تعمیرگاه مجاز لوازم خانگی

تعمیر ماشین لباسشویی، تعمیر ساید بای ساید. کنوود، بوش، دوو، سامسونگ، ال جی، زیمنس، ایندزیت، ارج، آبسال

تعمیرگاه مجاز لوازم خانگی

تعمیر ماشین لباسشویی، تعمیر ساید بای ساید. کنوود، بوش، دوو، سامسونگ، ال جی، زیمنس، ایندزیت، ارج، آبسال

خدمات تعمیر و سرویس ماشین لباسشویی، تعمیر و سرویس ساید بای ساید، تعمیر لباسشویی کنوود، تعمیر لباسشویی بوش، تعمیر لباسشویی دوو، تعمیر لباسشویی سامسونگ، تعمیر لباسشویی ال جی، تعمیر لباسشویی زیمنس، تعمیر لباسشویی ایندزیت، تعمیر لباسشویی ارج، تعمیر لباسشویی آبسال، تعمیر ساید بای ساید بوش، تعمیر ساید بای ساید کنوود، تعمیر ساید بای ساید دوو ، تعمیر ساید بای ساید سامسونگ

علت آبگیری نکردن ماشین لباسشویی

ashna App | سه شنبه, ۳۰ دی ۱۳۹۹، ۱۲:۱۱ ب.ظ

علت آبگیری نکردن ماشین لباسشویی

یکی از پرتکرارترین سوالاتی که کاربران زیادی به دنبال آن هستند، علت آبگیری نکردن ماشین لباسشویی است. اما واقعا علت نیامدن آب در داخل ماشین لباسشویی به چه علتی میتواند باشد؟ قصد داریم در ادامه مقالات آموزش تعمیر ماشین لباسشویی به بررسی این مشکل و ارائه راه حل های مناسب بپردازیم. از همین رو پیشنهاد میکنیم تا انتها همراه پایگاه دانش بنیان سرویس باشید.

علت آبگیری نکردن ماشین لباسشویی

قبل از اینکه به بررسی دلایل آبگیری نکردن ماشین لباسشویی بپردازیم، این نکته را در نظر داشته باشید که این مطلب فقط جنبه آموزشی دارد. برای انجام تعمیرات ماشین لباسشویی حتما با دانش و تخصص فنی داشته باشد. از همین رو پیشنهاد میکنیم اگر نیاز به تعمیرکار مهار، متخصص و قابل اعتماد جهت تعمیر ماشین لباسشویی دارید، میتوانید با همکاران ما در تماس باشید.

دلایل آبگیری نکردن ماشین لباسشویی، متفاوت هستند و میخواهیم موارد مهمی که احتمال دارد مشکل از آنها باشند را با یکدیگر بررسی کنیم. پیشنهاد میکنیم تا انتها حتما همراه ما بمانید.

مورد اول : خرابی شیلنگ ورودی آب لباسشویی

زمانی که آب به داخل ماشین لباسشویی وارد نمی‌شود اولین بخشی که باید آن را بررسی کنید، شیلنگ های ورودی آب است. معمولا در برخی از مدل ها صافی هایی وجود دارد که املاح آب را میگیرد. اگر لباسشویی شما دارای چنین قابلیتی است حتما صافی ها را هم بررسی کنید.

طول استاندارد شیلنگ ورودی آب باید بین 2 تا 3 متر باشد. همچنین نباید در شیلنگ ورودی گرفتی یا خمیدگی به وجود بیایید. تا جای که امکان دارد باید ماشین لباسشویی از دیوار فاصله مناسب را داشته باشد. در بعضی از موارد دیده شده است که ماشین لباسشویی به شدت به دیوار چسیبده و همین مورد باعث شکستگی شیلنگ یا پیچ خوردگی آن شده است. همین موارد ساده باعث می شوند که ماشین لباسشویی قادر نباشد که به خوبی آب مورد نیاز را تأمین نماید.

مورد دوم : خرابی شیر اصلی آب

موردی بعدی که باید آن را بررسی کنید، شیرهای اصلی ورودی آب هستند. با توجه به وجود املاح زیاد در آب های ایران، پیشنهاد میکنیم در فواصل زمانی کوتاه فلکه آب را حتما چک نمایید که املاحی درون آن قرار نگرفته باشد. همین املاح باعث می شوند که آب به خوبی درون شیلنگ ورودی ماشین لباسشویی جریان نداشته و باعث خرابی و نیامدن آب به داخل ماشین لباسشویی شود.

 

مقاله پیشنهادی : برنامه های شستشوی ماشین لباسشویی

 

مورد سوم : خرابی شیر برقی ماشین لباسشویی

یکی از مهم ترین دلایل نیامدن آب درون ماشین لباسشویی، خرابی شیر برقی ماشین لباسشویی است. درصورتی که شیر برقی ماشین لباسشویی خراب شده باشد معمولا نمیتواند به خوبی آبگیری نماید. همین مشکل باعث می شود به لباسشویی فشار زیادی وارد شود و در بعضی از مواقع باعث خرابی برد لباسشویی هم می‌گردد.

راه مناسب برای تشخیص خرابی شیر برقی ماشین لباسشویی استفاده از اهم‌متر است. البته میتوانید با باز نمودن شیر برقی لباسشویی، اقدام به تست نمودن آن نمایید اما راه اصولی تست کردن با اهم‌متر است.

البته کاربران زیادی هم هستند که به دنبال قیمت شیر برقی ماشین لباسشویی می‌باشند، اگر شما هم به دنبال اطلاع از قیمت شیر برقی لباسشویی هستید میتوانید با همکاران ما در تماس باشید تا از جدید ترین قیمت های شیربرقی مطلع شود.

مورد چهارم : خرابی سوئیچ سطح آب یا سوئیچ فشار

سوئیچ سطح آب که یک سوئیچ فشاری می‌باشد، ولتاژ برق ورودی به شیر برقی ماشین لباسشویی را کنترل می‌کند. در واقع جریان از تایمر یا برد الکترونیکی به سوئیچ فشار و از این قطعه به شیر برقی می‌رسد. بعد از رسیدن میزان آب به مقدار مناسب در دیگ ماشین لباسشویی، این سوئیچ جریان آب را از شیر برقی قطع میکند و آبگیری متوقف می شود. سپس جریان به موتور هدایت شده و مرحله چرخش آغاز می‌گردد.

به هر دلیلی این قطعه مهم دچار خرابی شود، عملیات آبگیری به درستی انجام نخواهد شد. پیشنهاد می‌کنیم بعد از خرابی این قطعه حتما نسبت به تعویض آن اقدام نمایید. زیرا این قطعات دارای عمر مفید هستند که بعد از اتمام این عمر، خراب خواهند شد.

مورد پنجم : مشکل کم بودن فشار آب

در بعضی از خانه ها مشاهده شده است که علت آبگیری نکردن ماشین لباسشویی، کم بودن فشار آب ساختمان است. این مورد را میتوانید با مسئول ساختمان در میان گذاشته یا با استفاده از یک پمپ آب مشکل را برطرف نمایید. زیرا تنها راه حل این مشکل متناسب کردن میزان فشار ورودی آب است.

 

مقاله پیشنهادی : قیمت پمپ تخلیه ماشین لباسشویی

 

مورد ششم : خرابی برد ماشین یا تایمر

اگر بعد از بررسی تمام موارد بالا همچنان با مشکل عدم آبگیری ماشین لباسشویی مواجه هستید، خبر بدی برای شما داریم. احتمال خیلی زیاد برد ماشین لباسشویی شما دچار خرابی شده است. در این مواقع تنها راه حل تعمیر برد ماشین لباسشویی. البته جای نگرانی نیست، میتوانید با همکاران ما در تماس باشید تا مشکل دستگاه شما را در سریع ترین زمان ممکن برطرف نمایند. اما این نکته مهم در باید همیشه به خاطر داشته باشید، قبل از اینکه نیاز به تعمیرات لباسشویی داشته باشید حتما مراقب این وسیله مهم باشید.

جمع بندی 

در این مقاله سعی شد که به بررسی علت آبگیری نکردن ماشین لباسشویی بپردازیم. همانطور که در تمام مقالات سایت به آن اشاره میکنیم، تشخیص عیب مهم ترین بخش در تعمیر ماشین لباسشویی است. زیرا اگر شما مشکل اصلی دستگاه را متوجه شوید میتوانید با کمترین هزینه نسبت به برطرف نمودن آن اقدام نمایید. اما پیشنهاد میکنیم کار تعمیرات ماشین لباسشویی خود را به تکنسین های متعهد، قابل اعتماد و متخصص بسپارید تا از پرداخت هزینه های اضافی جلوگیری کرده باشید.

 

سوالات متداول در خصوص علت آبگیری نکردن ماشین لباسشویی

مهم ترین علت آبگیری نکردن ماشین لباسشویی چیست؟

شایع ترین مشکل آبگیری نکردن ماشین لباسشویی، خرابی شیربرقی ماشین لباسشویی است که باید نسبت به تعمیر یا تعویض آن اقدام نمایید.

بعد از تعویض شیربرقی کماکان لباسشویی من آبگیری نمیکند! مشکل از کجاست؟

اگر بعد از تعویض شیر برقی ماشین لباسشویی همچنان با مشکل عدم آبگیری مواجه هستید، به احتمال خیلی زیاد برد لباسشویی دچار خرابی شده است.

آیا خرابی میکروسوئیچ درب لباسشویی باعث عدم آبگیری می شود؟

بله، یکی از مشکلات مهم در لباسشویی خرابی میکروسوئیچ درب است که باید آن را حتما تعویض نمایید.

 

منبع : تعمیر لباسشویی

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
تجدید کد امنیتی