگی

تعمیر ماشین لباسشویی، تعمیر ساید بای ساید. کنوود، بوش، دوو، سامسونگ، ال جی، زیمنس، ایندزیت، ارج، آبسال

تعمیرگاه مجاز لوازم خانگی

تعمیر ماشین لباسشویی، تعمیر ساید بای ساید. کنوود، بوش، دوو، سامسونگ، ال جی، زیمنس، ایندزیت، ارج، آبسال

خدمات تعمیر و سرویس ماشین لباسشویی، تعمیر و سرویس ساید بای ساید، تعمیر لباسشویی کنوود، تعمیر لباسشویی بوش، تعمیر لباسشویی دوو، تعمیر لباسشویی سامسونگ، تعمیر لباسشویی ال جی، تعمیر لباسشویی زیمنس، تعمیر لباسشویی ایندزیت، تعمیر لباسشویی ارج، تعمیر لباسشویی آبسال، تعمیر ساید بای ساید بوش، تعمیر ساید بای ساید کنوود، تعمیر ساید بای ساید دوو ، تعمیر ساید بای ساید سامسونگ

نحوه تعمیر ماشین لباسشویی در منزل

ashna App | سه شنبه, ۱۱ آبان ۱۴۰۰، ۱۱:۰۴ ق.ظ

نحوه تعمیر ماشین لباسشویی در منزل

 

نحوه تعمیر ماشین لباسشویی در منزل از آن دست درخواست‌هایی است که کاربران بی‌شماری به دنبال آن هستند. باتوجه به پیشرفت در زمینه ارتباطات و استفاده از دنیای اینترنت، در حال حاضر هر فردی میتواند خودش اقدام به تعمیر ماشین لباسشویی نماید.

اما همانطور که در تمام بخش های پایگاه دانش بنیان سرویس به آن تأکید فراوانی داشتیم، نحوه تشخیص اصولی عیب دستگاه است. برای اینکه اقدام به تعمیر ماشین لباسشویی در خانه کنید، باید از ساز و کار ماشین لباسشویی خود به خوبی مطلع شوید.

برای همین می‌خواهیم مشکلاتی که شما با ماشین لباسشویی خود دارید را در این بخش عنوان نماییم. همچنین راه حل‌هایی برای رفع این مشکلات عنوان شده است که پیشنهاد می‌کنیم حتما آن ها را مطالعه نماید.

نحوه تعمیر ماشین لباسشویی در منزل

همگی ما از اهمیت ماشین لباسشویی در منزلمان آگاه هستیم، فکرکنید یک روز ماشین لباسشویی شما درحال شستشوی البسه است اما به یک باره مشکلی در ماشین لباسشویی شما رخ می‌دهد که می‌تواند دلایلی زیادی داشته باشد.

ممکن است عمل تخلیه در ماشین لباسشویی صورت نگرفته باشد، یا اینکه بعد از شستشو درون لباسشویی پر از آب شده، یا لباسشویی شروع به چرخش نمی‌کند، شاید هم تمام موارد را به خوبی انجام داده باشد، اما البسه را تمیز نشسته است.

اگر مقالات پایگاه دانش بنیان سرویس را دنبال کرده باشید، می‌دانید که نگهداری از وسایل منزل چه امر ضروری است. جای تعجب ندارد اگر شما با وسایل منزلتان به خوبی رفتار نکنید، در بلند مدت دچار مشکلاتی شوند که باعث می شود نتوانید به سایر کارهای با اهمیت خود برسید.

با توجه به افزایش قیمت های لوازم خانگی و تعمیرات آن، شما میتوانید با نکاتی که در ادامه عنوان می‌شود اقدام به تعمیر ماشین لباسشویی خود در منزل نماید. تنها چیزی که لازم دارید یک جعبه ابزار ساده و مهارت فنی در تعمیر ماشین لباسشویی به صورت محدود است. پس همراه ما باشید.

نکات ایمنی

قبل انجام هر کاری باید ماشین لباسشویی را از برق بکشید، مهم نیست کاری که می‌خواهید انجام دهید چقدر جزئی به نظر می‌رسد. در تمام مراحل به یاد داشته باشید ماشین لباسشویی بسیار سنگین است و از جابه‌جایی آن به صورت تک نفره خودداری کنید. همچنین از کج کردن دستگاه خودداری نماید.

تعمیر ماشین لباسشویی که شروع به کار نمی کند

یکی از شایع ترین مشکلات در ماشین لباسشویی، عدم شروع به کار آن است. زمانی که دستگاه را روشن نموده ولی هیچگونه اتفاقی نمی‌افتد. باید موارد زیر را بررسی نمایید :

  • مطمئن شوید که دستگاه به درستی به پریز برق متصل است :

برای اطمینان بیشتر باید اول از همه سیم متصل شده به پریز برق را بررسی نماید. در بعضی از مواقع ممکن است به علت تکان های شدید در ماشین لباسشویی این سیم از جای خود بیرون آمده باشد.در صورتی که با متصل نمودن سیم به پریز دستگاه روشن نشد بهتر است از یک پریز دیگر استفاده کنید. پیشنهاد میکنم حتما از یک محافظ برق مناسب استفاده نموده و اجازه ندهید سیم برق حالت پیچیدگی داشته باشد.

  • سوکت های برق روی برد به خوبی متصل شده اند :

با رعایت نکات ایمنی بخش برد دستگاه را باز نماید. قبل از انجام هرکاری بهتر است از سوکت های متصل شده عکسی تهیه کنید تا بعدا به مشکل نخورید. سوکت ها را تست کنید که به خوبی در جای خود فیکس شده باشند.

  • میکروسوئیچ درب عمل می‌کند :

یکی از بخش های مهم، میکروسوئیچ درب ماشین لباسشویی است. این قطعه مهم مسئول قفل نمودن درب و اجرای فرمان شروع به کار دستگاه را دارد. تازمانی که درب به صورت کامل توسط میکروسوئیچ قفل نشود، ماشین لباسشویی شروع به کار نمی‌کند. برای تست میکروسوئیچ نیازمند اهم متر و لامپ تست هستید که میتوانید از مقاله زیر نسبت به تعویض و تست میکروسوئیچ درب اقدام نماید.

برای تست میکروسوئیچ درب پیشنهاد میکنیم مقاله آموزش تعویض میکروسوئیچ درب ماشین لباسشویی را مطالعه بفرمایید.

تعمیر ماشین لباسشویی که آب درون آن جمع می شود

یکی دیگر از مشکلات متداول کاربران، جمع شدن آب درون دیگ ماشین لباسشویی است.معمولا این جمع شدن آب در پایان مرحله شستشو یا در زمان خاموشی ماشین لباسشویی است که میتواند آب جمع شده تمیز باشد یا کثیف که باید موارد زیر را بررسی کنید :

  • آب درون دیگ ماشین لباسشویی تمیز است :

جمع شدن آب درون ماشین لباسشویی بعد از اتمام کار شستشو یکی از مشکلات متداول است. اما اگر آب تمیز درون دیگ ماشین لباسشویی شما بعد از شستشو جمع می شود، این مشکل بخاطر خرابی شیر برقی ماشین لباسشویی است. اگر میخواهید از قیمت شیر برقی ماشین لباسشویی مطلع شوید پیشنهاد میکنیم از پست زیر دیدن فرماید.

 

مطلب پیشنهادی قیمت شیر برقی ماشین لباسشویی در سال 1400

 

  • آب کثیف درون دیگ ماشین لباسشویی است :

در صورتی که آب جمع شده درون ماشین لباسشویی، کثیف است، احتمال زیاد مشکل از خرابی پمپ تخلیه ماشین لباسشویی است. در صورتیکه میخواهید از قیمت پمپ تخلیه ماشین لباسشویی مطلع شوید پیشنهاد میکنیم از پست زیر دیدن فرماید.

 

مطلب پیشنهادیقیمت پمپ تخلیه ماشین لباسشویی

 

تعمیر ماشین لباسشویی که لباس ها را تمیز نمی‌شوید

تمیز نشستن البسه بیشتر برای عدم استفاده صحیح از ماشین لباسشویی اتفاق خواهد افتاد. شما باید در بازه‌های زمانی مختلف اقدام به جرم گیری ماشین لباسشویی کنید. همچنین بعد از هر بار استفاده از لباسشویی باید درب آن را باز نگه‌دارید. اما بهتر است موارد زیر را هم بررسی کنید :

  • بررسی اضافه بار

در نظر داشته باشید که حجم مناسب لباسشویی روی آن درج شده است. نباید بیش از حد مجاز البسه درون آن ریخته شود.

  • تنظیم مقدار مواد شوینده

این نکته را باید در نظر داشته باشید که نباید بیش از حد مجاز از مواد شوینده استفاده کنید. اما نباید طوری باشد که مقدار مواد شوینده کمتر از حجم البسه باشد. زیرا این مورد باعث می شود البسه به خوبی شسته نشوند.

  • البسه خود و حیوانات خانگی را جدا کنید

 بعضی از مشتریان در منزل خود از حیوانات خانگی نگهداری می‌کنند. باید در نظر داشته باشید که حتما باید البسه شما و حیواناتتان از یکدیگر جدا باشند. همچنین بهتر است اگر اول البسه حیوانات را میشوید، بعد از اتمام مراحل شستشو یک بار ماشین لباسشویی را به صورت خالی روشن نموده تا دیگ لباسشویی به صورت کامل شسته شود.

تعمیر ماشین لباسشویی که خشک نمی‌کند

یکی از مزیت های استفاده از ماشین لباسشویی، قابلیت خشک کنندگی آن است. به صورتی که ماشین لباسشویی سری جدید ویژگی خشک‌کن صد در صد را درون خود جای داده اند. اما بعضی از مواقع شاهد این هستیم که عملیات خشک کردن البسه انجام نمی شود. بهتر است موارد زیر را بررسی کنید :

  • البسه را متناسب توزیع کنید

مشاهده شده است که بعضی از کاربران البسه خود را به صورت گلوله شده درون ماشین لباسشویی قرار می‌دهند. این مورد باعث می شود البسه نه خوب تمیز شوند و نه به خوبی خشک شوند. بهتر است توزیع البسه به صورت مساوی و جدا جدا از هم درون لباسشویی قرار گرفته باشد.

  • بررسی تراز بودن دستگاه

در بعضی از ماشین لباسشویی ها در صورتیکه دستگاه به خوبی تراز نباشد، عملیات خشک کن انجام نمیشود. این مورد برای حفظ سلامت و کیفیت دستگاه است. بهتر است تراز بودن لباسشویی را بررسی نماید.

  • از تخلیه شدن آب درون لباسشویی اطمینان حاصل کنید

مورد بعدی که باید بررسی نماید، تخلیه شدن آب درون دیگ ماشین لباسشویی است. بهتر است پمپ تخلیه و شلنگ تخلیه را چک کنید، زیرا در صورتی که عملیات تخلیه آب به خوبی انجام نشود، البسه همچنان خیس خواهند بود.

تعمیر ماشین لباسشویی که صداهای بلند تولید می کند

معمولا بعد از چندین سال استفاده از ماشین لباسشویی، با صداهای بلندی درون آن روبه‌رو می‌شویم. معمولا این صداها زمانی که لباسشویی روی حالت خشک کن است اتفاق می‌افتد. در صورتی که لباسشویی شما دارای تسمه است موارد زیر را بررسی کنید :

  • روغن کاری یا تعویض بلبرینگ ها

معمولا بعد از چندین سال استفاده از لباسشویی نیازمند تعویض یا سرویس بلبرینگ، شفت، یاتاقان و کمک های ماشین لباسشویی است. میتوانید تمام این قطعات را تعویض نمایید اما در بعضی از موارد میتوان با سرویس و روغن کاری این مشکل را به صورت موقتی برطرف نمود.

  • بررسی تمسه موتور

در لباسشویی های دارای تسمه، ممکن است بعد از چند سال این تسمه دچار فرسودگی یا پارگی شود. تنها راه حل تعویض این تسمه است. در ماشین لباسشویی های قدیمی این تسمه در دسترس است اما در مدل های جدید نیازمند کمی کار پیچیده دارد. که پیشنهاد میکنیم موارد را به صورت اصولی و پشت سرهم طی کنید.

تعمیر ماشین لباسشویی که ارتعاش، تکان یا حرکت دارد

در هنگامی که ماشین لباسشویی چه در مرحله شستشو و چه در مرحله خشک کن ارتعاش دارد یا حرکت میکند، باید خیلی این مورد را جدی بگیرید. معمولا این مورد میتواند به علت نکات ساده‌ای باشد که در هنگام نصب ماشین لباسشویی آن‌ها را رعایت نکرده اید. پیشنهاد می‌کنیم موارد زیر را بررسی کنید:

  • از تراز بودن دستگاه اطمینان حاصل کنید

تراز نبودن دستگاه یکی از مشکلاتی است که کاربران زیادی با آن سروکار دارند. به سادگی میتوانید با استفاده از یک دستگاه تراز سنج اقدام به تراز نمودن ماشین لباسشویی خود نمایید.

  • تسمه ماشین لباسشویی را بررسی کنید

تسمه ماشین لباسشوی یکی از بخش های مهم آن است. در صورتی که ماشین لباسشویی شما دارای تسمه است، باید تسمه آن را به صورت سالیانه مورد بازبینی قرار دهید و در صورت لزوم حتما نسبت به تعویض آن اقدام کنید.

  • اطمینان حاصل کنید البسه به خوبی درون لباسشویی پخش شده‌اند

توزیع صحیح البسه درون دیگ ماشین لباسشویی یکی از نکات ریزی است که کاربران کمی به آن دقت میکنند. با توزیع صحیح البسه میتوانید از ارتعاشات احتمالی جلوگیری نمایید.

  • از لرزش‌گیر های استاندارد استفاده کنید

میتوانید از فروشگاه های معتبر اقدام به تهیه لرزش‌گیرهای ماشین لباسشویی نماید. البته به صورت فابریک درون تمام ماشین های لباسشویی لرزش‌گیرهای استانداری قرار گرفته است که میتواند از همان ها استفاده کنید.

 

منبع

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
تجدید کد امنیتی