تعمیرگاه مجاز لوازم خانگی

تعمیر ماشین لباسشویی، تعمیر ساید بای ساید. کنوود، بوش، دوو، سامسونگ، ال جی، زیمنس، ایندزیت، ارج، آبسال

تعمیرگاه مجاز لوازم خانگی

تعمیر ماشین لباسشویی، تعمیر ساید بای ساید. کنوود، بوش، دوو، سامسونگ، ال جی، زیمنس، ایندزیت، ارج، آبسال

خدمات تعمیر و سرویس ماشین لباسشویی، تعمیر و سرویس ساید بای ساید، تعمیر لباسشویی کنوود، تعمیر لباسشویی بوش، تعمیر لباسشویی دوو، تعمیر لباسشویی سامسونگ، تعمیر لباسشویی ال جی، تعمیر لباسشویی زیمنس، تعمیر لباسشویی ایندزیت، تعمیر لباسشویی ارج، تعمیر لباسشویی آبسال، تعمیر ساید بای ساید بوش، تعمیر ساید بای ساید کنوود، تعمیر ساید بای ساید دوو ، تعمیر ساید بای ساید سامسونگ

قیمت پمپ تخلیه ماشین لباسشویی

ashna App | دوشنبه, ۳ آذر ۱۳۹۹، ۰۳:۰۰ ب.ظ

قیمت پمپ تخلیه ماشین لباسشویی یکی از سوالاتی است که به کرات از بخش پشتیبانی بنیان سرویس سوال می شود. قصد داریم در ادامه مقالات آموزش تعمیر ماشین لباسشویی به بررسی قیمت پمپ تخلیه ماشین لباسشویی و انواع پمپ تخلیه لباسشویی بپردازیم.

اگر شما هم به دنبال قیمت پمپ تخلیه ماشین لباسشویی هستید و نمیدانیم چه مدل پمپی برای ماشین لباسشویی شما مناسب است پیشنهاد میکنیم در ادامه همراه پایگاه دانش بنیان سرویس باشید.

قیمت پمپ تخلیه ماشین لباسشویی

خیلی از کاربران هستند که به دنبال قیمت پمپ تخلیه ماشین لباسشویی کنوود ، قیمت پمپ تخلیه ماشین لباسشویی حایر ، قیمت پمپ تخلیه ماشین لباسشویی بکو ، قیمت پمپ تخلیه ماشین لباسشویی بوش ، قیمت پمپ تخلیه ماشین لباسشویی آ ا گ و … هستند.

قبل از اینکه این مقاله را شروع کنیم باید این نکته را در نظر داشته باشید مدل ماشین لباسشویی 30 درصد مواقع کارآمد است. برای اینکه اقدام به تهیه پمپ تخلیه ماشین لباسشویی نمایید باید حتما نمونه پمپ تخلیه ماشین لباسشویی را داشته باشید.

قصد داریم به بررسی علت صدای پمپ تخلیه ماشین لباسشویی و نحوه تعویض اصولی پمپ تخلیه ماشین لباسشویی بپردازیم که پیشنهاد میکنیم در ادامه همراه ما باشید.

بررسی پمپ تخلیه ماشین لباسشویی

قبل از اینکه مقاله را شروع کنیم بهتر است کمی در خصوص پمپ تخلیه ماشین لباسشویی اطلاعات بیشتری کسب نماییم. پمپ تخلیه ماشین لباسشویی یک وسیله مگنتی است که فرمان تخلیه آب و شروع عملیات خشک نمودن البسه را صادر می نماید. تازمانی که آب داخل ماشین لباسشویی به صورت کامل تخلیه نشده باشد نمیتوانید برنامه خشک کن را اجرا نمایید.

یکی از مشکلاتی که خیلی از کاربران آن را گزارش میکنند عدم تخلیه آب ماشین لباسشویی است و میخواهند علت جمع شدن آب در ماشین لباسشویی را جویا شوند. تمام این مشکلات بخاطر خراب شدن پمپ تخلیه ماشین لباسشویی است که نمیتواند به درستی عمل تخلیه آب را انجام داده و باعث جمع شدن آب در ماشین لباسشویی می شود.

نحوه تعویض پمپ تخلیه ماشین لباسشویی

قبل از اینکه اقدام به تعویض پمپ تخلیه ماشین لباسشویی نمایید پیشنهاد میکنیم حتما مطمئن شوید که ایراد اصلی از پمپ تخلیه ماشین لباسشویی شماست. پمپ تخلیه در بخش پایین ماشین لباسشویی قرار گرفته است تا از این طریق به لوله های فاضلاب متصل شود و عمل تخلیه را انجام دهد. قصد داریم در ادامه به شما نحوه تعویض پمپ تخلیه ماشین لباسشویی در کمتر از 5 دقیقه را آموزش دهیم، پیشنهاد میکنیم این بخش را به خوبی مطالعه نمایید.

دلایل خرابی پمپ تخلیه ماشین لباسشویی

قبل از هر اقدامی بهتر است به بررسی نشانه های خراب شدن پمپ تخلیه ماشین لباسشویی بپردازید و زمانیکه اطمینان پیدا نمودیم که مشکل اصلی از پمپ تخلیه است اقدام به تعویض آن نماییم. که یکی از علت صدا دادن پمپ تخلیه لباسشویی، خراب شدن پمپ تخلیه است. موارد ذیل را بررسی نمایید :

1- در هنگام تخلیه آب صدای پمپ تخلیه شنیده نمی شود.

2- صدای حرکت پمپ شنیده می شود ولی عمل تخلیه آب صورت نمیگیرد.

3- ماشین لباسشویی پر از آب شده است.

4- آب داخل ماشین لباسشویی تخلیه شده است و عمل خشک کن صورت نمیگیرد و همچنان برنامه شستشو انجام می شود.

نحوه تعویض پمپ تخلیه ماشین لباسشویی

جهت تعویض پمپ تخلیه ماشین لباسشویی به موارد ذیل نیازمند هستیم :

1- تهیه پمپ تخلیه نو

2- پیچ گوشتی (بهتر است هم دو سو و هم چهار سو داشته باشید)

3- انبردست (پیشنهاد میکنیم از دم باریک استفاده نمایید)

4- تشتی برای تخلیه آب (بهتر است درصورتی که آب در داخل ماشین لباسشویی شما وجود دارد، فرش کف آشپزخانه را جمع کرده و اجازه دهید آب به صورت کامل از زیر لباسشویی خارج شود)

مرحله اول : قطع نمودن برد ماشین لباسشویی

قبل از هرکاری باید برق ماشین لباسشویی را قطع نمایید. زیرا قرار است با سیم های برق سروکار داشته باشیم پس بهتر است نکات ایمنی را رعایت نمایید. پیشنهاد میکنیم حتما از یک دمپایی پلاستیکی هم استفاده نمایید.

مرحله دوم : تخلیه آب داخل ماشین لباسشویی

همانطور که اشاره کردیم باید تمام آب های داخل ماشین لباسشویی را خارج نمایید. میتوانید شیلنگ تخلیه ماشین لباسشویی را در داخل یک تشت قرار دهید تا آب های داخل آن خارج شود. برای این امر کافی است که فیلتر پایین لباسشویی را به آرامی باز نمایید. طبق توصیه گذشته بهتر است فرش داخل آشپزخانه را جمع کرده باشد تا از خیس شدن آن جلوگیری نمایید.

مرحله سوم : پنل بالایی و پشتی را جدا نمایید

منظورم از پنل سقف محافظی است که روی لباسشویی قرار گرفته است. بهتر اسن ابتدا پنل بالایی و پشتی را باز نمایید تا موقعیت پمپ تخلیه را مشاهده کنید. معمولا پمپ تخلیه آب در قسمت پایین سمت راست ماشین لباسشویی قرار دارد. برای انجام مراحل تعویض باید لباسشویی را به کناره ها بخوابانید البته بهتر است که از یک زیر انداز نرم استفاده نمایید و در کنار هایی ماشین لباسشویی خود قرار دهید تا هنگامی که لباسشویی را به بغل میخوابانید از آسیب به کنار های آن جلوگیری نمایید.

در نظر داشته باشید که دیگ در داخل ماشین لباسشویی به صورت معلق قرار گرفته است بنابراین باید هنگام پایین اوردن مواظب باشید و سعی کنید این کار را به آرامی انجام دهید. با توجه به سنگین بودن ماشین لباسشویی بهتر است این کار را با کمک دیگران انجام دهید تا از خطرات احتمالی جلوگیری نمایید.

مرحله چهارم : پمپ تخلیه قدیمی را خارج کنید

حالا باید پمپ تخلیه ماشین لباسشویی را از جایش جدا کنیم. (پیشنهاد میکنیم قبل از جداسازی تمام موارد از حالت کلی پمپ تخلیه ماشین لباسشویی عکس بگیرید.) اول از هم باید اتصالات سیم و سوکت ها را جدا کنیم، پیشنهاد میکنیم برای جداسازی سوکت ها و سیم ها از یک دم باریک استفاده کنید تا از آسیب دیدی به سیم ها جلوگیری نمایید. سپس باید لوله ها و بست ها را از پمپ تخلیه جدا نمایید. برای جداسازی بست ها میتوانید از انبردست و یا دم باریک استفاده نمایید.

با استفاده از پیچ گوشتی، پیچ های پمپ تخلیه ماشین لباسشویی را بازکنید، در مدل های معمولی با باز کردن پیچ ها پمپ به راحتی جدا خواهد شد. اما در مدل های پمپ تخلیه ماشین لباسشویی سه خار یا هشت خار بعد از باز کردن پیچ ها باید پمپ تخلیه را در جهت عکس عقربه های ساعت بچرخانید و سپس بیرون بکشید.

بهتر است یک دستمال خشک آماده داشته باشید که در صورت خارج شدن آب های باقیمانده باعث خیس شدگی سیم های و سوکت ها نشود. لازم به ذکر است در ادامه در خصوص انواع پمپ تخلیه لباسشویی صحبت خواهیم کرد که پیشنهاد میکنیم حتما در ادامه همراه ما باشید.

مرحله پنجم : نصب پمپ تخلیه جدید

حال باید اقدام به تصب پمپ تخلیه جدید نمایید، جهت نصب پمپ تخلیه جدید ماشین لباسشویی همه کارهایی که برای درآوردن پمپ تخلیه انجان داده ایم را باید انجام شود اما برعکس. دقت نمایید باید پمپ جدید ماشین لباسشویی به داخل فشار دهیم و درصورتی که مدل پمپ تخلیه شما 3 خار و یا 8 خار است باید در جهت عقربه های ساعت پمپ را بچرخانید تا پمپ تخلیه لباسشویی به درستی در جای خود قرار بگیرد.

بعد از اتصال پمپ تخلیه نبوت به اتصال لوله ها، سوکت ها و بست های پمپ تخلیه است. از پیچ گوشتی استفاده نموده و پیچ های پمپ تخلیه را به آرامی بسته و اطمینان حاصل نمایید که به درستی در جای خود قرارگرفته است. سپس نبوت به بست و سیم ها میرسد دقیقا به همان شکلی که در پمپ قدیمی قرار گرفته بودند باید روی پمپ جدید متصل شوند. در نظر داشته باشید نباید سوکت های را اشتباه جا بزنید با توجه به عکسی که در مرحله قبلی گرفته اید اقدام به نصب سوکت ها و سیم ها نمایید.

مرحله آخر : اتصال لباسشویی به برق

بعد از اینکه تمام سیم ها، سوکت ها و لوله های به صورت کامل در جای خود قرار دادید نبوت این است که پنل های بالایی و پایینی را مجددا ببندید و لباسشویی را به حالت اولیه در آوردید. بعد از اینکه لباسشویی به حالت ایستاده در آمد بهتر است یک بار لباسشویی را روشن نموده و بررسی نمایید که آبا از زیر لباسشویی آبی خارج می شود یا خیر؟ و در مرحله آخر بررسی نمایید که عملیات تخلیه صورت گرفته باشد.

تبریک میگوییم شما توانستید خودتان اقدام به تعویض پمپ تخلیه ماشین لباسشویی نمایید حال میتوانید با خیال راحت از لباسشویی خود این وسیله گرانبها استفاده نمایید. در ادامه چند مشکل اساسی که میتوانید با پمپ تخلیه داشته باشید و مدل های آن را خدمتتان معرفی میکنیم که پیشنهاد میکنیم در ادامه همراه بنیان سرویس باشید.

علت صدا دادن پمپ تخلیه لباسشویی

همانطور که در بالا به آن اشاره نمودیم، علت صدا دادن پمپ تخلیه لباسشویی میتواند به خاطر خراب شدن پمپ تخلیه ماشین لباسشویی باشد. البته قبل از هرکاری بهتر است علت اصلی را جویا شویم سپس اقدام به تعویض پمپ تخلیه ماشین لباسشویی نماییم.

انواع پمپ تخلیه لباسشویی

همانطور که اول مقاله اشاره کردیم، مدل و مارک دستگاه در 30 درصد مواقع باعث تغییر نوع پمپ تخلیه لباسشویی خواهید شد. از همین رو بهتر است حتما نمونه پمپ تخلیه لباسشویی را همراهتان داشته باشید. البته اگر قصد تهیه پمپ تخلیه ماشین لباسشویی را داشته باشید میتوانید تصویر پمپ تخلیه را برایمان ارسال نموده تا نسبت به تهیه قطعه مناسب شما را یاری کنیم.

اما سه مدل پرمصرف برای پمپ تخلیه ها مورد استفاده قرار میگیرد. این سه مدل عبارتند از پمپ تخلیه ماشین لباسشویی 3 خار، 4 خار و 8 خار. اصطلاحا به این مدل ها نیز 3 پیچ، 4 پیچ و 8 پیچ هم گفته می شود.

در نحوه کارکرد هیچ تفاوتی میان پمپ تخلیه لباسشویی وجود ندارد و این مدل و شکل ظاهری پمپ است که اهمیت زیادی دارد. پیشنهاد میکنیم در صورتی که قصد خرید پمپ تخلیه ماشین لباسشویی را دارید حتما نمونه آن را با محصولات موجود تطبیق دهید تا از مشکلات احتمالی جلوگیری نمایید.

 

نمونه اول : پمپ تخلیه 3 خار (پیچ) ماشین لباسشویی است. میتوانید هم اکنون به صورت آنلاین نسبت به تهیه آن از فروشگاه بنیان سرویس اقدام نمایید.

 

نمونه دوم : پمپ تخلیه 4 خار (پیچ) ماشین لباسشویی است. این مدل معمولا کاربرد بیشتری برای پمپ تخلیه ماشین لباسشویی بوش دارد.

 

نمونه سوم : پمپ تخلیه 4 خار (پیچ) ماشین لباسشویی است. این مدل بیشتر در ماشین لباسشویی خاص مورد استفاده قرار میگیرد.

 

جمع بندی 

در این مقاله سعی شد شما را با پمپ تخلیه لباسشویی آشنا نموده و نجوه تعویض آن را خدمتتان عرض کنیم. با این آموزش شما میتوانید خودتان اقدام به تعویض پمپ تخلیه نموده و از هزینه های بیشتر جلوگیری نمایید.

 

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
تجدید کد امنیتی